(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Komunikacja interpersonalna czyli jak budować porozumienie i efektywną współpracę?

Szkolenie z komunikacji interpersonalnej rozwija umiejętności komunikacyjne w sferze werbalnej i niewerbalnej.

Sprawna komunikacja to kluczowy element efektywnej pracy i sukcesu firmy. Konstruktywna komunikacja w miejscu pracy wpływa nie tylko na skuteczność zawodową, ale i zredukowanie presji i stresu, lepsze wykorzystanie czasu oraz realizację celów. Sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych, motywacji oraz tworzenia dobrej atmosfery. Efekty naszej pracy zależą również od innych i to od jakości komunikacji interpersonalnej, umiejętności precyzyjnego formułowania swoich oczekiwań oraz właściwego odczytywania oczekiwań innych osób zależy, w jakim stopniu będziemy efektywni.

Uczestnicy szkolenia z komunikacji interpersonalnej, poznają zasady komunikacji, które w znaczący sposób wpłyną na efekt i jakość codziennej pracy. Nauczą się budować porozumienie z różnymi ludźmi, tak aby nawiązywać relacje i efektywnie współpracować w różnorodnych zespołach. Szkolenie „Komunikacja Interpersonalna” ma charakter warsztatowy, 80% czasu to aktywności uczestników szkolenia.

Jeśli szukasz szkolenia z komunikacji...

… ponieważ chciałbyś poprawić komfort swojego życia i pracy.

… ponieważ chciałbyś, aby w Twoim zespole / Twojej firmie było mniej konfliktów między pracownikami.

… ponieważ chciałbyś poznać kluczowe zasady komunikacji, które sprawią, że będziesz komunikować się skutecznie i klarownie.

… ponieważ zależy Tobie na opanowaniu umiejętności budowania pozytywnych relacji z innymi.

… ponieważ chciałbyś nauczyć się dostrajać się do innych i potrafić spojrzeć na problem z perspektywy rozmówcy.

… ponieważ myślisz o rozwinięciu umiejętności odbierania i wysyłania informacji zwrotnej oraz postawy asertywnej w komunikacji z innymi.

Zapraszamy na szkolenie - komunikacja interpersonalna!

Tematy szkolenia z komunikacji interpersonalnej

1. Budowanie efektywnej komunikacji – wprowadzenie do tematu komunikacji interpersonalnej

Poznasz podstawy komunikacji, czyli proces komunikacji i jej etapy. Doświadczysz znaczenia właściwego komunikowania się w budowaniu relacji, współpracy oraz zarządzaniu ludźmi. Dowiesz się, jakie są neurobiologiczne podstawy naszych zdolności komunikacyjnych. Zrobisz przegląd technik i narzędzi skutecznego komunikowania się.

2. Jak “wejść w buty” innych ludzi i mówić ich językiem

Doświadczysz tego, jak bardzo jesteśmy różni i jak różnorodne mamy potrzeby komunikacyjne. Podniesiesz samoświadomość w zakresie swojego stylu komunikacji oraz jego wpływu na relacje z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć. Wypracujemy “instrukcje obsługi” różnych typów osobowości. Dowiesz się, jak rozpoznać typy osobowości i jak dopasować komunikację, aby budować porozumienie, skuteczność i zapobiegać konfliktom.

3. Zasady efektywnej komunikacji – jak się zrozumieć, porozumieć, motywować i wywierać wpływ

Słowa mają moc – poznasz ich siłę motywowania do działania, doświadczysz też, jak bardzo mogą demotywować. Dowiesz się, jakie błędy popełnia większość z nas, nawykowo powtarzając słowa, które ranią, blokują i demotywują. Poznasz bariery skutecznej komunikacji, zrozumiesz skąd biorą się konflikty i nieporozumienia oraz nauczysz się, jak pokonywać bariery komunikacyjne. Dowiesz się, jak wykorzystać język wpływu i perswazji, czyli jak słowami wpływać na zachowania innych ludzi. Nauczysz się zadawania dobrych pytań i prowadzenia rozmowy tak, aby w czterech krokach nakierować rozmowę na rozwiązanie. Porozmawiamy na temat przeszkód w komunikacji na poziomie jednostki i organizacji. Wypracujemy bank dobrych praktyk w komunikacji.

