Komunikacja interpersonalna czyli jak budować porozumienie i efektywną współpracę?

Wybierz termin szkolenia:

Szkolenie z komunikacji interpersonalnej rozwija umiejętności komunikacyjne w sferze werbalnej i niewerbalnej.

Sprawna komunikacja to kluczowy element efektywnej pracy i sukcesu firmy. Konstruktywna komunikacja w miejscu pracy wpływa nie tylko na skuteczność zawodową, ale i zredukowanie presji i stresu, lepsze wykorzystanie czasu oraz realizację celów. Sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych, motywacji oraz tworzenia dobrej atmosfery. Efekty naszej pracy zależą również od innych i to od jakości komunikacji interpersonalnej, umiejętności precyzyjnego formułowania swoich oczekiwań oraz właściwego odczytywania oczekiwań innych osób zależy, w jakim stopniu będziemy efektywni.

Uczestnicy szkolenia z komunikacji interpersonalnej, poznają zasady komunikacji, które w znaczący sposób wpłyną na efekt i jakość codziennej pracy. Nauczą się budować porozumienie z różnymi ludźmi, tak aby nawiązywać relacje i efektywnie współpracować w różnorodnych zespołach. Szkolenie „Komunikacja Interpersonalna” ma charakter warsztatowy, 80% czasu to aktywności uczestników szkolenia.

Jeśli szukasz szkolenia z komunikacji...

…ponieważ chciałbyś poprawić komfort swojego życia i pracy

…ponieważ chciałbyś aby w Twojej firmie było mniej konfiliktów między pracownikami

…ponieważ chciałbyś poznać kluczowe zasady komunikacji

Zapraszamy na szkolenie - komunikacja interpersonalna!

Tematy szkolenia z komunikacji interpersonalnej

1. Budowanie efektywnej komunikacji – wprowadzenie do tematu komunikacji interpersonalnej

Poznasz podstawy komunikacji, czyli proces komunikacji i jej etapy. Doświadczysz znaczenia właściwego komunikowania się w budowaniu relacji, współpracy oraz zarządzaniu ludźmi. Dowiesz się, jakie są neurobiologiczne podstawy naszych zdolności komunikacyjnych. Zrobisz przegląd technik i narzędzi skutecznego komunikowania się.

2. Jak “wejść w buty” innych ludzi i mówić ich językiem

Doświadczysz tego, jak bardzo jesteśmy różni i jak różnorodne mamy potrzeby komunikacyjne. Podniesiesz samoświadomość w zakresie swojego stylu komunikacji oraz jego wpływu na relacje z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć. Wypracujemy “instrukcje obsługi” różnych typów osobowości. Dowiesz się, jak rozpoznać typy osobowości i jak dopasować komunikację, aby budować porozumienie, skuteczność i zapobiegac konfliktom.

3. Zasady efektywnej komunikacji – jak się zrozumieć, porozumieć, motywować i wywierać wpływ

Słowa mają moc – poznasz ich siłę motywowania do działania, doświadczysz też, jak bardzo mogą demotywować. Dowiesz się, jakie błędy popełnia większość z nas, nawykowo powtarzając słowa, które ranią, blokują i demotywują. Poznasz bariery skutecznej komunikacji, zrozumiesz skąd biora się konflikty i nieporozumienia oraz nauczysz się, jak pokonywać bariery komunikacyjne. Dowiesz się, jak wykorzystać język wpływu i perswazji , czyli jak słowami wpływać na zachowania innych ludzi. Nauczysz się zadawania dobrych pytań i prowadzenia rozmowy tak, aby w czterech krokach nakierować rozmowę na rozwiązanie. Porozmawiamy na temat przeszkód w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji. Wypracujemy bank dobrych praktyk w komunikacji.

4. Empatia i aktywne słuchanie, czyli dlaczego warto skierować uważność na innych ludzi

W tym module sprawdzisz, jakim jesteś słuchaczem i jak filtrujesz informacje. Poznasz cztery płaszczyzny słuchania i dowiesz się, jak słuchać, żeby rzeczywiście usłyszeć potrzeby, emocje i wartości drugiego człowieka. Przekonasz się, jaki wpływ na komunikacje mają przekonania, postawy, uprzedzenia i stereotypy. Nauczysz się, jak spojrzeć na sprawę z drugiej strony i przyjmować inną perspektywę oraz dlaczego warto powstrzymać się od oceniania. Wejdziesz na wyższy poziom słuchania – słuchania z empatią, po to, aby odpowiedzieć na potrzeby innych ludzi: klientów, współpracowników czy pracowników. Nauczysz się odzwierciedlać oraz stosować technikę parafrazy.

5. Komunikacja interpersonalna w trudnych sytuacjach i konflikcie

Przećwiczymy model asertywnej komunikacji, opartej na modelu Komunikacji bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Nauczysz się stosować “Komunikat JA”, komunikat mający na celu takie wyrażenie swojego stanowiska, potrzeb oraz emocji, aby skupić się na merytorycznej stronie sytuacji i doprowadzić do konstruktywnego rozwiązania. Zauważysz, jak emocje wpływają na filtrowanie informacji i poznasz kilka technik kontroli emocji i stresu.

6. Informacja zwrotna – feedback i feedforward w budowaniu relacji i organizacji uczącej się

Dowiesz się, jak stosować informację zwrotną, aby była konstruktywna. Porozmawiamy o błędach i porażkach, szukaniu winnych i rozumienia przyczyny problem. Zrozumiesz różnicę między posiadaniem racji a dążeniem do rozwiązania problemu. Doświadczysz mocy pozytywnej informacji zwrotnej i dowiesz się, jak stosować zasadę 5:1 do budowania kapitału społecznego w zespole.

