Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole czyli jak poprzez konstruktywną komunikację budować współpracę i rozwiązywać trudne konflikty w zespole?

Praktyczne szkolenie z zarządzania KONFLIKTEM i rozwiązywania konfliktów w zespole

Zarządzanie konfliktem to zestaw umiejętności a konflikt jest zupełnie naturalnym elementem życia zawodowego. W czasie warsztatu uczestnicy nauczą się jak rozpoznać źródła konfliktu, zapobiegać jego eskalacji i doprowadzić do konstruktywnego rozwiązania. Aby trudna sytuacja została konstruktywnie rozwiązana, powinny być uwzględniane interesy i potrzeby wszystkich stron. Uczestnicy poznają zasady dobrej komunikacji w zespole, dowiedzą się, jak zadbać o potrzeby i emocje swoje oraz innych ludzi oraz jak kształtować dobrą atmosferę sprzyjającą współpracy.

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi, a aktywność uczestników (ćwiczenia grupowe i indywidualne, dyskusje, gry, mini-projekty) zajmuje ponad 80% czasu szkolenia.

Jeżeli szukasz szkolenia z zarządzania konfliktem...

….ponieważ w Twoim zespole zdarzają się konflikty między współpracownikami…

…ponieważ chciałbyś nauczyć się zapobiegać ewentualnym konfliktom

…ponieważ zależy Ci na komunikacji z różnymi typami osobowości w Twoim zespole

Zapraszamy na praktyczny szkolenie z zarządzania konfliktem w organizacji!

Szkolenie Prowadzi:

Małgorzata Henke

TRENER ROZWOJU OSOBISTEGO, AKREDYTOWANY COACH, MBA, DORADCA METODY MTQ48

Małgorzata Henke

TRENER ROZWOJU OSOBISTEGO, AKREDYTOWANY COACH, MBA, DORADCA METODY MTQ48

Tematy poruszane na kursie menedżerskim

1. Wprowadzenie do tematyki konfliktu w organizacji

Czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym? Wiele osób obawia się konfliktów, ale to nie sam konflikt jest zagrożeniem, tylko nasz sposób reakcji. Zastanowimy się nad tym, co powoduje konflikty i dowiesz się, jakie są jego etapy rozwoju. Nauczysz się rozpoznawać poszczególne typy konfliktów, to ważne, bo różne rodzaje konfliktu wymagają różnych reakcji.

2. Dynamika konfliktu – trening świadomej obserwacji

Przyjrzysz się sobie i swoim reakcjom na trudne sytuacje. Zdefiniujesz swoje strategie rozwiązywania konfliktów i ocenisz ich użyteczność. Poznasz najważniejsze mechanizmy wpływające na eskalację konfliktu. Nauczysz się odróżniać obiektywne źródła konfliktu od tych subiektywnych. Doświadczysz tego, jak na relacje międzyludzkie wpływają różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnorodne postawy i oczekiwania.

3. Zapobieganie konfliktom – komunikacja i współpraca narzędziami do osiągania wspólnych celów

Słowa mają moc – wypracujemy zasady konstruktywnej komunikacji w zespole i organizacji. Doświadczysz tego, co daje dobra i zła komunikacja i jak wpływa na relacje międzyludzkie. Dowiesz się, jakie są przeszkody w konstruktywnej komunikacji i nauczysz się budować swoją uważność na ich powstawanie. Skupimy się przede wszystkim na błędach, które popełnia większość z nas: generalizowaniu, ocenianiu, selektywnym postrzeganiu, etykietowaniu i myśleniu „powinnościowym”. Nauczysz się je zauważać i zmieniać komunikację tak, aby usuwać przeszkody i budować zaufanie i dobrą atmosferę.

4. Otoczeni przez idiotów?

Komunikacja z ludźmi jest łatwiejsza, gdy zaakceptujemy i docenimy ich różnorodność. W tym module nauczysz się rozróżniać różne typy osobowości, doceniać ich silne strony i rozumieć ich słabości. Dowiesz się, jak różnorodnie reagujemy na źródła stresu i na konflikt, po czym rozpoznać napięcie i stres u różnych typów osobowości i jak to napięcie rozładować. Nauczysz się przyjmować perspektywę innych ludzi, pogłębisz swoją empatię.

5. Reakcja na konflikt – komunikacja w rozwiązywaniu konfliktu

Kluczową umiejętnością w rozwiązywaniu konfliktów jest umiejętność oddzielenia faktów od interpretacji, ocen, wyobrażeń. Poćwiczysz tą umiejętność, nauczysz się też brać odpowiedzialność za własne emocje. Dowiesz się, jakie są efektywne zachowania w konflikcie, nauczysz się oddzielać ludzi od problemów, interes od stanowiska, język faktów od języka emocji.

6. Asertywność w relacjach zawodowych

Doświadczysz asertywnego i nieasertywnego zachowania. Poznasz znaczenie asertywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktu. Dowiesz się, co blokuje asertywność i jak zmieniać te blokujące przekonania. Nauczysz się asertywnie stawiać granice, odmawiać, prosić i reagować na agresję. Dowiesz się, jak odróżnić asertywność, bierność, agresję i manipulację.

