Komunikacja interpersonalna

Cena szkolenia

cena zawiera VAT

Cena szkolenia

Cena szkolenia

Wypadki przy pracy - Witalni

O szkoleniu "Komunikacja interpersonalna"

Szkolenie "Komunikacja interpersonalna" koncentruje się na budowaniu porozumienia i efektywnej współpracy, co jest kluczowe dla sukcesu firmy. Konstruktywna komunikacja wpływa na redukcję stresu, lepsze wykorzystanie czasu i realizację celów. Uczestnicy nauczą się, jak precyzyjnie formułować swoje oczekiwania i odczytywać intencje innych, co pozwoli na efektywne zarządzanie relacjami i motywowanie zespołu. Szkolenie ma charakter warsztatowy, gdzie 80% czasu to aktywności uczestników, co pozwala na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Timeline

Program

Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.

01

Budowanie efektywnej komunikacji – wprowadzenie do tematu komunikacji interpersonalnej

Poznasz podstawy komunikacji, czyli proces komunikacji i jej etapy. Doświadczysz znaczenia właściwego komunikowania się w budowaniu relacji, współpracy oraz zarządzaniu ludźmi. Dowiesz się, jakie są neurobiologiczne podstawy naszych zdolności komunikacyjnych. Zrobisz przegląd technik i narzędzi skutecznego komunikowania się.

02

Jak “wejść w buty” innych ludzi i mówić ich językiem

Doświadczysz tego, jak bardzo jesteśmy różni i jak różnorodne mamy potrzeby komunikacyjne. Podniesiesz samoświadomość w zakresie swojego stylu komunikacji oraz jego wpływu na relacje z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć. Wypracujemy “instrukcje obsługi” różnych typów osobowości. Dowiesz się, jak rozpoznać typy osobowości i jak dopasować komunikację, aby budować porozumienie, skuteczność i zapobiegać konfliktom.

03

Zasady efektywnej komunikacji – jak się zrozumieć, porozumieć, motywować i wywierać wpływ

Słowa mają moc – poznasz ich siłę motywowania do działania, doświadczysz też, jak bardzo mogą demotywować. Dowiesz się, jakie błędy popełnia większość z nas, nawykowo powtarzając słowa, które ranią, blokują i demotywują. Poznasz bariery skutecznej komunikacji, zrozumiesz skąd biorą się konflikty i nieporozumienia oraz nauczysz się, jak pokonywać bariery komunikacyjne. Dowiesz się, jak wykorzystać język wpływu i perswazji, czyli jak słowami wpływać na zachowania innych ludzi. Nauczysz się zadawania dobrych pytań i prowadzenia rozmowy tak, aby w czterech krokach nakierować rozmowę na rozwiązanie. Porozmawiamy na temat przeszkód w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji. Wypracujemy bank dobrych praktyk w komunikacji.

04

Empatia i aktywne słuchanie, czyli dlaczego warto skierować uważność na innych ludzi

W tym module sprawdzisz, jakim jesteś słuchaczem i jak filtrujesz informacje. Poznasz cztery płaszczyzny słuchania i dowiesz się, jak słuchać, żeby rzeczywiście usłyszeć potrzeby, emocje i wartości drugiego człowieka. Przekonasz się, jaki wpływ na komunikację mają przekonania, postawy, uprzedzenia i stereotypy. Nauczysz się, jak spojrzeć na sprawę z drugiej strony i przyjmować inną perspektywę oraz dlaczego warto powstrzymać się od oceniania. Wejdziesz na wyższy poziom słuchania – słuchania z empatią, aby odpowiedzieć na potrzeby innych ludzi: klientów, współpracowników czy pracowników. Nauczysz się odzwierciedlać oraz stosować technikę parafrazy, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć i reagować na to, co mówią inni.

05

Komunikacja interpersonalna w trudnych sytuacjach i konflikcie

Przećwiczymy model asertywnej komunikacji, oparty na modelu Komunikacji bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Nauczysz się stosować “Komunikat JA”, który pozwala na wyrażenie swojego stanowiska, potrzeb oraz emocji w sposób skupiający się na merytorycznej stronie sytuacji i prowadzący do konstruktywnego rozwiązania. Zauważysz, jak emocje wpływają na filtrowanie informacji i poznasz kilka technik kontroli emocji i stresu. Dzięki temu będziesz mógł skuteczniej zarządzać konfliktami i trudnymi sytuacjami w pracy.

