salon kosmetyczny

Jak otworzyć salon kosmetyczny tak, by się nie stresować?

Jak otworzyć salon kosmetyczny? To kluczowe pytanie wszystkich kosmetyczek i kosmetologów chcących postawić na działalność na tzw. własną rękę. Popyt na usługi z branży beauty jest na zadawalającym poziomie i wciąż rośnie. Dlatego otworzenie własnego salonu to dobry pomysł, pod warunkiem dobrej organizacji przedsięwzięcia.

Spis treści

Salony kosmetyczne dzięki szerokiej ofercie i bogatemu wyposażeniu w specjalistyczny sprzęt cieszą się dużą popularnością wśród Polek, a także Polaków. Taka wizyta nie jest dziś traktowana jak fanaberia, ale jak dowód dbania o siebie niezależnie od płci. Salon kosmetyczny to także strefa relaksu i odpoczynku od codziennych trosk. Jednak otwierając punkt z usługami kosmetycznymi, trzeba zadbać nie tylko o fachową obsługę, specjalistyczny sprzęt i lokal, ale także o dobrą organizację. Jak to zrobić, by salon przynosił zyski i zadowolenie klientów i nie zginął w gąszczu konkurencji? Poniżej kilka kluczowych kwestii.

O czym nie zapomnieć, otwierając salon kosmetyczny

Po pierwsze musimy zacząć od wyboru odpowiedniego lokalu, który zapewni nam odpowiednią liczbę klientów. Nie musimy od razu stawiać na pomieszczenie znajdujące się w centrum miasta. Osiedlowe salony kosmetyczne przy odpowiedniej reklamie i pozytywnych opiniach także mają szanse nie tylko na utrzymanie się, ale i na zadowalające zyski. Wszystko jest kwestią profesjonalizmu w świadczonych usługach i dobrej organizacji.

Odpowiadając sobie na pytanie: o czym nie zapomnieć, otwierając salon kosmetyczny?, warto określić, czy chcemy postawić na salon o ogólnej działalności czy o działalności specjalistycznej. Trzeba pamiętać o tym, że im więcej usług, tym więcej stanowisk, więcej sprzętu, a także więcej zatrudnionego personelu. Gdy zdecydujemy się już na otworzenie salonu kosmetycznego, warto się zapoznać z procedurami związanymi z otwarciem tej konkretniej działalności gospodarczej. W tego typu inwestycji ważne jest też to, jakie wymogi stawia przed nami sanepid – skrupulatne wytyczne dotyczą na przykład wyposażenia lokalu.

salon kosmetyczny

Jak rozwijać salon kosmetyczny?

Gdy już otworzymy salon kosmetyczny po pokonaniu wymogów biurokracji i sanepidu (co wcale nie jest tak trudne, jakby się mogło wydawać) i zaczniemy świadczyć usługi, warto się zastanowić nad tym, jak rozwijać salon kosmetyczny. To kwestia bardzo ważna, jeśli chodzi o zatrzymanie klientów i pozyskanie nowych, co przekłada się wprost na wyniki finansowe.

Takie działania są potrzebne, gdyż liczna konkurencja nie śpi. Po pierwsze należy zadbać o wysoką jakość usług. Wiąże się to nie tylko z wykorzystaniem dobrej jakości kosmetyków i sprzętu, ale także z tym, aby pracownicy (jeśli nie jest to działalność jednoosobowa) byli cały czas doszkalani. Warto jest też postawić na różnego rodzaju dobrze przemyślane promocje, które przyciągną klientów, ale nie wpłyną negatywnie na budżet salonu kosmetycznego.

Rozwój salonu kosmetycznego to na przykład karty klienta. Karty klienta w salonie kosmetycznym to narzędzie, które dobrze wpływa na relacje z klientami. Jednak to niejedyny pozytyw zastosowania takiego rozwiązania. To także baza wiedzy o kliencie, co przekłada się na jakość i dopasowanie do danej osoby wykonywanych usług. Takie rozwiązanie to także oznaka profesjonalizmu, gdyż pozwala na perfekcyjne przygotowanie się do wizyty danego klienta i zaoferowanie mu odpowiednich usług.

