Strona główna > Baza Wiedzy > Rozwój osobisty i psychologia > Zjedz tę żabę

Zjedz te żabe
ZJEDZ TĘ ŻABĘ – metafora określająca wykonanie najważniejszego i najtrudniejszego zadania w ciągu dnia. Wyrażenie to pochodzi od tytułu książki Briana Tracy’ego „Zjedz tę żabę. 21 metod podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do odwlekania”, ang. „Eat that frog! 21 great ways to stop procrastinating and get more done in less time”, wydanej po raz pierwszy w 2001 roku.
Na czym polega „jedzenie żaby”?
Metoda ta zakłada, że zrealizowanie najtrudniejszego zadania nie powinno być odwlekane i przekładane „na później”. Należy zająć się nim w pierwszej kolejności. Gdy wykonamy taką rzecz na początku dnia, resztę godzin spędzimy z poczuciem satysfakcji i spokoju, że najgorsze już za nami, dzięki czemu będziemy mieć więcej energii i wyższy poziom skupienia, które możemy zainwestować w inne zadania.
Takie działanie umożliwia wyrobienie w sobie nawyku stawiania czoła trudnym zadaniom i podnosi naszą efektywność, ponieważ skupiamy się na najważniejszych rzeczach, a nie na tych o mniejszym znaczeniu.
Jeśli interesujesz się tematem efektywności, koniecznie sprawdź szkolenie zarządzanie czasem, które pozwoli Cię zwiększyć efektywność Twojej pracy.
Jeśli poszukujesz szybkiej poprawy swojej efektywności w zakresie zarządzania lub sprzedaży zajrzyj na naszą platformę z VIDEOKURSAMI. Znajdziesz tam m.in. szkolenia:
- Niwelowanie Postaw Manipulacyjnych Podwładnych
- Wywieranie wpływu w Sprzedaży
- Psychologia Ceny
- Planowanie Działań Handlowych

Dlaczego warto zacząć dzień od najtrudniejszych zadań?
Rozpoczęcie dnia od najtrudniejszego zadania przynosi wiele korzyści. Po pierwsze, wykorzystujesz poranną energię i koncentrację, które są zazwyczaj najwyższe zaraz po przebudzeniu. Po drugie, zjedz tę żabę rano, a poczujesz ulgę i motywację, co poprawi Twoją efektywność w ciągu dnia. Z uwagi na to, że najtrudniejsze zadania są często również najważniejsze, takie podejście pozwala uniknąć stresu związanego z odkładaniem obowiązków i zwiększa ogólną produktywność.
Jak zidentyfikować swoją "żabę" i techniki jej realizacji?
Aby skutecznie zidentyfikować swoją „żabę”, zastanów się, które zadanie przyniesie największe korzyści lub jest najbardziej wymagające. Zwykle jest to coś, co odkładasz lub czego unikasz. Następnie zastosuj techniki takie jak Pomodoro, która polega na pracy w blokach czasowych z przerwami, lub „chunking”, czyli dzielenie zadania na mniejsze części. Dzięki tym technikom, zjedz tę żabę, aby uprościć realizację trudnych zadań i utrzymać motywację przez cały dzień.
Jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać?
Podczas stosowania metody „zjedz tę żabę” łatwo jest popełnić kilka błędów. Najczęstsze z nich to wybór zadań, które nie są naprawdę najważniejsze oraz brak konkretnego planu działania. Z uwagi na to, ważne jest, aby upewnić się, że Twoje zadania są rzeczywiście priorytetowe. Ponadto, zaplanuj krok po kroku, jak zrealizować swoje zadania, aby uniknąć poczucia przytłoczenia i zniechęcenia. Zjedz tę żabę z jasno określonym planem, a efekty będą widoczne w krótkim czasie.
Praktyczne zastosowanie metody "zjedz tę żabę"
Metoda „zjedz tę żabę” jest nie tylko skuteczna w pracy, ale także w życiu osobistym. Może pomóc w realizacji trudnych projektów, takich jak remont w domu, czy podejmowaniu ważnych decyzji. Dzięki codziennemu stosowaniu tej metody, zyskasz lepszą organizację i efektywność. Wprowadzając tę strategię do swojej rutyny, zjedz tę żabę i doświadcz pozytywnych zmian w zarządzaniu czasem oraz w organizacji życia osobistego.

Szkolenie "Zarządzanie energią osobistą"
Sposoby zarządzania energią, aby zwiększyć efektywność w życiu i pracy.
O autorze

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!
Powiązane artykuły
W niniejszym artykule przedstawiono fundamenty kulturalnej i skutecznej komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia w instytucjach publicznych oraz środowiskach zawodowych. Omówiono kluczowe cechy takiej komunikacji, korzyści płynące z jej stosowania oraz praktyczne zastosowanie zasad w różnych sytuacjach, podkreślając rolę szacunku, empatii oraz aktywnego słuchania w budowaniu pozytywnych relacji i efektywnej współpracy.
Ekspert witalni.pl
W niniejszym artykule zgłębiamy podstawy podróży klienta, analizując kluczowe etapy i znaczenie optymalizacji doświadczeń użytkowników. Dowiesz się, jak mapowanie ścieżki klienta oraz wykorzystanie narzędzi takich jak NPS czy CSAT mogą zwiększyć lojalność oraz satysfakcję klientów, a także poznać przykłady firm, które skutecznie zarządzają swoim Customer Journey.
Ekspert witalni.pl
Skuteczna obsługa klienta to klucz do budowania lojalności i zaufania wobec marki. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym elementom efektywnego schematu obsługi, takim jak zrozumienie potrzeb klienta, elastyczne rozwiązywanie problemów czy zbieranie opinii. Dowiedz się, jak koordynacja działań i rola dobrze przeszkolonych agentów mogą przyczynić się do zwiększenia satysfakcji klientów i sukcesu Twojej firmy.
Ekspert witalni.pl