Hero Image Role w zespole wg Belbin’a

Przykładowy plan marketingowy – jak go stworzyć?

Żeby rozwinąć swój biznes, potrzebujesz planu działania, który krok po krok pozwoli Ci zrealizować ten ambitny cel. Służy do tego plan marketingowy. Jeśli zastanawiasz się, jak go stworzyć, dobrze trafiłeś, bo wytłumaczymy Ci to dokładnie!

Spis treści

Plan marketingowy – co to takiego?

To dokument, które określa strategię marketingową firmy. Może mieć różny charakter, czyli definiować całą działalność, co jest koniecznie w przypadku nowych biznesów, bądź dotyczyć wyłącznie konkretnych produktów lub usług. W każdym biznesplanie musi się znaleźć plan marketingowy, który jest jak mapa wskazująca drogę. Przygotowuje się go z myślą o potencjalnych inwestorach, którzy zachęceni prezentowaną wizją biznesową, mogą zdecydować się na pomoc finansową. Ale to nie jedyny powód.

budowanie pewności siebie tło

Plan marketingowy – z czego się składa? Jak go stworzyć?

Wiemy już, czym jest i jak ważny jest plan marketingowy, możemy więc przejść do sena tematu, podpowiadając, jak tworzy się ten dokument. Składa się z kilku elementów.

 

  • Na początek opracujmy jego streszczenie, co stanowi niejako wprowadzenie. Uwaga – chociaż to pierwszy punkt, powinniśmy go stworzyć na samym końcu. Łatwiej nam będzie to wszystko podsumować, gdy już będziemy mieć pełen rozkład planu.

 

  • Bardzo ważnym punktem jest analiza sytuacji. W tym celu powinniśmy zgromadzić niezbędne dane, by na tej podstawie wykonać analizę zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Warto więc zebrać wszelkie informacje na temat otoczenia firmy.

 

  • Kolejny punkt odnosi się do określenia celów marketingowych, które chcemy osiągnąć. Oczywiście, trzeba mierzyć siły na zamiary, więc cele muszą być realne, adekwatne do możliwości przedsiębiorstwa. Najpierw zdefiniujmy cele ogólne, a następnie szczegółowe, uzasadniając je konkretnymi liczbami i czasem realizacji.

 

  • Mając już cele, można przejść do ustalania strategii marketingowej, która jest związana z kilkoma kluczowymi obszarami – produktem, ceną, kanałami dystrybucji i promocją.

 

  • Niezwykle istotnym obszarem planu marketingowego jest przygotowanie harmonogramu realizacji, co pozwoli rozplanować w czasie działania, które mamy przewidziane do wykonania. Łatwo później zweryfikować, czy wszystko idzie zgodnie z planem, czy mamy jednak opóźnienia.

 

  • Trzeba też koniecznie określić koszty, czyli przygotować budżet planu marketingowego. Musimy wziąć wszystko pod uwagę, wyliczając, na jakie wydatki się przygotować. Wyeliminujemy tym sposobem ryzyko przekroczenia zakładanych obciążeń finansowych.

 

  • Na sam koniec warto uwzględnić sposoby pomiaru postępów w osiąganiu celów, by móc wprowadzać ewentualne korekty, jakby ustalenia planu marketingowego napotkały problemy.

 

Trzymając się tego porządku, przygotujemy profesjonalny plan, w którym uwzględnimy wszystko, co najważniejsze.

Szkolenie Marketing w małej firmie

Szkolenie "Marketing w małej firmie"

Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Webinar autorytet
    Darmowy webinar
    Autorytet profesjonalisty
    19.02.2025 20:00:00
    Sprzedaż partnerska
    Szkolenie online
    Sprzedaż Partnerska

    04.03-

    05.03.2025
    Szkolenie Wywieranie wpływu i motywowanie
    Szkolenie online
    Wywieranie wpływu i motywowanie

    11.03-

    12.03.2025

    Powiązane artykuły

    Media społecznościowe – buduj zaangażowanie i rozwijaj swoją markę online dzięki skutecznym strategiom obecności w social media.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Marketing internetowy i marketing tradycyjny to dwa różne światy - dlaczego? Odpowiadamy w niniejszym artykule.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    KONCEPCJA 4C: Odkryj, jak skuteczna komunikacja, koszt, wygoda i wartość mogą zrewolucjonizować relacje z klientami.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top