analiza swot

Analiza SWOT

Analiza potrzeb klienta – proces komunikacji we wstępnym nawiązywaniu relacji z klientem; ma na celu rozpoznanie czynników, mających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Bardzo ważne jest tutaj zastosowanie zasady aktywnego słuchania, by jak najlepiej zrozumieć to, co klient ma do przekazania. Następnie należy zastosować szereg pytań precyzujących i naprowadzających, odnoszących się do usługi i specyfiki naszej branży. Najlepiej, jeśli pytania będą formułowane w formie otwartej. Dopiero po rozpoznaniu rzeczywistych potrzeb klienta możemy określić co i czy w ogóle możemy mu coś zaproponować, a następnie stworzyć i przedstawić ofertę.

Spis treści

Przykładowe pytania precyzujące – naprowadzające, branża meblowa

  1. Jaki rodzaj mebla jest brany pod uwagę?
  2. Jaka grupa odbiorców będzie korzystać z mebla? Dzieci, dorośli, osoby starsze?
  3. W jakiej przestrzeni ma funkcjonować mebel? Prywatnej czy publicznej? Wewnątrz czy na zewnątrz?
  4. Czy ma mieć jakieś dodatkowe funkcje? 5. Z jakich materiałów ma zostać wykonany?
  5. Jaki jest szacowany budżet na produkcję jednego egzemplarza?
  6. W jakim stylu ma zostać zaprojektowany?
  7. Jaką ma mieć kolorystykę?
  8. Czy są jakieś dodatkowe aspekty, które mają zostać wzięte pod uwagę? Np. określony sposób łączenia, zastosowane mechanizmy, obciążenie itp.

Analiza potrzeb klienta vs. korzyści płynące z jej stosowania

Przeprowadzenie szczegółowej analizy potrzeb pozwoli nam na maksymalne dopasowanie produktu lub usługi do klienta, a jego samego utwierdzi w przekonaniu, że znajduje się w profesjonalnych rękach, co jest doskonałym początkiem do budowania długotrwałych relacji biznesowych.

Szkolenie Budowanie pewności siebie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Trener

Jan Pisarz

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Zarządzanie energią osobistą
    Szkolenie online
    Zarządzanie energią osobistą
    24.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie
    28.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie

    21.01-

    22.01.2025

    Powiązane artykuły

    Jeśli brakuje Ci doświadczenia w tej branży lub chcesz podnieść swoje kompetencje, koniecznie rozważ udział w kursach przygotowujących do pracy w handlu.
    Leszek Sergiel

    Ekspert witalni.pl

    Dowiedz się, jakie są najważniejsze funkcje menedżerskie i jak skutecznie zarządzać zespołem oraz zasobami firmy.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Ważnym czynnikiem oceny usługi i firmy jest poziom profesjonalizmu w zachowaniu członków ekipy montującej. Zobacz artykuł witalnych!
    Leszek Sergiel

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top