Zatrudnienie pracowników w salonie kosmetycznym

Zatrudnienie pracowników w salonie kosmetycznym to kwestia kluczowa, jeśli chcemy świadczyć szeroki zakres usług i stawiamy na rozwój salonu. Podstawą w zatrudnianiu pracowników powinny być

  • profesjonalizm,
  • doświadczenie,
  • wartości dodatnie wnoszone do firmy/salonu

    Zatrudnienie niedoświadczonego pracownika może się odbywać na przykład na zasadzie płatnego stażu. Poza tym zawsze warto zadbać o odpowiednie szkolenia nawet dla doświadczonych pracowników, gdyż branża beauty rozwija się dynamicznie.

Zarządzanie w salonie kosmetycznym

Zarządzanie w salonie kosmetycznym to jeden z głównych filarów, jeśli chcemy, by nasza działalność była zadowalająca dla klientów, a tym samym generowała zadowalające zyski. Podstawą perfekcyjnego zarządzania w salonie kosmetycznym jest bardzo dobra organizacja. Nic tak negatywnie nie wpływa na funkcjonowanie salonu kosmetycznego jak opóźnienia czy odwoływane (czy to z winy klienta, czy salonu kosmetycznego) wizyt. Zarządzanie salonem kosmetycznym to dopasowanie grafiku pracowników do liczby i potrzeb klientów. Wiadomo, że każdy zabieg wymaga odpowiedniego czasu i pośpiech czy też zbyt duże luki w wykonywanych usługach w konsekwencji negatywnie odbijają się na kondycji finansowej działalności. Dziś obsługa salonu kosmetycznego staje się łatwiejsza dzięki dostępnym narzędziom elektronicznym.

Jednym z nich jest kalendarz dla kosmetyczki. Dzięki niemu jest możliwy dostęp do kart klientów (o których była mowa wcześniej), a także zaplanowanie pracy tak, by wszystko odbyło się bez poślizgów czasowych. Obsługa salonu kosmetycznego dzięki temu narzędziu pozbawi nas stresu i odczucia tzw. niedoczasu. A to odbije się pozytywnie na relacjach z klientami i ich zadowoleniu.

Jak przy otworzeniu każdej działalności i zdecydowaniu się na „pójście na swoje”, tak i przy inwestycji w branżę kosmetyczną trzeba włożyć dużo sił, żeby biznes dobrze prosperował. Jednak dzięki powszechnemu dostępowi do wiedzy i narzędzi elektronicznych ułatwiających wiele zadań, podołanie temu wyzwaniu jest łatwiejsze i przy odpowiednim zaangażowaniu wszystko może pójść jak z płatka.

Szkolenie Marketing w małej firmie

Szkolenie "Marketing w małej firmie"

Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.

Autor

Leszek Sergiel

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Leszek Sergiel
    Trener Witalni
    Leszek Sergiel, licencjonowany trener biznesu i sprzedaży. Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry handlowej i zarządzającej, prowadząc ponad 20 000 godzin warsztatów. Z sukcesem zarządza zespołami handlowymi oraz doradza firmom w zakresie organizacji, zarządzania i rekrutacji. Prowadził zajęcia na Wyższej Szkole Bankowej, w tym na poziomie MBA. Jego szkolenia są oparte na autentycznych przykładach rynkowych, dostosowanych do potrzeb uczestników, co zapewnia realne efekty.
    Leszek Sergiel

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Początkujący menadżer
    Szkolenie online
    Początkujący menedżer

    18.02-

    19.02.2025
    Postawy manipulacyjne pracowników
    Szkolenie online
    Postawy manipulacyjne pracowników
    04.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie energią osobistą
    Szkolenie online
    Zarządzanie energią osobistą
    24.02.2025

    Powiązane artykuły

    Analiza SWOT – poznaj mocne i słabe strony swojej firmy, wykorzystaj szanse i zminimalizuj zagrożenia w strategicznym planowaniu.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Burza mózgów to skuteczna technika generowania pomysłów. Sprawdź, jak przeprowadzić efektywną sesję, poznaj kluczowe zasady i unikaj najczęstszych błędów.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Odkryj, jak umiejętność zarządzania konfliktami w zespole może wzmocnić współpracę, czytając nasz artykuł.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top