Strona główna > Szkolenia > Szkolenia interpersonalne > Komunikacja interpersonalna
Komunikacja interpersonalna
Cena szkolenia
cena zawiera VAT
Cena szkolenia
Cena szkolenia
O szkoleniu "Komunikacja interpersonalna"
Szkolenie "Komunikacja interpersonalna" koncentruje się na budowaniu porozumienia i efektywnej współpracy, co jest kluczowe dla sukcesu firmy. Konstruktywna komunikacja wpływa na redukcję stresu, lepsze wykorzystanie czasu i realizację celów. Uczestnicy nauczą się, jak precyzyjnie formułować swoje oczekiwania i odczytywać intencje innych, co pozwoli na efektywne zarządzanie relacjami i motywowanie zespołu. Szkolenie ma charakter warsztatowy, gdzie 80% czasu to aktywności uczestników, co pozwala na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Program
Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.
Budowanie efektywnej komunikacji – wprowadzenie do tematu komunikacji interpersonalnej
Poznasz podstawy komunikacji, czyli proces komunikacji i jej etapy. Doświadczysz znaczenia właściwego komunikowania się w budowaniu relacji, współpracy oraz zarządzaniu ludźmi. Dowiesz się, jakie są neurobiologiczne podstawy naszych zdolności komunikacyjnych. Zrobisz przegląd technik i narzędzi skutecznego komunikowania się.
Jak “wejść w buty” innych ludzi i mówić ich językiem
Doświadczysz tego, jak bardzo jesteśmy różni i jak różnorodne mamy potrzeby komunikacyjne. Podniesiesz samoświadomość w zakresie swojego stylu komunikacji oraz jego wpływu na relacje z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć. Wypracujemy “instrukcje obsługi” różnych typów osobowości. Dowiesz się, jak rozpoznać typy osobowości i jak dopasować komunikację, aby budować porozumienie, skuteczność i zapobiegać konfliktom.
Zasady efektywnej komunikacji – jak się zrozumieć, porozumieć, motywować i wywierać wpływ
Słowa mają moc – poznasz ich siłę motywowania do działania, doświadczysz też, jak bardzo mogą demotywować. Dowiesz się, jakie błędy popełnia większość z nas, nawykowo powtarzając słowa, które ranią, blokują i demotywują. Poznasz bariery skutecznej komunikacji, zrozumiesz skąd biorą się konflikty i nieporozumienia oraz nauczysz się, jak pokonywać bariery komunikacyjne. Dowiesz się, jak wykorzystać język wpływu i perswazji, czyli jak słowami wpływać na zachowania innych ludzi. Nauczysz się zadawania dobrych pytań i prowadzenia rozmowy tak, aby w czterech krokach nakierować rozmowę na rozwiązanie. Porozmawiamy na temat przeszkód w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji. Wypracujemy bank dobrych praktyk w komunikacji.
Empatia i aktywne słuchanie, czyli dlaczego warto skierować uważność na innych ludzi
W tym module sprawdzisz, jakim jesteś słuchaczem i jak filtrujesz informacje. Poznasz cztery płaszczyzny słuchania i dowiesz się, jak słuchać, żeby rzeczywiście usłyszeć potrzeby, emocje i wartości drugiego człowieka. Przekonasz się, jaki wpływ na komunikację mają przekonania, postawy, uprzedzenia i stereotypy. Nauczysz się, jak spojrzeć na sprawę z drugiej strony i przyjmować inną perspektywę oraz dlaczego warto powstrzymać się od oceniania. Wejdziesz na wyższy poziom słuchania – słuchania z empatią, aby odpowiedzieć na potrzeby innych ludzi: klientów, współpracowników czy pracowników. Nauczysz się odzwierciedlać oraz stosować technikę parafrazy, co pozwoli Ci lepiej zrozumieć i reagować na to, co mówią inni.
Komunikacja interpersonalna w trudnych sytuacjach i konflikcie
Przećwiczymy model asertywnej komunikacji, oparty na modelu Komunikacji bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Nauczysz się stosować “Komunikat JA”, który pozwala na wyrażenie swojego stanowiska, potrzeb oraz emocji w sposób skupiający się na merytorycznej stronie sytuacji i prowadzący do konstruktywnego rozwiązania. Zauważysz, jak emocje wpływają na filtrowanie informacji i poznasz kilka technik kontroli emocji i stresu. Dzięki temu będziesz mógł skuteczniej zarządzać konfliktami i trudnymi sytuacjami w pracy.
Informacja zwrotna – feedback i feedforward w budowaniu relacji i organizacji uczącej się
Dowiesz się, jak stosować informację zwrotną, aby była konstruktywna. Porozmawiamy o błędach i porażkach, szukaniu winnych i zrozumieniu przyczyn problemu. Zrozumiesz różnicę między posiadaniem racji a dążeniem do rozwiązania problemu. Doświadczysz mocy pozytywnej informacji zwrotnej i dowiesz się, jak stosować zasadę 5:1 do budowania kapitału społecznego w zespole. Efektywne korzystanie z feedbacku i feedforwardu pozwoli na ciągły rozwój i poprawę jakości pracy w Twoim zespole.
Komunikacja w codzienności biznesowej, czyli efektywne spotkania i skuteczne emaile
Jak poprowadzić spotkanie, aby słuchać siebie nawzajem i podjąć dobrą decyzję? Dlaczego warto powstrzymać się przed formułowaniem opinii, zanim nie poznamy wszystkich punktów widzenia? Poznasz metodę projektowania efektywnych dyskusji i dowiesz się, jak komunikować swoje punkty widzenia, aby uzyskać maksymalnie pełny obraz sytuacji. Zastanowimy się też nad tym, kiedy stosować komunikację e-mailową, a kiedy bezpośrednią. Skuteczne prowadzenie spotkań i komunikacja e-mailowa są kluczowe dla sprawnego funkcjonowania zespołów i organizacji.
Tworzenie obszarów porozumienia – jak za pomocą komunikacji interpersonalnej budować dobrą atmosferę, zaufanie i kapitał społeczny
W tym module poznasz sposoby budowania komunikacji, która sprzyja tworzeniu zaufania, poczucia bezpieczeństwa i kapitału społecznego w zespołach. Dowiesz się, jak poprzez skuteczną komunikację interpersonalną można tworzyć pozytywną atmosferę w pracy, co przekłada się na lepsze wyniki i większą satysfakcję z pracy. Budowanie obszarów porozumienia jest kluczowe dla osiągnięcia harmonii i efektywności w każdej organizacji.
Dla kogo jest te szkolenie?
Pracownicy działu HR
Menedżerowie
Liderzy zespołów
Przedsiębiorcy
Czego Cię nauczymy?
- Uczestnicy poznają podstawy komunikacji interpersonalnej, zrozumieją procesy komunikacyjne oraz ich wpływ na relacje i współpracę.
- Nauczą się, jak dostosować swój styl komunikacji do różnych typów osobowości, aby budować porozumienie i unikać konfliktów.
- Zdobędą umiejętności aktywnego słuchania i empatii, co pozwoli im lepiej rozumieć potrzeby i emocje innych ludzi.
- Opanują techniki asertywnej komunikacji, w tym stosowanie „Komunikatu JA” i kontrolowanie emocji w trudnych sytuacjach.
- Nauczą się, jak efektywnie stosować feedback i feedforward do budowania relacji i wspierania ciągłego rozwoju w zespole.
Opinie naszych klientów
FAQ
Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!
690 305 858
biuro@witalni.pl
W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.
Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:
a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.
b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!
c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.
Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.
W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.
Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.
Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!
Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.
Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!
Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.