06

Informacja zwrotna – feedback i feedforward w budowaniu relacji i organizacji uczącej się

Dowiesz się, jak stosować informację zwrotną, aby była konstruktywna. Porozmawiamy o błędach i porażkach, szukaniu winnych i zrozumieniu przyczyn problemu. Zrozumiesz różnicę między posiadaniem racji a dążeniem do rozwiązania problemu. Doświadczysz mocy pozytywnej informacji zwrotnej i dowiesz się, jak stosować zasadę 5:1 do budowania kapitału społecznego w zespole. Efektywne korzystanie z feedbacku i feedforwardu pozwoli na ciągły rozwój i poprawę jakości pracy w Twoim zespole.

07

Komunikacja w codzienności biznesowej, czyli efektywne spotkania i skuteczne emaile

Jak poprowadzić spotkanie, aby słuchać siebie nawzajem i podjąć dobrą decyzję? Dlaczego warto powstrzymać się przed formułowaniem opinii, zanim nie poznamy wszystkich punktów widzenia? Poznasz metodę projektowania efektywnych dyskusji i dowiesz się, jak komunikować swoje punkty widzenia, aby uzyskać maksymalnie pełny obraz sytuacji. Zastanowimy się też nad tym, kiedy stosować komunikację e-mailową, a kiedy bezpośrednią. Skuteczne prowadzenie spotkań i komunikacja e-mailowa są kluczowe dla sprawnego funkcjonowania zespołów i organizacji.

08

Tworzenie obszarów porozumienia – jak za pomocą komunikacji interpersonalnej budować dobrą atmosferę, zaufanie i kapitał społeczny

W tym module poznasz sposoby budowania komunikacji, która sprzyja tworzeniu zaufania, poczucia bezpieczeństwa i kapitału społecznego w zespołach. Dowiesz się, jak poprzez skuteczną komunikację interpersonalną można tworzyć pozytywną atmosferę w pracy, co przekłada się na lepsze wyniki i większą satysfakcję z pracy. Budowanie obszarów porozumienia jest kluczowe dla osiągnięcia harmonii i efektywności w każdej organizacji.

Dla kogo jest te szkolenie?

Pracownicy działu HR

Menedżerowie

Liderzy zespołów

Przedsiębiorcy

Czego Cię nauczymy?

  1. Uczestnicy poznają podstawy komunikacji interpersonalnej, zrozumieją procesy komunikacyjne oraz ich wpływ na relacje i współpracę.
  2. Nauczą się, jak dostosować swój styl komunikacji do różnych typów osobowości, aby budować porozumienie i unikać konfliktów.
  3. Zdobędą umiejętności aktywnego słuchania i empatii, co pozwoli im lepiej rozumieć potrzeby i emocje innych ludzi.
  4. Opanują techniki asertywnej komunikacji, w tym stosowanie „Komunikatu JA” i kontrolowanie emocji w trudnych sytuacjach.
  5. Nauczą się, jak efektywnie stosować feedback i feedforward do budowania relacji i wspierania ciągłego rozwoju w zespole.

O trenerze

Imię i nazwisko szkoleniowca

Opis

Opinie naszych klientów

FAQ

Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!

690 305 858

biuro@witalni.pl

W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.

Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:

a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.

b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!

c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.

Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.

W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.

Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.

Zobacz inne szkolenia

Jak prowadzić efektywne spotkania biznesowe?
Szkolenie online
Jak prowadzić efektywne spotkania biznesowe?
13.02.2025
Szkolenie Wystąpienia publiczne
Szkolenie online
Wystąpienia publiczne

10.04-

11.04.2025
Szkolenie Inteligencja emocjonalna w biznesie
Szkolenie online
Inteligencja emocjonalna w biznesie

Termin wkrótce

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!

Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.

Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!

Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.

Scroll to Top