Strona główna > Szkolenia > Szkolenia menedżerskie > Zarządzanie zmianą w organizacji
Zarządzanie zmianą w organizacji
Cena szkolenia
cena zawiera VAT
Cena szkolenia
Cena szkolenia
O szkoleniu "Zarządzanie zmianą w organizacji"
Szkolenie "Zarządzanie zmianą w organizacji – jak radzić sobie w sytuacji nieustających zmian i dynamicznego rozwoju?" ma na celu wzmocnienie kadry menedżerskiej i przygotowanie jej do zarządzania zespołem w procesie zmiany. W dzisiejszym świecie VUCA, gdzie zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność są codziennością, ważne jest, aby liderzy byli przygotowani na opór przed zmianą i potrafili świadomie promować zmiany oraz podejmować efektywne decyzje. Program szkolenia składa się głównie z angażujących ćwiczeń, które pozwalają na praktyczne zdobywanie umiejętności przeprowadzania siebie i innych przez proces zmiany. Tematy poruszane na szkoleniu odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Uczestnicy dowiedzą się, jakie korzyści niesie zmiana, dlaczego pracownicy się jej obawiają, jak budować wśród pracowników otwartość na zmiany, skutecznie komunikować zmiany oraz radzić sobie z emocjami związanymi z procesem zmiany.
Program
Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.
Psychologia zmiany – zrozumieć, żeby zarządzać
Świat VUCA – trendy związane z zarządzaniem i przywództwem w XXI wieku. Omówimy niezbędne umiejętności menedżerskie oraz zmiany organizacyjne potrzebne w warunkach zmienności, niepewności, złożoności i niejednoznaczności. Analizując perspektywy zmiany z punktu widzenia pracownika, menedżera i organizacji, zbadamy, czy zmiana zawsze budzi opór. Doświadczymy sytuacji zmiany, analizując czynniki wpływające na gotowość do zmiany i źródła powstawania oporu. Przedstawimy model SCARF, który pokazuje, jak opór jest nawykową reakcją mózgu na zagrożenie, oraz opracujemy wskazówki na eliminowanie źródeł oporu. Przeanalizujemy etapy zmiany, aby zminimalizować spadek wydajności i zidentyfikować kluczowe czynniki sukcesu wdrażania zmian.
Taktyki zarządzania zmianą – jak usunąć bariery i podnieść efektywność wdrażania zmian
Rozpoczniemy od omówienia piramidy barier zarządzania zmianą, ucząc się jak je rozpoznać i typować. Przeanalizujemy typy przeszkód, takie jak bariery informacyjne, poznawcze, motywacyjne, kompetencyjne i systemowe. Następnie zaprezentujemy taktyki zarządzania zmianą oraz strategie przełamywania barier. Opracujemy plany i konkretne wskazówki na pokonywanie każdej z barier. Nauczymy się myślenia i działania systemowego, korzystając z Modelu 7S i Analizy Pola Sił.
Skuteczne komunikowanie zmiany – jak przygotować proces komunikacji, aby uzyskać gotowość do zmiany
Omówimy model komunikacji, analizując, dlaczego komunikacja zmiany nie jest prosta. Opracujemy wstępny plan komunikacji dla konkretnych sytuacji wdrażania zmiany, zawierający pięć niezbędnych elementów pierwszego komunikatu budujących gotowość do zmian. Przedstawimy koncepcję Kolorów Komunikacji, dostosowując komunikację do stylu myślenia i działania pracowników. Uczestnicy przygotują i wygłoszą komunikaty o zmianie w „Teście 5 minut”. Nauczymy się prowadzić spotkania na temat zmiany, generując inicjatywy i wykorzystując metodę 6 kapeluszy do skutecznego moderowania burzy mózgów. Zastosujemy techniki komunikacji i wywierania wpływu przydatne podczas rozmów z pracownikami.
Umiejętności liderskie i narzędzia zwinnego zarządzania zmianą – jak budować otwartość na zmianę i zaangażowanie pracowników w proces zmian
Nauczymy się, jak budować otwartość na zmiany i działać jako lider – katalizator zmian. Określimy pożądany stopień zaangażowania pracowników w zmiany, korzystając z narzędzia „Kanwa zmiany”. Pozyskamy ambasadorów zmian i przećwiczymy rozpoznawanie kluczowych potrzeb pracowników w cyklu zmiany. Kształtując postawy pracowników, rozpoznamy i zmienimy ich nastawienie do zmiany. Omówimy „Motywatory w zmianie”, czyli typy pracowników i czynniki motywacyjne. Dowiemy się, jak wzmacniać zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole, stosując konstruktywną informację zwrotną i kulturę „no blame”.
Inteligencja emocjonalna – jak zarządzać emocjami związanymi ze zmianą
Przeanalizujemy wpływ inteligencji emocjonalnej na skuteczność zarządzania zespołem i zmianą. Zbadamy, kiedy emocje mogą przeszkadzać w motywacji i jak zarządzać emocjami w zespole. Omówimy stres związany ze zmianą, identyfikując główne czynniki wywołujące stres i wzorce reagowania na trudne sytuacje. Przedstawimy sposoby obniżania napięcia, radzenia sobie ze stresem i budowania odporności. Nauczymy się wspierać pracowników w zmianie oraz kształtować postawy sprzyjające budowaniu siły i odporności w zespole.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur
A aliquam at sem ornare tristique, At tellus integer vel eget vulputate quis. A dignissim nulla pharetra sit orci vestibulum non. A aliquam at sem ornare tristique, At tellus integer vel eget vulputate quis. A dignissim nulla pharetra sit orci vestibulum non.
Plan działań
Opracujemy szczegółowy plan działań, który obejmuje etapy: planowania, eksperymentowania i wdrażania. Skupimy się na kształtowaniu nawyków, które zapewnią trwałość wprowadzanych zmian. Uczestnicy stworzą indywidualne plany działań, które będą mogli wdrożyć w swoich zespołach, co pomoże w efektywnym zarządzaniu procesem zmian.
Dla kogo jest te szkolenie?
Menedżerowie
Kierownicy projektów
Liderzy zespołów
Specjaliści HR
Czego Cię nauczymy?
- Uczestnicy dowiedzą się, czym jest zmiana w kontekście organizacyjnym, jakie korzyści niesie oraz jak skutecznie zarządzać oporem przed zmianą, wykorzystując model SCARF i analizując etapy zmiany.
- Nauczą się identyfikować i usuwać bariery zarządzania zmianą, korzystając z piramidy barier oraz modeli takich jak 7S i Analiza Pola Sił, co pozwoli na zwiększenie efektywności wdrażania zmian.
- Poznają skuteczne techniki komunikowania zmiany, tworzenia planów komunikacyjnych i dostosowywania komunikacji do stylu myślenia i działania pracowników, co umożliwi uzyskanie gotowości do zmiany.
- Rozwiną umiejętności liderskie i narzędzia zwinnego zarządzania zmianą, ucząc się, jak budować otwartość na zmiany i zaangażowanie pracowników, oraz jak wzmacniać zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w zespole.
- Zrozumieją wpływ inteligencji emocjonalnej na zarządzanie zmianą, nauczą się zarządzać emocjami w zespole, radzić sobie ze stresem oraz wspierać pracowników w procesie zmiany.
Opinie naszych klientów
FAQ
Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!
690 305 858
biuro@witalni.pl
W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.
Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:
a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.
b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!
c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.
Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.
W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.
Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.
Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!
Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.
Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!
Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.