Jak właściwie postępować z Trudnym Klientem?

Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi? Jak postąpić w obliczu zastrzeżeń ze strony klienta? Kim jest Trudny Klient? Na te oraz inne pytania, odpowiadamy w artykule na temat trudnych sytuacji z klientami. Dowiedz się jakie są zastrzeżenia i jak opanować własne emocje.
Spis treści

Sprzedawanie to jedno z najprzyjemniejszych zajęć na świecie. Tym co pozwala na takie stwierdzenie jest niewątpliwie fakt, że zajęcie to, to głównie relacja między ludźmi. Niestety nie ma idealnych zawodów i zawód handlowca również taki nie jest. Obok szeregu „niedogodności” związanych z tym zawodem takich jak np. nienormowany czas pracy, jest fakt, że zajęcie to…, to głównie relacja między ludźmi.
Relacje między ludźmi
Można by rzec, ze to ironia losu. Tak jest. To co sprawia przyjemność z jednej strony, z drugiej niejednokrotnie doprowadza do głębokiej osobistej demotywacji, stresu i często do rezygnacji z działań lub z pracy w handlu. Ilu to już handlowców miało chęć rzucić w diabły, cały ten handel po spotkaniu z, lub po wyjściu klienta? Niekiedy dzieje się tak zaledwie po jednej rozmowie telefonicznej z trudnym klientem.
Na szczęście tych trudnych sytuacji jest mniej niż dobrych i przyjemnych, co nie oznacza, że nie warto się nad nimi zastanowić i z jednej strony ich nie powodować a z drugiej umiejętnie reagować w obliczu pojawienia się nie do końca dobrych relacji z klientem. Jako praktyk, sprzedawca i trener, doświadczyłem osobiście niejednokrotnie takich momentów. Gdybym z kolei chciał opowiedzieć wszystkie zasłyszane od uczestników szkoleń historie, powstała by wielka księga absurdów klientów, głupoty handlowców i braku profesjonalizmu jednych i drugich. Pisząc „głupoty handlowców” mam na myśli brak rzeczowego i umiejętnego reagowania w sytuacjach, kiedy pojawiają się bardziej lub mniej uzasadnione zastrzeżenia ze strony klientów. A pojawiać będą się zawsze. Jedyne co możemy zrobić , to próbować ograniczyć ich ilość z jednej strony i próbować łagodzić ich skutki z drugiej. Poniżej znajdziesz szanowny czytelniku kilka praktycznych informacji, które być może umilą Ci pracę i życie osobiste. Niestety nie będzie nic na temat zastrzeżeń cenowych, bowiem te z uwagi na swój charakter wymagają oddzielnego artykułu. Zatem od czego zacząć?

Proponuję zająć się kwestią trudnego klienta omawiając następujące płaszczyzny:

1. Ogólne rodzaje zastrzeżeń i jakie są ogólne powody ich powstawania?

Autor
  • Brak danych o obrazku.
  • Jak właściwie postępować z Trudnym Klientem?

    Brak danych o stanowisku.
    Spis treści

      O autorze

      Jak właściwie postępować z Trudnym Klientem?
      Brak danych o stanowisku.
      Brak danych o opisie.
    • Brak danych o obrazku.
    • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

      Szkolenie Trening kreatywności
      Szkolenie online
      Trening Kreatywności

      16.06-

      17.06.2025
      Neuroselling
      Szkolenie online
      Neuroselling

      Termin wkrótce

      Darmowy webinar
      Asertywny menedżer, czyli jak egzekwować zadania i nie być TYM ZŁYM
      29.04.2025 20:00:00

      Powiązane artykuły

      W niniejszym artykule przedstawiono fundamenty kulturalnej i skutecznej komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia w instytucjach publicznych oraz środowiskach zawodowych. Omówiono kluczowe cechy takiej komunikacji, korzyści płynące z jej stosowania oraz praktyczne zastosowanie zasad w różnych sytuacjach, podkreślając rolę szacunku, empatii oraz aktywnego słuchania w budowaniu pozytywnych relacji i efektywnej współpracy.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      W niniejszym artykule zgłębiamy podstawy podróży klienta, analizując kluczowe etapy i znaczenie optymalizacji doświadczeń użytkowników. Dowiesz się, jak mapowanie ścieżki klienta oraz wykorzystanie narzędzi takich jak NPS czy CSAT mogą zwiększyć lojalność oraz satysfakcję klientów, a także poznać przykłady firm, które skutecznie zarządzają swoim Customer Journey.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Skuteczna obsługa klienta to klucz do budowania lojalności i zaufania wobec marki. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym elementom efektywnego schematu obsługi, takim jak zrozumienie potrzeb klienta, elastyczne rozwiązywanie problemów czy zbieranie opinii. Dowiedz się, jak koordynacja działań i rola dobrze przeszkolonych agentów mogą przyczynić się do zwiększenia satysfakcji klientów i sukcesu Twojej firmy.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Scroll to Top