Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole

Cena szkolenia

cena zawiera VAT

Cena szkolenia

Cena szkolenia

Wybierz termin:

Przycisk Rozwijany
Wypadki przy pracy - Witalni

O szkoleniu "Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole"

Szkolenie "Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole – jak poprzez konstruktywną komunikację budować współpracę i rozwiązywać trudne konflikty w zespole?" ma na celu wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do rozpoznawania, zapobiegania i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Konflikty są naturalnym elementem życia zawodowego, a ich konstruktywne rozwiązanie wymaga uwzględnienia interesów i potrzeb wszystkich stron. Uczestnicy poznają zasady dobrej komunikacji w zespole, nauczą się, jak zadbać o potrzeby i emocje swoje oraz innych, oraz jak kształtować atmosferę sprzyjającą współpracy. Program szkolenia składa się z praktycznych ćwiczeń, które pomagają rozwijać umiejętności radzenia sobie z konfliktami oraz budowania efektywnych relacji w zespole.

Timeline

Program

Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.

01

Wprowadzenie do tematyki konfliktu w organizacji

Czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym? Wiele osób obawia się konfliktów, ale to nie sam konflikt jest zagrożeniem, tylko nasz sposób reakcji. Zastanowimy się nad tym, co powoduje konflikty i dowiesz się, jakie są jego etapy rozwoju. Nauczysz się rozpoznawać poszczególne typy konfliktów, to ważne, bo różne rodzaje konfliktu wymagają różnych reakcji.

02

Dynamika konfliktu – trening świadomej obserwacji

Przyjrzysz się sobie i swoim reakcjom na trudne sytuacje. Zdefiniujesz swoje strategie rozwiązywania konfliktów i ocenisz ich użyteczność. Poznasz najważniejsze mechanizmy wpływające na eskalację konfliktu. Nauczysz się odróżniać obiektywne źródła konfliktu od tych subiektywnych. Doświadczysz tego, jak na relacje międzyludzkie wpływają różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnorodne postawy i oczekiwania.

03

Zapobieganie konfliktom – komunikacja i współpraca narzędziami do osiągania wspólnych celów

Słowa mają moc – wypracujemy zasady konstruktywnej komunikacji w zespole i organizacji. Doświadczysz tego, co daje dobra i zła komunikacja i jak wpływa na relacje międzyludzkie. Dowiesz się, jakie są przeszkody w konstruktywnej komunikacji i nauczysz się budować swoją uważność na ich powstawanie. Skupimy się przede wszystkim na błędach, które popełnia większość z nas: generalizowaniu, ocenianiu, selektywnym postrzeganiu, etykietowaniu i myśleniu „powinnościowym”. Nauczysz się je zauważać i zmieniać komunikację tak, aby usuwać przeszkody i budować zaufanie i dobrą atmosferę.

04

Otoczeni przez idiotów

Komunikacja z ludźmi jest łatwiejsza, gdy zaakceptujemy i docenimy ich różnorodność. W tym module nauczysz się rozróżniać różne typy osobowości, doceniać ich silne strony i rozumieć ich słabości. Dowiesz się, jak różnorodnie reagujemy na źródła stresu i na konflikt, po czym rozpoznać napięcie i stres u różnych typów osobowości i jak to napięcie rozładować. Nauczysz się przyjmować perspektywę innych ludzi i pogłębisz swoją empatię.

05

Reakcja na konflikt – komunikacja w rozwiązywaniu konfliktu

Kluczową umiejętnością w rozwiązywaniu konfliktów jest oddzielenie faktów od interpretacji, ocen, wyobrażeń. Nauczysz się efektywnych zachowań w konflikcie, oddzielania ludzi od problemów oraz języka faktów od języka emocji. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się w trudnych sytuacjach, aby osiągnąć konstruktywne rozwiązania konfliktów.

06

Asertywność w relacjach zawodowych

Doświadczysz asertywnego i nieasertywnego zachowania. Poznasz znaczenie asertywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktu. Dowiesz się, co blokuje asertywność i jak zmieniać te blokujące przekonania. Nauczysz się asertywnie stawiać granice, odmawiać, prosić i reagować na agresję, co zwiększy Twoją zdolność do skutecznego zarządzania konfliktami.

07

Praca z emocjami w konflikcie i rola Odporności Psychicznej

Doświadczysz tego, jak trudne sytuacje wpływają na emocje, a emocje na eskalację konfliktu. Poznasz sygnały związane z złością, gniewem, smutkiem i innymi emocjami. Dowiesz się, jak obniżać napięcie, rozwijać samokontrolę i jak Odporność Psychiczna wpływa na powstawanie i zapobieganie konfliktom. Poznasz model Odporności Psychicznej MTQ48, co pozwoli Ci lepiej zarządzać emocjami w zespole.

07

Plan działań

Opracujemy szczegółowy plan działań, który obejmuje etapy: planowania, eksperymentowania i wdrażania. Skupimy się na kształtowaniu nawyków, które zapewnią trwałość wprowadzanych zmian. Uczestnicy stworzą indywidualne plany działań, które będą mogli wdrożyć w swoich zespołach, co pomoże w efektywnym zarządzaniu procesem zmian i konfliktów.

Dla kogo jest te szkolenie?

Menedżerowie

Liderzy zespołów

Specjaliści HR

Kierownicy projektów

Czego Cię nauczymy?

      1. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest konflikt w organizacji i jakie są jego etapy rozwoju, co pozwoli na lepsze zrozumienie i zarządzanie konfliktami w zespole.
      2. Poznają techniki rozpoznawania i zapobiegania eskalacji konfliktów, dzięki czemu będą mogli skutecznie działać w trudnych sytuacjach i zapobiegać powstawaniu konfliktów.
      3. Nauczą się zasad konstruktywnej komunikacji, które pomogą budować zaufanie i dobrą atmosferę w zespole, co przyczyni się do lepszej współpracy i efektywności zespołu.
      4. Zrozumieją, jak różne typy osobowości reagują na stres i konflikt, co pozwoli na lepsze dostosowanie strategii komunikacyjnych i zarządzania emocjami w zespole.
      5. Opanują techniki asertywnej komunikacji i radzenia sobie z emocjami w konfliktach, co zwiększy ich zdolność do skutecznego rozwiązywania sporów i budowania odporności psychicznej.

O trenerze

Imię i nazwisko szkoleniowca

Opis

Opinie naszych klientów

FAQ

Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!

690 305 858

biuro@witalni.pl

W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.

Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:

a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.

b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!

c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.

Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.

W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.

Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.

Zobacz inne szkolenia

Szkolenie Budowanie autorytetu menedżera
Szkolenie online
Budowanie autorytetu menedżera
25.02.2025
Szkolenie Jak założyć agencję pracy?
Szkolenie online
Jak założyć agencję pracy?
30.05.2025
Szkolenie Początkujący menadżer
Szkolenie online
Początkujący menadżer

23.06-

24.06.2025

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!

Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.

Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!

Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.

Scroll to Top