Media społecznościowe

Media społecznościowe – buduj zaangażowanie i rozwijaj swoją markę online dzięki skutecznym strategiom obecności w social media.
Spis treści

Media społecznościowe możemy zdefiniować jako zbiór darmowych narzędzi i platform internetowych, z których można korzystać w celu publikowania i dzielenia się treściami w sieci. Pozwalają zamieszczać użytkownikom (w tym firmom i instytucjom) materiały dźwiękowe, tekst, obrazy, filmy video.

Czym różnią się media społecznościowe od serwisów internetowych?

Media społecznościowe umożliwiają zabieranie instytucjom; firmom; politykom; głosu w różnych sprawach, znacznie wspierają działania komunikacyjne. Główną różnicą między stroną internetową a mediami społecznościowymi, jest fakt że stronę internetową tworzy właściciel lub określony zespół danej organizacji/firmy, który wypełnia witrynę treścią. W przypadku serwisów społecznościowych, to użytkownik generuję treść, jednocześnie, nieustannie komunikując się z innymi użytkownikami. Marketing społecznościowy, to zatem marketing skierowany do tych społeczności.

Podział mediów społecznościowych
Media społecznościowe możemy podzielić na trzy główne obszary:

1. Społeczności i fora internetowe
Fora internetowe i społeczności mogą przybierać różne formy i rozmiary, począwszy od takich zakładanych przez samych konsumentów danej firmy, po sponsorowane przez konkretne przedsiębiorstwo. Mogą też skupiać wokół siebie osoby o wspólnych zainteresowaniach, dotyczyć jedynie poszczególnych tematów, dotyczyć np. jedynie określonego produktu. Członkowie, komunikują się między sobą za pośrednictwem wpisów, wiadomości, czatów. Kluczem do sukcesu jest kreowanie form aktywności, które mogą w łatwy sposób integrować społeczności ze sobą. Przepływ informacji jest dwu-kierunkowy i oferuję korzyści zarówno użytkownikom, jak i właścicielom serwisu.

2. Blogi indywidualne i sieciowe
Blogi (indywidualne i sieciowe) – inaczej mówiąc, dzienniki internetowe – mogą mieć charakter bardzo indywidualny (np. pisane tylko dla bliskich znajomych) jak i skierowane są do dużych społeczności. Blogi tworzą również firmy i korporacje, które stale aktualizują informacje o aktualnej ofercie, produktach lub tematach pokrewnych. Blogi to też często wykorzystywany element content marketingu i budowania zaufania odbiorcy po przez dostarczanie ciekawych i interesujących darmowych treści.

3. Portale i platformy społecznościowe
Portale społecznościowe (takie jak Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn) – są główną siłą w marketingu zorientowanym do indywidualnych odbiorców jak i do innych przedsiębiorstw. W swojej naturze, portale społecznościowe mają bardzo niekomercyjną strukturę i celem jest zawsze nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami. Z tego też powodu, reklama na tego rodzaju portalach, to tylko jedna z wielu ścieżek, jakie może obrać przedsiębiorstwo. Główną korzyścią dla firm korzystających z portali, jest możliwość aktywnego uczestnictwa z innymi członkami danej społeczności i budowania własnego wizerunku opartego na wcześniej zdefiniowanych wartościach. Portale społecznościowe oferują również przedsiębiorstwom możliwość bardzo wielu form płatnej reklamy. W ramach płatnych form reklamy, istnieje możliwość szczegółowej personalizacji grup docelowych do których firma chce dotrzeć z wybranym przekazem reklamowym i marketingowym.

Autor
  • Brak danych o obrazku.
  • Media społecznościowe

    Brak danych o stanowisku.
    Spis treści

      O autorze

      Media społecznościowe
      Brak danych o stanowisku.
      Brak danych o opisie.
    • Brak danych o obrazku.
    • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

      Powiązane artykuły

      Przestrzeganie przepisów RODO podczas zarządzania listą obecności na szkoleniach jest kluczowe dla ochrony danych osobowych uczestników. W niniejszym artykule przedstawiamy najważniejsze zasady, podstawy prawne oraz praktyczne wskazówki dla organizatorów, które pomogą w zapewnieniu zgodności z regulacjami i budowaniu zaufania uczestników.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) znacząco wpływa na sposób, w jaki chronimy wizerunek osób w przestrzeni publicznej. Dzięki nowym regulacjom każdy ma większą kontrolę nad własnymi danymi, w tym zdjęciami, co ma szczególne znaczenie podczas publicznych wydarzeń takich jak koncerty czy festyny. W artykule przybliżymy kluczowe zasady RODO dotyczące publikacji wizerunków oraz omówimy sytuacje, w których zgoda na ich wykorzystanie jest wymagana lub może zostać pominięta.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które wielu menedżerów napotyka na swojej drodze. W tym artykule przyjrzymy się najczęstszym błędom popełnianym przez liderów oraz przedstawimy praktyczne strategie, które pomogą unikać pułapek i poprawić efektywność pracy oraz atmosferę w zespole.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Przewijanie do góry