4. Empatia i aktywne słuchanie, czyli dlaczego warto skierować uważność na innych ludzi

W tym module sprawdzisz, jakim jesteś słuchaczem i jak filtrujesz informacje. Poznasz cztery płaszczyzny słuchania i dowiesz się, jak słuchać, żeby rzeczywiście usłyszeć potrzeby, emocje i wartości drugiego człowieka. Przekonasz się, jaki wpływ na komunikacje mają przekonania, postawy, uprzedzenia i stereotypy. Nauczysz się, jak spojrzeć na sprawę z drugiej strony i przyjmować inną perspektywę oraz dlaczego warto powstrzymać się od oceniania. Wejdziesz na wyższy poziom słuchania – słuchania z empatią, po to, aby odpowiedzieć na potrzeby innych ludzi: klientów, współpracowników czy pracowników. Nauczysz się odzwierciedlać oraz stosować technikę parafrazy.

5. Komunikacja interpersonalna w trudnych sytuacjach i konflikcie

Przećwiczymy model asertywnej komunikacji, opartej na modelu Komunikacji bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Nauczysz się stosować “Komunikat JA”, komunikat mający na celu takie wyrażenie swojego stanowiska, potrzeb oraz emocji, aby skupić się na merytorycznej stronie sytuacji i doprowadzić do konstruktywnego rozwiązania. Zauważysz, jak emocje wpływają na filtrowanie informacji i poznasz kilka technik kontroli emocji i stresu.

6. Informacja zwrotna – feedback i feedforward w budowaniu relacji i organizacji uczącej się

Dowiesz się, jak stosować informację zwrotną, aby była konstruktywna. Porozmawiamy o błędach i porażkach, szukaniu winnych i rozumienia przyczyny problem. Zrozumiesz różnicę między posiadaniem racji a dążeniem do rozwiązania problemu. Doświadczysz mocy pozytywnej informacji zwrotnej i dowiesz się, jak stosować zasadę 5:1 do budowania kapitału społecznego w zespole.

7. Komunikacja w codzienności biznesowej, czyli efektywne spotkania i skuteczne emaile

Jak poprowadzić spotkanie, aby słuchać siebie nawzajem i podjąć dobrą decyzję? Dlaczego warto powstrzymać się przed formułowaniem opinii, zanim nie poznamy wszystkich punktów widzenia? Poznasz metodę projektowania efektywnych dyskusji i dowiesz się, jak komunikować swoje punkty widzenia, aby uzyskać maksymalnie pełny obraz sytuacji. Zastanowimy się też nad tym, kiedy stosować komunikację e-mailową a kiedy bezpośrednią.

8. Tworzenie obszarów porozumienia – jak za pomocą komunikacji interpersonalnej budować dobrą atmosferę, zaufanie i kapitał społeczny

W tym module poznasz sposoby budowania takiej komunikacji, która sprzyja budowaniu zaufania, poczucia bezpieczeństwa i kapitału społecznego w zespołach.

Poznaj wszystkie tematy

Jakie są efekty dla Uczestników szkolenia komunikacja interpersonalna?

Pogłębią kompetencje w zakresie konstruktywnej komunikacji.
Lepiej zrozumieją siebie i różnorodność reakcji swoich i innych ludzi, również w sytuacjach stresowych.
Naucza się precyzyjnego formułowania i dobierania właściwego rodzaju przekazu do odbiorcy.
Nauczą się świadomego budowania relacji z klientami i współpracownikami.
Poznają techniki zadawania efektywnych pytań, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej.
Dowiedzą się, jak konfrontować się w trudnych sytuacjach nie niszcząc relacji.
Zrozumieją powiązania między dobrą komunikacją a dobrą organizacją pracy i efektywnością.
Nauczą się, jak wyrażać swoje potrzeby, oczekiwania, emocje i stanowiska.
Poznają zasady budowania zaufania, wspierających relacji i dobrej atmosfery w zespole.
Poznają bariery komunikacyjne i techniki aktywnego zapobiegania ich wystąpieniu.
Dowiedzą się, skąd biorą się konflikty i jak można im zapobiec.
Wypracują bank dobrych praktyk komunikacji i współpracy w zespole.

