Inteligencja emocjonalna w biznesie czyli jak skutecznie zarządzać emocjami i wpływać na emocje innych ludzi?

Najbliższy termin: 12–13.06.2018 Wrocław Dołącz do szkolenia

Inteligencja emocjonalna to zdolność rozpoznawania uczuć własnych i emocji innych osób.

Żyjemy w czasach, w których nasz sukces w dużej mierze zależy od skutecznego kierowania sobą i zręcznego układania stosunków z innymi. Daniel Goleman udowodnił, że nie tylko klasyczny iloraz inteligencji (IQ) czy wiedza merytoryczna decydują o osiąganiu ponadprzeciętnych wyników w pracy. O wiele bardziej pożądana jest wysoko rozwinięta inteligencja emocjonalna. Zarządzanie emocjami w biznesie staje się dziś wymogiem i kluczową kompetencją XXI wieku. Umiejętność świadomego zarządzania własnymi stanami emocjonalnymi przekłada się na oddziaływanie na swoich kolegów oraz pracowników.

Fundamentem umiejętnego zarządzania sobą i innymi są rozwinięte kompetencje emocjonalne. Inteligencja emocjonalna – to zdolność rozpoznawania uczuć własnych i emocji innych osób, zdolność motywowania się i kierowania emocjami zarówno własnymi jak i innych ludzi. Jest to zdolność do panowania nad emocjami i ich wykorzystywania do osiągania celów. Szkolenie koncentruje się na racjonalnych metodach zarządzania emocjami w sytuacjach zawodowych.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak wykorzystać wiedzę z inteligencji emocjonalnej do osiągnięcia zawodowego sukcesu

Kto może skorzystać ze szkolenia?

  • Kadra zarządzająca

  • Liderzy projektów

  • Członkowie zespołów

Tematy szkolenia - Inteligencja emocjonalna

1. Inteligencja emocjonalna i znaczenie emocji w życiu zawodowym

W pierwszej części szkolenia dowiesz się czym są emocje i jakie mają znaczenie w pracy. W trakcie tego modułu zdefiniujesz również czym jest inteligencja emocjonalna oraz jakie kompetencje emocjonalne wchodzą w jej skład. Powiemy jakie korzyści wynikają z rozwiniętej inteligencji emocjonalnej. Sprawdzisz poziom inteligencji emocjonalnej i wytypujemy obszary do rozwoju.

2. Samoświadomość emocjonalna – mechanizmy powstawania i skutki emocji

W tym module przyjrzysz się jakie są rodzaje emocji oraz jak kształtuje się proces powstawania emocji. Poznasz świat emocji – bogactwo, z którego rzadko korzystamy. Świadomość swoich uczuć i zdolność do ich rozumienia to warunek sprawnego działania w środowisku zawodowym. Przećwiczysz umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji.

3. Samokontrola –zdolność zarządzania własnymi emocjami

Samokontrola to „mistrzowska zdolność”, ponieważ to dzięki niej potrafisz kontrolować emocje i nie wyładowujesz ich na innych. W tej części poznasz skuteczne techniki i metody na zarządzanie emocjami w codziennej komunikacji interpersonalnej. Opracujesz Mapę Emocji i zidentyfikujemy źródła „negatywnych” emocji. Poznasz też techniki szybkiej zmiany sposobu myślenia w trudnej sytuacji emocjonalnej. Sprawność emocjonalna powoduje, że jesteś skuteczny w swoich działaniach i lepiej koncentrujemy się na zadaniach.

4. Empatia – zarządzanie emocjami w relacjach

Empatia pomaga budować partnerstwo, współpracę i zaufanie. Dzięki empatii umiesz odczytywać emocje drugiej osoby. W tym module dowiesz się jak wyczuwać punkt widzenia drugiej osoby i odpowiednio reagować w danej sytuacji. Inteligencja emocjonalna pomaga lepiej rozpoznać i zrozumieć potrzeby i postawy tych, z którymi się komunikujesz. Dzięki temu potrafisz odpowiednio zareagować i odpowiedzieć na oczekiwania odbiorców, klientów, kontrahentów itp.

5. Umiejętności społeczne-wzbudzanie u innych pożądanych reakcji

W tym module zobaczysz jak budować porozumienie oraz skutecznie wpływać na innych za pomocą kluczowych umiejętności społecznych. Dowiesz się jak słuchać bez uprzedzeń oraz jak się komunikować, aby zaspokoić potrzeby wszystkich stron. Sprawdzisz również, jak rozpoznawać rodzaje typów osobowości oraz dostosowywać komunikację do konkretnego typu osobowości.

6. Efektywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych- zarządzanie konfliktem

Osoby o wysokim poziomie inteligencji emocjonalnej potrafią zapobiegać konfliktom, łagodzić nieporozumienia i szukać kompromisów. W tym module dowiesz się o tym jak reagować w sytuacjach trudnych. Poznasz skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów oraz to, jak koncentrować się na problemie a nie na emocjach. Dowiesz się też, jak zapobiegać konfliktom.

Inteligencja emocjonalna w biznesie
5 (100%) 2 votes

Czytaj więcej

Dzięki udziałowi w szkoleniu "Inteligencja Emocjonalna" uczestnicy :

Uświadomią sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów

Zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej

Nabędą umiejętności rozróżniania i nazywania emocji własnych i innych osób

Na szkolenie zaprasza

Małgorzata Henke

Wartość
inwestycji

Szkolenie dostępne już od 1290,00 zł netto

Zapisz się na szkolenie do 30 lub 60 dni przed datą i zyskaj rabat w wysokości 100,00 lub 300,00 zł

*rabat zostanie uznany przy wyborze właściwej daty szkolenia

1590 PLN
Zapisz się online Wydrkuj formularz

Korzyści

Komplet profesjonalnych materiałów i opracowań szkoleniowych

Imienny certyfikat ukończenia szkolenia

Produkt szkoleniowy wysokiej jakości co potwierdzają opinie naszych Klientów

Dwudaniowy obiad oraz serwis kawowy wraz z poczęstunkiem

2 dni szkoleniowe, które składają się z 15h aktywnego treningu

Obiekty o wysokim standardzie w pełni przystosowane do potrzeb uczestników

Komfortowe warunki szkoleniowe dzięki małym grupom uczestników

Zorganizuj te szkolenie w swojej firmie.

Przygotujemy dla Ciebie ofertę dedykowaną

Najbliższe terminy

12–13 .06.18
Wrocław Małgorzata Henke

Wrocław

najbliższe szkolenie:

12–13 .06.2018
Sala konferencyjna Witalni, ul. A. Ostrowskiego 7 lok. 311 Sprawdź w Google Maps

Jesteś zainteresowany innym terminem?

Zostaw kontakt, a powiadomimy Cię o nowych terminach

Znasz kogoś kto mógłby dowiedzieć się nowych rzeczy na szkoleniu?

Podziel się:

Uzyskaj na to szkolenie dofinansowanie w wysokości nawet do 80%.

Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie na to szkolenie ze środków UE

PRZEJDŹ DO STRONY Z INFORMATOREM