Strona główna > Szkolenia > Szkolenia menedżerskie > Coachingowy styl zarządzania
Coachingowy styl zarządzania
Cena szkolenia
cena zawiera VAT
Cena szkolenia
Cena szkolenia
O szkoleniu "Coachingowy styl zarządzania"
Szkolenie "Coachingowy styl zarządzania" ma na celu wyposażenie menedżerów i kadry kierowniczej w narzędzia i metody coachingowe, które są niezwykle przydatne w kierowaniu zespołem. Uczestnicy dowiedzą się, jak stosować coachingowy styl zarządzania, aby uzyskać wymierne rezultaty w pracy zespołowej. Podczas szkolenia omówimy, co sprawia, że zespół jest zaangażowany i otwarty na nowe wyzwania. Przedstawimy, jak menedżer-coach może usprawniać wewnętrzne procesy zespołu i optymalizować dostępne zasoby, aby zwiększyć jego potencjał w realizacji ambitnych celów i wyzwań. Badania pokazują, że zarządzanie przez coaching znacząco wpływa na efektywność zarządzania zespołem. Skuteczność lidera polega przede wszystkim na zdolności do motywowania zespołu i kształtowania postaw pracowników, tak aby utrzymywali wysoką motywację nawet w trudnych warunkach. Zapraszamy do udziału w szkoleniu, gdzie w praktyce poznamy zarządzanie przez coaching.
Program
Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.
Coachingowy styl zarządzania w pracy menedżera – zarządzanie przez coaching
Dowiesz się, czym jest coaching i z czego wynika jego skuteczność w biznesie. Poznasz założenia coachingowego stylu zarządzania. Przyjrzysz się możliwym zastosowaniom i korzyściom z coachingu w pracy kierownika, menedżera, lidera. Rozpoznasz sytuacje, w których warto zastosować podejście coachingowe. Poznasz różnice między coachingiem, mentoringiem, doradztwem i kierowaniem.
Kompetencje kierownika zespołu, menedżera, lidera w roli coacha
W tym module poznasz model kompetencji coacha i popracujesz nad doskonaleniem swoich kompetencji w tym obszarze. Przyjrzysz się cechom, postawie i umiejętnościom dobrych coachów. Zdiagnozujesz swój naturalny styl kierowania zespołem oraz określisz mocne i słabe strony różnych stylów zarządzania. Poznasz różne typy pracowników, aby dopasować do nich podejście. Przyjrzysz się swoim przekonaniom wpływającym na styl zarządzania, pułapce kontroli i charakterystyce mentalności menedżera.
Budowanie relacji kierownik/menedżer – pracownik i struktura rozmowy coachingowej
Poznasz strukturę i etapy rozmowy w modelu GROW oraz sposoby ukierunkowania rozmowy na znalezienie rozwiązania. Przećwiczysz model w różnych sytuacjach relacji z pracownikami: określania celu, rozwiązywania problemu, określania planu rozwoju itd. Dowiesz się, jak ustalać motywujące cele. Poznasz sposoby na wzmocnienie sprawczości i odpowiedzialności pracownika. Nauczysz się sprawnego przekierowywania rozmowy od problemu do rozwiązania. Wzmocnisz swoje umiejętności rozpoznawania emocji i potrzeb innych ludzi i budowania relacji.
Techniki komunikacji w coachingu
Komunikacja to obszerny temat, na tym szkoleniu skupimy się na tych jej aspektach, które są istotne w osiąganiu celów coachingu – wzbudzaniu u pracowników zaangażowania, wzmacnianiu ich samodzielności i zorientowania na osiąganie celu. Poznasz różne rodzaje pytań i ich rolę w osiąganiu określonych celów. Przećwiczysz aktywne słuchanie, pozwalające na zmianę perspektywy i zrozumienie potrzeb rozmówcy. Nauczysz się stosować informację zwrotną w sposób motywujący dla pracownika.
Jak zmienić nastawienie, czyli rola nawyków w budowaniu zaangażowania i budowania pozytywnej postawy
Jak poradzić sobie z wymówkami i skutecznie pokonać ograniczające przekonania mentalne? Jak konfrontować się z niepowodzeniem? Poznasz skuteczne sposoby na wzmacnianie samoświadomości i samokontroli emocjonalnej. Nauczysz się przełamywać ograniczające przekonania i wzmacniać pozytywną postawę. Poznasz metody radzenia sobie z negatywnym nastawieniem. Przećwiczysz sposoby wzmacniania odporności, elastyczności i wytrwałości za pomocą technik treningu mentalnego. Dowiesz się, jak z pozycji kierownika zespołu wspierać pracowników w budowaniu efektywnych nawyków.
Dla kogo jest te szkolenie?
Menedżerowie
Kierownicy projektów
Liderzy zespołów
Specjaliści HR
Czego Cię nauczymy?
- Uczestnicy szkolenia nauczą się, czym jest coaching i jakie korzyści płyną z jego zastosowania w zarządzaniu zespołem. Poznają zasady coachingowego stylu zarządzania i dowiedzą się, jak efektywnie stosować go w różnych sytuacjach biznesowych.
- Dowiedzą się, jak wykorzystać model GROW do prowadzenia skutecznych rozmów coachingowych, co pozwoli na efektywne ustalanie celów, rozwiązywanie problemów oraz tworzenie planów rozwoju pracowników.
- Zrozumieją, jak budować relacje z pracownikami i wzmacniać ich zaangażowanie poprzez umiejętne stosowanie technik komunikacyjnych, w tym aktywne słuchanie oraz motywujące udzielanie informacji zwrotnej.
- Poznają metody radzenia sobie z ograniczającymi przekonaniami i negatywnymi nawykami, co umożliwi im lepsze wsparcie pracowników w trudnych sytuacjach oraz wzmocnienie ich samoświadomości i samokontroli emocjonalnej.
- Przećwiczą stosowanie różnorodnych narzędzi coachingowych, które pomogą w rozwijaniu kreatywności, proaktywnej postawy oraz w pokonywaniu blokad i konfliktów wewnętrznych, co wpłynie na lepsze wyniki zespołu.
Opinie naszych klientów
FAQ
Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!
690 305 858
biuro@witalni.pl
W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.
Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:
a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.
b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!
c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.
Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.
W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.
Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.
Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!
Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.
Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!
Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.