7. Komunikacja w codzienności biznesowej, czyli efektywne spotkania i skuteczne emaile

Jak poprowadzić spotkanie, aby słuchać siebie nawzajem i podjąć dobrą decyzję? Dlaczego warto powstrzymać się przed formułowaniem opinii, zanim nie poznamy wszystkich punktów widzenia? Poznasz metodę projektowania efektywnych dyskusji i dowiesz się, jak komunikować swoje punkty widzenia, aby uzyskać maksymalnie pełny obraz sytuacji. Zastanowimy się też nad tym, kiedy stosować komunikację e-mailową a kiedy bezpośrednią.

8. Tworzenie obszarów porozumienia – jak za pomoca komunikacji interpersonalnej budować dobrą atmosferę, zaufanie i kapitał społeczny

W tym module poznasz sposoby budowania takiej komunikacji, która sprzyja budowaniu zaufania, poczucia bezpieczeństwa i kapitału społecznego w zespołach.

Poznaj wszystkie tematy

Korzyści dla uczestników:

Pogłębią kompetencje w zakresie konstruktywnej komunikacji
Lepiej zrozumieją siebie i różnorodność reakcji swoich i innych ludzi, również w sytuacjach stresowych
Naucza się precyzyjnego formułowania i dobierania właściwego rodzaju przekazu do odbiorcy
Nauczą się świadomego budowania relacji z klientami i współpracownikami
Poznają techniki zadawania efektywnych pytań, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej
Dowiedzą się, jak konfrontować się w trudnych sytuacjach nie niszcząc relacji
Zrozumieją powiązania między dobrą komunikacją a dobrą organizacją pracy i efektywnością
Nauczą się, jak wyrażać swoje potrzeby, oczekiwania, emocje i stanowiska
Poznają zasady budowania zaufania, wspierających relacji i dobrej atmosfery w zespole
Poznają bariery komunikacyjne i techniki aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu
Dowiedzą się, skąd biorą się konflikty i jak można im zapobiec
Wypracują bank dobrych praktyk komunikacji i współpracy w zespole .

Szkolenie Prowadzi:

Małgorzata Henke

TRENER ROZWOJU OSOBISTEGO, AKREDYTOWANY COACH, MBA, DORADCA METODY MTQ48

Małgorzata Henke

TRENER ROZWOJU OSOBISTEGO, AKREDYTOWANY COACH, MBA, DORADCA METODY MTQ48

990 PLN
netto
Rabat 300 pln
  • Zapis do 60 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu
1190 PLN
netto
Rabat 100 pln
  • Rabat 10% przy zapisaniu 2 lub więcej osób
  • Zapis do 30 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu
1290 PLN
netto
  • Rabat 10% przy zapisaniu 2 lub więcej osób
  • Zapis w dowolnym momencie, najdalej do 7 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu

Klienci Witalnych

Poznaj naszych Klientów, przewijając logotypy w prawo lub lewo

Sprawdź najbliższe terminy szkolenia z komunikacji

Najbliższa edycja kursu już w dniach 08–09.05.2019, Wrocław

Wybierz najlepszy termin dla Ciebie lub napisz do nas własną propozycję daty i miejsca

Skorzystaj z formularza

08–09 .05.19

Wrocław

Małgorzata Henke

Zapisuje się

17–18 .10.19

Wrocław

Małgorzata Henke

Zapisuje się

Naciśnij pinezkę,
żeby poznać szczegóły lokalizacji

Wrocław

najbliższe szkolenie:

08–09 .05.2019
Sala konferencyjna Witalni, ul. A. Ostrowskiego 7 lok. 165 Sprawdź w Google Maps

Wrocław

najbliższe szkolenie:

17–18 .10.2019
Sala konferencyjna Witalni, ul. A. Ostrowskiego 7 lok. 165 Sprawdź w Google Maps

Co otrzymasz inwestując w szkolenie z komunikacji?

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość wchodzenia w interakcję z trenerem prowadzącym i swobodnego zadawania pytań!
  • Komplet opracowanych materiałów szkoleniowych
  • Program szkoleniowy opracowany zgodnie ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)
  • Dwudaniowy posiłek z deserem oraz napojami oraz nieograniczony poczęstunek i serwis kawowy.

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwiedzający udział w szkoleniu, który wręczy Ci Trener prowadzący zajęcia
  • Bezpłatne wsparcie doradcze trenera do 6 miesięcy po szkoleniu
  • Po ukończonym kursie komunikacji trener prześle drogą mailową m.in. bibliografie i dodatkowe materiały edukacyjne
  • Specjalne okazje promocyjne – dostępne jedynie dla Klientów Witalnych

  • Szkolenie wpisane do Bazy Usług Rozwojowych z możliwością dofinansowania

  • Szkolenie zgodne ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)

  • Trener prowadzący z potwierdzonymi kompetencjami

Zrealizuj to szkolenie w formie zamkniętej!
Wypełnij formularz

Kontakt w sprawie szkolenia

Masz pytania związane z tym szkoleniem? Z chęcią na nie odpowiemy!

71 757 52 19

Zadzwoń do nas

Możesz również zadać dowolne pytanie wysyłając do nas wiadomość e-mail

ZADAJ PYTANIE

Kamila Straube
Opiekun szkolenia