7. Praca z emocjami w konflikcie i rola Odporności Psychicznej

Doświadczysz tego, jak trudne sytuacje wpływają na emocje, a emocje na eskalację konfliktu. Dowiesz się, co sygnalizuje złość, gniew, smutek i inne emocje oraz jaką rolę odgrywa inteligencja emocjonalna. Poznasz model ABCD – podstawowy model zarządzania emocjami. Nauczysz się też kilku strategii obniżania napięcia i poziomu stresu oraz rozwijania samokontroli. Dowiesz się, jaki wpływ na powstawanie i zapobieganie konfliktom ma Odporność Psychiczna i poznasz model Odporności Psychicznej MTQ48.

Poznaj wszystkie tematy

Co zyskasz biorąc udział w kursie menedżerskim?

Dowiesz się, dlaczego dochodzi do konfliktów i jak wykorzystać sytuację konfliktową
Pogłębisz kompetencje w zakresie asertywnej komunikacji; nauczysz się, jak asertywnie się komunikować, odmawiać, prosić i odpowiadać na agresję
Podniesiesz swoje umiejętności kształtowania dobrej współpracy w zespole
Poznasz zasady komunikacji z różnymi typami osobowości i poznasz znaczenie typu osobowości w zarządzaniu konfliktem
Nauczysz się udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, aby zapobiegać i łagodzić konflikty
Zdobędziesz podstawy wiedzy psychologiczną na temat Inteligencji Emocjonalnej (EQ) i dowiesz się, jak z niej korzystać
Zrozumiesz znaczenie emocji w zapobieganiu konfliktom i rozwiązywaniu ich, poznasz mechanizmy ich powstawania
Doświadczysz dynamiki konfliktu i zdiagnozujesz swój styl reakcji w konflikcie
Poznasz źródła konfliktów, w tym takie, które wynikają z indywidualnej postawy, różnic w postrzeganiu i błędów poznawczych

CO OTRZYMASZ INWESTUJĄC W KURS MENEDŻERSKI?

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA Z ZARZĄDZANIA KONFLIKTAMI?

  • Możliwość wchodzenia w interakcję z trenerem prowadzącym i swobodnego zadawania pytań!
  • Komplet opracowanych materiałów szkoleniowych
  • Program szkoleniowy opracowany zgodnie ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)
  • Dwudaniowy posiłek z deserem oraz napojami oraz nieograniczony poczęstunek i serwis kawowy.

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwiedzający udział w szkoleniu, który wręczy Ci Trener prowadzący zajęcia
  • Bezpłatne wsparcie doradcze trenera do 6 miesięcy po szkoleniu
  • Po ukończonym kursie menedżerskim trener prześle drogą mailową m.in. bibliografie i dodatkowe edukacyjne
  • Specjalne okazje promocyjne – dostępne jedynie dla Klientów Witalnych

  • Szkolenie wpisane do Bazy Usług Rozwojowych z możliwością dofinansowania

  • Szkolenie zgodne ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)

  • Trener prowadzący z potwierdzonymi kompetencjami

1290 PLN
netto
Rabat 300 pln
  • Zapis do 60 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu
1490 PLN
netto
Rabat 100 pln
  • Rabat 10% przy zapisaniu 2 lub więcej osób
  • Zapis do 30 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu
1590 PLN
netto
  • Rabat 10% przy zapisaniu 2 lub więcej osób
  • Zapis w dowolnym momencie, najdalej do 7 dni przed datą szkolenia
  • Możliwość zmiany terminu lub zapisania innej osoby w dowolnym momencie
  • Wszystkie korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu

Klienci Witalnych

Poznaj naszych Klientów, przewijając logotypy w prawo lub lewo

Zorganizuj te szkolenie w swojej firmie.

Przygotujemy dla Ciebie ofertę dedykowaną

Zobacz zdjęcia z naszych szkoleń

Dodatkowe materiały

„SKUTECZNOŚĆ W ORGANIZACJI „ – CO CZYNI ORGANIZACJĘ EFEKTYWNĄ I ODPORNĄ NA TRUDNOŚCI? Przeczytaj nasz artykuł o efektywności w organizacji

przeczytaj artykuł

UZYSKAJ NA TO SZKOLENIE DOFINANSOWANIE W WYSOKOŚCI NAWET DO 80%. Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie na to szkolenie ze środków UE.

Dofinansowanie szkoleń

Znasz kogoś kto mógłby dowiedzieć się nowych rzeczy na szkoleniu?

Podziel się!

Zobacz jak wyglądają organizowane przez nas szkolenia, odwiedź galerię wszystkich zdjęć z wybranych edycji szkoleń.

Galeria zdjęć ze szkoleń

CHCIAŁBYŚ ZORGANIZOWAĆ SZKOLENIE O TEJ LUB INNEJ TEMATYCE?
WYPEŁNIJ FORMULARZ ORGANIZACJI SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO.

Kontakt w sprawie szkolenia

Masz pytania związane z tym szkoleniem? Z chęcią na nie odpowiemy!

71 757 52 19

Zadzwoń do nas

Możesz również zadać dowolne pytanie wysyłając do nas wiadomość e-mail

ZADAJ PYTANIE

Kamila Straube
Opiekun szkolenia