Email marketing

E-MAIL MARKETING często utożsamiany z newsletterem, biuletynem – to nic innego jak sposób wymiany informacji między użytkownikami przy użyciu sieci Internet i poczty elektronicznej. W działalności przedsiębiorstw, oznacza to duży szybszy i łatwiejszy sposób komunikacji przedsiębiorstwa z jego otoczeniem (klientami, pracownikami, dostawcami), niż miał miejsce kiedyś.
 
Do czego służy e-mail marketing?

E-mail marketing najczęściej wykorzystywany jest do marketingu, sprzedaży i promocji produktów – na tym polu sprawdza się idealnie (pod warunkiem że kierowany jest do konkretnej grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej tematem i treścią listu). Email marketing przybiera zwykle formę wysyłania wiadomości elektronicznych na skrzynki mailowe odbiorców w formie plików tekstowych, html, obrazków lub linków do filmów video. Z pojęciem e-mail marketingu, wiąże się również wiele różnych procesów takich jak: budowanie baz subskrybentów po przez formularze na stronie internetowej lub tradycyjne formularze (często stosowane w sklepach odzieżowych); zarządzanie i organizowane baz subskrybentów, profilowanie i segmentowanie odbiorców wg określonych grup zainteresowań, przygotowywanie kampanii i kreacji mailingowych.
Poczta elektroniczna służy również do przesyłania treści reklamowych, ciekawych materiałów dla subskrybentów – są to biuletyny elektroniczne (newslettery), które kieruję się do własnej bazy klientów. Email Marketing prowadzony w odpowiedni sposób, jest skutecznym instrumentem do pozyskiwania nowych klientów, budowania długotrwałych relacji z klientami, zachęcania do ponownych zakupów.
Przy realizacji kampanii e-mail marketingowych, szczególną uwagę należy zwrócić na grupę odbiorców wiadomości, ponieważ prawo zabrania wysyłki informacji handlowych do osób, które nie wyraziły na to zgody. Rozsyłanie e-maili do przypadkowych osób, łatwo może okazać się strategią mało skuteczną. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji umożliwiających prowadzenie skutecznego i efektywnego e-mail marketingu, np. aplikacja MailChimp lub Getresponse, a także wiele, wiele innych. Tego typu narzędzia, często znaczenie wybiegają poza standardową definicje e-mail marketingu, czyli prowadzenia zwykłych, cyklicznych newsletterów – aplikacje można integrować z systemami CRM, stroną internetową, kontrolować i ustawiać dowolne sekwencje maili np. w dniu urodzin subskrybenta, w pełni personalizować treść wysyłanego listu dla dowolnego odbiorcy (programy mogą np. wstawić imię w treść listu).
Z pojęciem email-marketingu, wiąże się również popularne pojęcie SPAMU, czyli wiadomości niechcianej i nie zmawianej.

Scroll to Top