Co otrzymasz inwestując w szkolenie z komunikacji?

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA Z KOMUNIKACJI?

  • Możliwość wchodzenia w interakcję z trenerem prowadzącym i swobodnego zadawania pytań!
  • Komplet opracowanych materiałów szkoleniowych w pliku PDF.
  • Program szkoleniowy opracowany zgodnie ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0).
  • Możliwość rozbudowy sieci kontaktów (networking), dzięki różnorodnej grupie szkoleniowej.

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
  • Bezpłatne wsparcie doradcze trenera do 6 miesięcy po szkoleniu.
  • Po ukończonym kursie menedżerskim trener prześle drogą mailową m.in. bibliografie i dodatkowe materiały edukacyjne.
  • Specjalne okazje promocyjne – dostępne jedynie dla Klientów Witalnych.

  • Szkolenie wpisane do Bazy Usług Rozwojowych z możliwością dofinansowania.

  • Szkolenie zgodne ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0).

  • Trener prowadzący z potwierdzonymi kompetencjami.

JAK REALIZUJEMY INTERAKTYWNE SZKOLENIA ONLINE?

.

  • Spotkanie na żywo w wirtualnej sali szkoleniowej.
  • Mała grupa Uczestników (do 15 osób), aby zagwarantować komfort wypowiedzi.
  • Szkolenie realizowane jest na sprawdzonej i łatwej w obsłudze platformie bez zakłóceń (Zoom).
  • Przed spotkaniem każdy Uczestnik otrzyma zaproszenie i instrukcję obsługi platformy Zoom.
  • Przez cały okres realizacji szkolenia zapewniamy wsparcie techniczne.
  • Aby zachować interaktywność szkolenia wykorzystujemy narzędzia, takie jak m.in.:
    • Interaktywna tablica (Whiteboard),
    • Dedykowane pokoje do podziału Uczestników na grupy zadaniowe.
    • Dyskusje moderowane i burze mózgów.
    • Multimedialna prezentacja obrazująca omawiane zagadnienia.
    • Ćwiczenia i projekty na żywo pod okiem trenera.

  • 2-dniowe szkolenie online realizowane w godz. 09:00-15:00.

  • W ramach powyższych godzin przewidziane są 10-15 minutowe przerwy.

  • Interaktywna platforma Zoom.

Wartość inwestycji w szkolenie z komunikacji online:

1190 PLN
z VAT

Możliwość zmiany terminu lub zmiany zapisu na inną osobę w dowolnym momencie.

Certyfikat ukończenia szkolenia i wsparcie merytoryczne trenera po szkoleniu.

Dostęp do platformy i komplet materiałów szkoleniowych.

Wartość inwestycji w szkolenie z komunikacji stacjonarnie:

1490 PLN
z VAT

Możliwość zmiany terminu lub zmiany zapisu na inną osobę w dowolnym momencie.

Certyfikat ukończenia szkolenia i wsparcie merytoryczne trenera po szkoleniu.

Dwudaniowy posiłek, serwis kawowy ciągły, napoje zimne i przekąski podczas szkolenia.

ZNAJDŹ DOGODNY DLA CIEBIE TERMIN SZKOLENIA

Znajdź najbardziej dogodny termin szkolenia ONLINE lub STACJONARNEGO

Zorganizuj te szkolenie w swojej firmie.

