Na czym można oszczędzać, prowadząc przedsiębiorstwo?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z wieloma wydatkami. Przedsiębiorcy mogą jednak poczynić pewne oszczędności. Jak optymalizować koszty przedsiębiorstwa?
Spis treści

Prowadzenie własnej firmy to duże przedsięwzięcie, które wiąże się z wieloma wydatkami. Przedsiębiorcy mogą jednak poczynić pewne oszczędności. Optymalizacja kosztów jest możliwa m.in. dzięki zakupom na firmę, outsourcingowi czy coworkingowi. Na czym polegają takie oszczędności?

Robienie zakupów na firmę
Tzw. koszty firmowe to chyba najbardziej znany sposób na uzyskanie oszczędności. Im są one wyższe, tym niższa staje się bowiem podstawa opodatkowania działalności podatkiem dochodowym. Dodatkowo wydatki, które są traktowane jako koszt uzyskania przychodu, pozwalają na odliczenie VAT-u.
Warto więc wrzucać zakupy w koszty prowadzenia działalności. Należy przy tym pamiętać, że taki zabieg może dotyczyć wyłącznie nabywania towarów, które są bezpośrednio związane z funkcjonowaniem danego przedsiębiorstwa. Chcąc z kolei określić konkretną kwotę oszczędności, na jakie można liczyć, warto skorzystać ze specjalnego narzędzia. Jest nim kalkulator zakupów na firmę.
Outsourcing usług
Ciekawym sposobem, który pozwala zaoszczędzić na prowadzeniu firmy, jest outsourcing. To coraz częściej stosowane rozwiązanie. Polega ono na zlecaniu wykonywania określonych usług lub zadań innym, zewnętrznym przedsiębiorstwom. Może to dotyczyć wielu obszarów działalności. Najczęściej firmy outsourcingowe zajmują się prowadzeniem księgowości, marketingiem, twardym i miękkim HR-em (w tym rekrutacjami i obsługą kadrowo-płacową), zagadnieniami z zakresu IT czy sprzątaniem.
Współpraca na zasadzie outsourcingu pozwala na niezłą optymalizację kosztów. Jest ona bowiem o wiele tańsza od zatrudniania własnych pracowników oraz tworzenia w swojej firmie całych działów zajmujących się konkretnymi zagadnieniami, które nie są związane z główną działalnością przedsiębiorstwa. Zlecenie zajmowania się tego typu sprawami zewnętrznemu podmiotowi pozwala również zaoszczędzić wiele czasu. Oprócz tego umożliwia współpracę z wysoko wykwalifikowanymi pracownikami, którzy specjalizują się w danym zakresie i mają ku temu odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie. Stanowią oni dobre wsparcie i usprawniają działanie przedsiębiorstwa.
Korzystanie z przestrzeni coworkingowej
Kolejnym sposobem na oszczędności jest skorzystanie z możliwości, jakie daje coworking. To dobra propozycja dla osób, które prowadzą jakieś biuro. Sprawdzi się zwłaszcza w przypadku małych firm, startupów oraz freelancerów, a także przedsiębiorców nastawionych na mobilny lub hybrydowy tryb pracy.
Coworking polega bowiem na dzieleniu przestrzeni biurowej z innymi przedsiębiorcami. Firma może w takim miejscu wynająć pokój do pracy, stanowisko z komputerem lub całą salę konferencyjną. Oprócz tego ma możliwość zarejestrować własną działalność pod adresem biura coworkingowego oraz zlecić jego pracownikom zajmowanie się obsługą mailową i telefoniczną firmy.
Koszt takiego rozwiązania jest o wiele niższy niż wynajmowanie własnego biura. Przedsiębiorcy mogą też zaoszczędzić na rachunkach za media, a także na kosztach wyposażenia miejsca pracy.

Autor
  • Brak danych o obrazku.
  • Na czym można oszczędzać, prowadząc przedsiębiorstwo?

    Brak danych o stanowisku.
    Spis treści

      O autorze

      Na czym można oszczędzać, prowadząc przedsiębiorstwo?
      Brak danych o stanowisku.
      Brak danych o opisie.
    • Brak danych o obrazku.
    • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

      Szkolenie Trening kreatywności
      Szkolenie online
      Trening Kreatywności

      16.06-

      17.06.2025
      Neuroselling
      Szkolenie online
      Neuroselling

      Termin wkrótce

      Darmowy webinar
      Asertywny menedżer, czyli jak egzekwować zadania i nie być TYM ZŁYM
      29.04.2025 20:00:00

      Powiązane artykuły

      W niniejszym artykule przedstawiono fundamenty kulturalnej i skutecznej komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia w instytucjach publicznych oraz środowiskach zawodowych. Omówiono kluczowe cechy takiej komunikacji, korzyści płynące z jej stosowania oraz praktyczne zastosowanie zasad w różnych sytuacjach, podkreślając rolę szacunku, empatii oraz aktywnego słuchania w budowaniu pozytywnych relacji i efektywnej współpracy.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      W niniejszym artykule zgłębiamy podstawy podróży klienta, analizując kluczowe etapy i znaczenie optymalizacji doświadczeń użytkowników. Dowiesz się, jak mapowanie ścieżki klienta oraz wykorzystanie narzędzi takich jak NPS czy CSAT mogą zwiększyć lojalność oraz satysfakcję klientów, a także poznać przykłady firm, które skutecznie zarządzają swoim Customer Journey.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Skuteczna obsługa klienta to klucz do budowania lojalności i zaufania wobec marki. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym elementom efektywnego schematu obsługi, takim jak zrozumienie potrzeb klienta, elastyczne rozwiązywanie problemów czy zbieranie opinii. Dowiedz się, jak koordynacja działań i rola dobrze przeszkolonych agentów mogą przyczynić się do zwiększenia satysfakcji klientów i sukcesu Twojej firmy.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Scroll to Top