komunikacja marketingowa

Komunikacja marketingowa i jej kanały

Komunikacja marketingowa jest narzędziem wykorzystywanym w wielu przedsiębiorstwach. Po raz pierwszy termin ten zaczął być stosowany w latach 80-tych XX wieku, odróżniając go tym samym od hasła „promocji”.

Spis treści

Komunikacja marketingowa - co trzeba wiedzieć?

Poniżej prezentujemy zbiór najważniejszych pojęć związanych z tematem komunikacji marketingowej:
komunikacja marketingowa1

Na czym polega komunikacja marketingowa?

Komunikacja marketingowa odbywa się z czynnym udziałem konsumentów, podczas gdy promocja jest jednostronnym działaniem ze strony przedsiębiorstwa. Chociaż w idei komunikacji marketingowej wpisana jest promocja, w głównej mierze jest ona procesem zbierania i przekazywania informacji o firmie, ofercie, analizie oczekiwań konsumentów i odpowiedzi na ich reakcje, sugestie i potrzeby. Proces ten wymaga zawarcia sześciu czynników: źródła, komunikatu, kanału komunikacji, odbiorcy oraz procesu kodowania i dekodowania. Wyróżnia się dwa rodzaje komunikacji – formalną i nieformalną. W tej pierwszej kładzie się nacisk na zaplanowane działania marketingowe, takie jak reklama, wyprzedaże, promocje, public relations. W komunikacji nieformalnej czynności są niezaplanowane i obejmują wszelkie próby dotarcia do odbiorcy (oprócz promocji) poprzez wysyłanie komunikatów o firmie, oferowanych dobrach, warunkach finansowych, organizacyjnych oraz pracownikach.

 

Komunikacja marketingowa jest kompleksowym ciągiem działań, które muszą być wdrażane w określonych realiach, uwarunkowanych przez społeczeństwo i jego kulturę. Wymaga interakcji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem, co stwarza dodatkowe korzyści dla obu stron, pozwalając na dobre dopasowanie oferty do oczekiwań. Posługuje się m.in. znakami i symbolami w celu osiągnięcia zamierzonych celów oraz opisuje rzeczywistość.

 

Kanały przekazu komunikacji marketingowej mogą być pośrednie i bezpośrednie. W obecnych czas, częstszy jest pośredni sposób nadawania komunikatów za pomocą mediów społecznościowych i środków masowego przekazu. W bezpośredniej komunikacji wykorzystuje się zmysły odbiorcy, by wpływać na nie w określony sposób, mający skłonić go do podjęcia działania i decyzji opłacalnej dla przedsiębiorstwa.

Szkolenie Skuteczny przedstawiciel handlowy

Rozwijaj umiejętności sprzedażowe i buduj trwałe relacje z klientami, by osiągać wyższe wyniki jako skuteczny przedstawiciel handlowy.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Komunikacja marketingowa i jej kanały
    Brak danych o linku.
    Brak danych o linku.
  • Brak danych o obrazku.
  • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Zarządzanie energią osobistą
    Szkolenie online
    Zarządzanie energią osobistą
    24.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie
    28.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie

    21.01-

    22.01.2025

    Powiązane artykuły

    Odkryj tajemnice skutecznego brandingu i budowania silnej marki, która wyróżni się na rynku i zdobędzie lojalność klientów!
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Dowiedz się, czym jest marketing mix i jak skutecznie zastosować go w strategii marketingowej swojej firmy.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Marketing internetowy i marketing tradycyjny to dwa różne światy - dlaczego? Odpowiadamy w niniejszym artykule.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top