Hero Image Role w zespole wg Belbin’a

Negocjacje w sprzedaży

Negocjacje w sprzedaży – aspekt, który występuje w różnym stopniu w procesie prowadzenia rozmów handlowych z klientami. Negocjacje prowadzone są obustronnie i służą wypracowaniu porozumienia, swoistego consensusu, gdy każda ze stron ma inne potrzeby i oczekiwania – klient chce dokonać jak najbardziej korzystnego zakupu za możliwie najmniejszą cenę albo z uzyskaniem innych, dodatkowych korzyści, natomiast sprzedawca ma cel wygenerowania jak największego zysku. Przedmiotami negocjacji sprzedażowych są transakcje produktów i umowy warunkujące usługi.

Spis treści

Negocjacje w sprzedaży – ogóle etapy

Przygotowanie – tutaj zawiera się określenie potrzeb, pozyskanie wiedzy merytorycznej, dopatrzenie formalności.

 

Negocjacje wstępne – uzyskanie porozumienia co do przedmiotu negocjacji oraz przedstawienie stanowisk dotyczących danej kwestii.

 

Negocjacje właściwe – tutaj zostają przedstawione argumenty każdej ze stron, prowadzone są rozmowy.

 

Uzyskanie porozumienia – akceptacja warunków przez obie strony i ewentualne podpisanie stosownej umowy i jej realizacja.

budowanie pewności siebie tło

Style negocjacji

Miękki (kooperacyjny) – polega na budowaniu sympatycznych relacji z rozmówcą, wzmacniając jego zaufanie do nas.

 

Twardy (rywalizacyjny) – polega na dosadnym przedstawieniu tematu i argumentów oraz ważnych dla nas wyników.

 

Rzeczowy – polega na obiektywnym spojrzeniu na negocjowany problem i wypracowaniu takich kompromisów, które zaspokoją potrzeby obu stron.

Strategie negocjacji

Techniki, wpisujące się charakterem w poszczególne strategie, opisaliśmy szczegółowo w dziale słowniczka „Negocjacje i techniki negocjacyjne„.

  • Unikanie
  • Łagodzenie
  • Kompromis
  • Dominacja
  • Kooperacja
Szkolenie Skuteczne negocjacje

Szkolenie "Skuteczne negocjacje"

Techniki negocjacyjne i budowanie pozycji w rozmowach handlowych.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Zarządzanie energią osobistą
    Szkolenie online
    Zarządzanie energią osobistą
    24.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie
    28.02.2025
    Szkolenie Zarządzanie sobą w czasie
    Szkolenie online
    Zarządzanie sobą w czasie

    21.01-

    22.01.2025

    Powiązane artykuły

    Negocjacje w sprzedaży – opanuj techniki negocjacyjne, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki i budować trwałe relacje z Klientami.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Chciałbyś w swojej firmie wdrożyć system CRM? Dowiedz się czym są nowoczesne systemy CRM i jakie oferują funkcjonalności. Poznaj genezę ich powstania i jak rynek systemów CRM zmieniał się w ostatnich latach. Poznaj korzyści, jakie niesie korzystanie z zaawansowanych programów CRM dla firm.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Na czym polega profesjonalna obsługa posprzedażowa? Co powinno być standardem, jeśli zależy nam na doskonałej obsłudze posprzedażowej?
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top