Przygotujemy dla Ciebie ofertę dedykowaną

Opinie Google o firmie WITALNI
Ewa Skowron
Ewa Skowron
25/07/2022
Uczestniczyłam w szkoleniu "Jak Komunikować Podwyżkę Cen Klientom?" Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób i bardzo merytoryczny, poparty ćwiczeniami i przykładami. Wykładowca- Leszek Sergiel- zadbał o dobrą atmosferę, odpowiadał na bieżąco na pytana lub uwagi. Wszystko na 5 gwiazdek! Polecam
Małgorzata Banaszek
Małgorzata Banaszek
25/07/2022
Witam, Jestem po szkoleniu "Jak komunikować podwyżkę cen klientom". Szkolenie zgodne z tematyką oraz co to jest cena. Informacje przekazywane były bardzo przejrzyste i zawsze oparte na przykładach. Pan prowadzący sympatyczny i potrafiący zaangażować uczestników do dyskusji. W przyszłym miesiącu czeka mnie kolejne szkolenie z platformy Witalni.pl... Gorąco polecam skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.
Jarosław Żywicki
Jarosław Żywicki
25/07/2022
Uczestniczyłem w szkoleniu "Jak Komunikować Podwyżkę Cen Klientom?" Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób. Zakres tematyczny szkolenia zrealizowany. Przystępny sposób przekazywana wiedza przez komunikatywnego wykładowcę- Leszek Sergiel- z dużą wiedzą i umiejętnością, przy czym od razu weryfikującego wątpliwości w trybie rzeczywistym i udzielającym odpowiedzi. Wszystko na 5 gwiazdek!” Polecam JZY
Roman Chochorowski
Roman Chochorowski
12/03/2022
Dziękuję bardzo za możliwość uczestnictwa w szkoleniu , treningu prowadzonym przez Pana Leszka Sergiel z firmy Witalni "Trudny Klient". Szkolenie, trening prowadzony on-line w grupie przedstawicieli kilku firm, teoretycznie o odmiennych profilach, ale z podobnymi zagadnieniami, problemami. Prowadzący angażując wszystkich uczestników praktycznie, potrafił dopasować się do indywidualnych wymagań uczestników związanych z specyfiką każdej z firm i każdego uczestnika. Duży , szeroki zakres tematyki, przekazywanej w bardzo przystępny sposób, z uwzględnieniem praktycznej specyfiki różnych klientów. Sześć godzin, naprawdę trudnej tematyki podanej w niesamowicie przystępny sposób, zrealizowane zostało dosłownie w moment. Bardzo duża wiedza praktyczna i teoretyczna trenera, i sposób podania praktycznie przyjazny dla każdego. Dziękuję za to pierwsze spotkanie. Dziękuję prowadzącemu, ale pracownikom firmy organizujący spotkanie. Dziękuję i pozdrawiam bardzo Serdecznie. Romek Chochorowski
Karolina Kozłowska
Karolina Kozłowska
21/08/2021
Bardzo dziękuję za szkolenie. Pan Leszek- świetny człowiek. Jeśli ktoś waha się czy takie szkolenie może mu się przydać- proszę się nie zastanawiać tylko brać w ciemno. Bardzo dużo informacji- bardzo przydatnych!
Błażej Kwiatkowski
Błażej Kwiatkowski
13/03/2021
Polecam! Bardzo ciekawa oferta 😊
Rafał Kamiński
Rafał Kamiński
13/05/2020
Kilka tygodni temu uczestniczyłem w wirtualnym szkoleniu dla Menadżerów. Szkolenie prowadzone przez profesjonalnego trenera, było bardzo pomocne i odpowiedziało na wiele zagadnień, które chciałem poruszyć. Wiedza wyniesiona ze szkolenia została wprowadzona w życie od momentu jego zakończenia. Już widzę efekty. Bardzo POLECAM!

POZNAJ NASZE REFERENCJE PISEMNE

Klienci Witalnych

Poznaj naszych Klientów, przewijając logotypy w prawo lub lewo

Zrealizuj to szkolenie w formie zamkniętej!
Wypełnij formularz

Dodatkowe materiały

Komunikacja Interpersonalna – rodzaje, funkcje i formy komunikacji – przeczytaj nasz obszerny artykuł na temat komunikacji.

Przeczytaj artykuł

Zobacz jak wyglądają organizowane przez nas szkolenia, odwiedź galerię wszystkich zdjęć z wybranych edycji szkoleń.

Galeria zdjęć ze szkoleń

UZYSKAJ NA TO SZKOLENIE DOFINANSOWANIE W WYSOKOŚCI NAWET DO 80%. Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie na to szkolenie ze środków UE.

Dofinansowanie szkoleń

Znasz kogoś kto mógłby dowiedzieć się nowych rzeczy na szkoleniu?

Podziel się!

Kontakt w sprawie szkolenia

Masz pytania związane z tym szkoleniem? Z chęcią na nie odpowiemy!

71 757 52 19

Zadzwoń do nas

Możesz również zadać dowolne pytanie wysyłając do nas wiadomość e-mail

ZADAJ PYTANIE

Katarzyna Sergiel
Opiekun szkolenia