Strona główna > Baza Wiedzy > Marketing > Marketing masowy
Marketing masowy
MARKETING MASOWY – są to wszelkiego rodzaju działania marketingowe nastawione na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, przy pomocy podobnych i uniwersalnych narzędzi reklamy i promocji. Działania w obszarze marketingu masowego są nastawione na cały rynek, zazwyczaj firmy które wykorzystują marketing masowy oferują dobra konsumpcyjne.
Celem marketingu masowego jest budowanie świadomości marki, promocja poszczególnych produktów i docelowo jak największy udział w rynku danej firmy. Przedsiębiorstwa stosujące marketing masowy, zwykle zajmują się produkcją, dystrybucją i promocją produktów dla dowolnego odbiorcy.
Czym charakteryzuje się marketing masowy i komunikacja masowa?
1. Nastawiony jest na dowolnego odbiorcę.
2. Zainteresowany jest każdym potencjalnym klientem
3. Oferta firmy jest zwykle uniwersalna
4. Marketing i promocja realizowana jest na dużą skalę
5. Komunikacja marketingowa ma zwykle charakter jednostronny
6. Nastawienie na pozyskiwanie nowych klientów, a nie zatrzymywanie już raz pozyskanych
7. Próby indywidualizowania produktu, tak by sprawiał wrażenie „skrojonego na miarę”
Marketing masowy posiada wiele zalet. Umożliwia generowanie największych zysków przy jak najmniejszych kosztach i w jak najkrótszym czasie oraz kreuje potencjalny największy udział w rynku. Nie wymaga zastosowania skomplikowanych i narzędzi marketingowych, by osiągnąć cele i może być rozprzestrzeniany na dużą skalę. Jednak w dobie rozwoju świadomości klientów o swojej roli, marketing masowy traci na swej skuteczności. Konsumenci coraz częściej potrzebują produktów dopasowanych specjalnie do ich potrzeb, więc bardziej przemawia do nich marketing indywidualny i personalizacja komunikatów marketingowych. W procesie marketingu niezróżnicowanego nie uwzględnia się opinii i informacji zwrotnej od klientów, dlatego trudno jest ulepszyć i dopasować ofertę. Z kolei rozwijające się nowe technologie dystrybucji i przekazu znacząco obniżają łatwość dotarcia do masowego odbiorcy.
Szkolenie "Marketing w małej firmie"
Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.
O autorze
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!
Powiązane artykuły
Ekspert witalni.pl
Ekspert witalni.pl
Ekspert witalni.pl