Hero Image Role w zespole wg Belbin’a

Marketing masowy

MARKETING MASOWY – są to wszelkiego rodzaju działania marketingowe nastawione na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, przy pomocy podobnych i uniwersalnych narzędzi reklamy i promocji. Działania w obszarze marketingu masowego są nastawione na cały rynek, zazwyczaj firmy które wykorzystują marketing masowy oferują dobra konsumpcyjne.

Celem marketingu masowego jest budowanie świadomości marki, promocja poszczególnych produktów i docelowo jak największy udział w rynku danej firmy. Przedsiębiorstwa stosujące marketing masowy, zwykle zajmują się produkcją, dystrybucją i promocją produktów dla dowolnego odbiorcy.

Spis treści

Czym charakteryzuje się marketing masowy i komunikacja masowa?

1. Nastawiony jest na dowolnego odbiorcę.

2. Zainteresowany jest każdym potencjalnym klientem

3. Oferta firmy jest zwykle uniwersalna

4. Marketing i promocja realizowana jest na dużą skalę

5. Komunikacja marketingowa ma zwykle charakter jednostronny

6. Nastawienie na pozyskiwanie nowych klientów, a nie zatrzymywanie już raz pozyskanych

7. Próby indywidualizowania produktu, tak by sprawiał wrażenie „skrojonego na miarę”

 

 

budowanie pewności siebie tło

Marketing masowy posiada wiele zalet. Umożliwia generowanie największych zysków przy jak najmniejszych kosztach i w jak najkrótszym czasie oraz kreuje potencjalny największy udział w rynku. Nie wymaga zastosowania skomplikowanych i narzędzi marketingowych, by osiągnąć cele i może być rozprzestrzeniany na dużą skalę. Jednak w dobie rozwoju świadomości klientów o swojej roli, marketing masowy traci na swej skuteczności. Konsumenci coraz częściej potrzebują produktów dopasowanych specjalnie do ich potrzeb, więc bardziej przemawia do nich marketing indywidualny i personalizacja komunikatów marketingowych. W procesie marketingu niezróżnicowanego nie uwzględnia się opinii i informacji zwrotnej od klientów, dlatego trudno jest ulepszyć i dopasować ofertę. Z kolei rozwijające się nowe technologie dystrybucji i przekazu znacząco obniżają łatwość dotarcia do masowego odbiorcy.

Szkolenie Marketing w małej firmie

Szkolenie "Marketing w małej firmie"

Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Sprzedaż stolarki okiennej
    Szkolenie online
    Sprzedaż stolarki okiennej
    29.08.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie

    16.09-

    17.09.2025
    Szkolenie Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole
    Szkolenie online
    Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole

    29.09-

    30.09.2025

    Powiązane artykuły

    Zmiana postrzegania marki jest kluczowym celem komunikacji marketingowej, który pozwala firmom skutecznie odbudować zaufanie klientów w obliczu sytuacji kryzysowych.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    KONCEPCJA 4C: Odkryj, jak skuteczna komunikacja, koszt, wygoda i wartość mogą zrewolucjonizować relacje z klientami.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Marketing internetowy i marketing tradycyjny to dwa różne światy - dlaczego? Odpowiadamy w niniejszym artykule.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Przewijanie do góry