analiza swot

Analiza SWOT

Analiza potrzeb klienta – proces komunikacji we wstępnym nawiązywaniu relacji z klientem; ma na celu rozpoznanie czynników, mających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Bardzo ważne jest tutaj zastosowanie zasady aktywnego słuchania, by jak najlepiej zrozumieć to, co klient ma do przekazania. Następnie należy zastosować szereg pytań precyzujących i naprowadzających, odnoszących się do usługi i specyfiki naszej branży. Najlepiej, jeśli pytania będą formułowane w formie otwartej. Dopiero po rozpoznaniu rzeczywistych potrzeb klienta możemy określić co i czy w ogóle możemy mu coś zaproponować, a następnie stworzyć i przedstawić ofertę.

Spis treści

Przykładowe pytania precyzujące – naprowadzające, branża meblowa

  1. Jaki rodzaj mebla jest brany pod uwagę?
  2. Jaka grupa odbiorców będzie korzystać z mebla? Dzieci, dorośli, osoby starsze?
  3. W jakiej przestrzeni ma funkcjonować mebel? Prywatnej czy publicznej? Wewnątrz czy na zewnątrz?
  4. Czy ma mieć jakieś dodatkowe funkcje? 5. Z jakich materiałów ma zostać wykonany?
  5. Jaki jest szacowany budżet na produkcję jednego egzemplarza?
  6. W jakim stylu ma zostać zaprojektowany?
  7. Jaką ma mieć kolorystykę?
  8. Czy są jakieś dodatkowe aspekty, które mają zostać wzięte pod uwagę? Np. określony sposób łączenia, zastosowane mechanizmy, obciążenie itp.

Analiza potrzeb klienta vs. korzyści płynące z jej stosowania

Przeprowadzenie szczegółowej analizy potrzeb pozwoli nam na maksymalne dopasowanie produktu lub usługi do klienta, a jego samego utwierdzi w przekonaniu, że znajduje się w profesjonalnych rękach, co jest doskonałym początkiem do budowania długotrwałych relacji biznesowych.

Szkolenie Budowanie pewności siebie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Trener

Jan Pisarz

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie stacjonarne
    Kompetencje Menedżerskie

    02.12-

    03.12.2025
    Sprzedaż partnerska
    Szkolenie stacjonarne
    Sprzedaż Partnerska

    18.11-

    19.11.2025
    Szkolenie Sprzedaż przez telefon (B2B)
    Szkolenie online
    Sprzedaż przez telefon
    14.11.2025

    Powiązane artykuły

    Sprawdź, jak zbudować efektywne nawyki w zespole oraz jak poprawić efektywność i skuteczność pracowników. Poznaj nasze krótkie case study wykorzystania testu mtq48 w budowaniu odporności i skuteczności w organizacji.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Dowiedz się czym w obecnych czasach jest marketing internetowy i z jakich narzędzi marketingu internetowego warto dziś korzystać. Sprawdź takie pojęcia jak www; newsletter; live chat; boty; powiadomienia push; fora; blogi; marketing w wyszukiwarce a także szereg innych.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Sprzedaż bezpośrednia to nowoczesna strategia marketingowa, która umożliwia firmom nawiązywanie bezpośrednich relacji z klientami, eliminując pośredników. W artykule przyjrzymy się kluczowym elementom tej metody, jej korzyściom oraz praktycznym zastosowaniom w różnych sektorach, takich jak kosmetyka, zdrowie czy edukacja. Dowiesz się również, jak polskie firmy odnoszą sukcesy dzięki personalizacji komunikacji i budowaniu lojalności konsumentów.

    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Przewijanie do góry