Strona główna > Szkolenia > Szkolenia menedżerskie > Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole
Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole
Cena szkolenia
cena zawiera VAT
Cena szkolenia
Cena szkolenia
O szkoleniu "Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole"
Szkolenie "Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole – jak poprzez konstruktywną komunikację budować współpracę i rozwiązywać trudne konflikty w zespole?" ma na celu wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do rozpoznawania, zapobiegania i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów. Konflikty są naturalnym elementem życia zawodowego, a ich konstruktywne rozwiązanie wymaga uwzględnienia interesów i potrzeb wszystkich stron. Uczestnicy poznają zasady dobrej komunikacji w zespole, nauczą się, jak zadbać o potrzeby i emocje swoje oraz innych, oraz jak kształtować atmosferę sprzyjającą współpracy. Program szkolenia składa się z praktycznych ćwiczeń, które pomagają rozwijać umiejętności radzenia sobie z konfliktami oraz budowania efektywnych relacji w zespole.
Program
Nasze szkolenia przebiegają według wypracowanego programu, modyfikowanego w zależności od potrzeb uczestników.
Wprowadzenie do tematyki konfliktu w organizacji
Czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym? Wiele osób obawia się konfliktów, ale to nie sam konflikt jest zagrożeniem, tylko nasz sposób reakcji. Zastanowimy się nad tym, co powoduje konflikty i dowiesz się, jakie są jego etapy rozwoju. Nauczysz się rozpoznawać poszczególne typy konfliktów, to ważne, bo różne rodzaje konfliktu wymagają różnych reakcji.
Dynamika konfliktu – trening świadomej obserwacji
Przyjrzysz się sobie i swoim reakcjom na trudne sytuacje. Zdefiniujesz swoje strategie rozwiązywania konfliktów i ocenisz ich użyteczność. Poznasz najważniejsze mechanizmy wpływające na eskalację konfliktu. Nauczysz się odróżniać obiektywne źródła konfliktu od tych subiektywnych. Doświadczysz tego, jak na relacje międzyludzkie wpływają różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnorodne postawy i oczekiwania.
Zapobieganie konfliktom – komunikacja i współpraca narzędziami do osiągania wspólnych celów
Słowa mają moc – wypracujemy zasady konstruktywnej komunikacji w zespole i organizacji. Doświadczysz tego, co daje dobra i zła komunikacja i jak wpływa na relacje międzyludzkie. Dowiesz się, jakie są przeszkody w konstruktywnej komunikacji i nauczysz się budować swoją uważność na ich powstawanie. Skupimy się przede wszystkim na błędach, które popełnia większość z nas: generalizowaniu, ocenianiu, selektywnym postrzeganiu, etykietowaniu i myśleniu „powinnościowym”. Nauczysz się je zauważać i zmieniać komunikację tak, aby usuwać przeszkody i budować zaufanie i dobrą atmosferę.
Otoczeni przez idiotów
Komunikacja z ludźmi jest łatwiejsza, gdy zaakceptujemy i docenimy ich różnorodność. W tym module nauczysz się rozróżniać różne typy osobowości, doceniać ich silne strony i rozumieć ich słabości. Dowiesz się, jak różnorodnie reagujemy na źródła stresu i na konflikt, po czym rozpoznać napięcie i stres u różnych typów osobowości i jak to napięcie rozładować. Nauczysz się przyjmować perspektywę innych ludzi i pogłębisz swoją empatię.
Reakcja na konflikt – komunikacja w rozwiązywaniu konfliktu
Kluczową umiejętnością w rozwiązywaniu konfliktów jest oddzielenie faktów od interpretacji, ocen, wyobrażeń. Nauczysz się efektywnych zachowań w konflikcie, oddzielania ludzi od problemów oraz języka faktów od języka emocji. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się w trudnych sytuacjach, aby osiągnąć konstruktywne rozwiązania konfliktów.
Asertywność w relacjach zawodowych
Doświadczysz asertywnego i nieasertywnego zachowania. Poznasz znaczenie asertywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktu. Dowiesz się, co blokuje asertywność i jak zmieniać te blokujące przekonania. Nauczysz się asertywnie stawiać granice, odmawiać, prosić i reagować na agresję, co zwiększy Twoją zdolność do skutecznego zarządzania konfliktami.
Praca z emocjami w konflikcie i rola Odporności Psychicznej
Doświadczysz tego, jak trudne sytuacje wpływają na emocje, a emocje na eskalację konfliktu. Poznasz sygnały związane z złością, gniewem, smutkiem i innymi emocjami. Dowiesz się, jak obniżać napięcie, rozwijać samokontrolę i jak Odporność Psychiczna wpływa na powstawanie i zapobieganie konfliktom. Poznasz model Odporności Psychicznej MTQ48, co pozwoli Ci lepiej zarządzać emocjami w zespole.
Plan działań
Opracujemy szczegółowy plan działań, który obejmuje etapy: planowania, eksperymentowania i wdrażania. Skupimy się na kształtowaniu nawyków, które zapewnią trwałość wprowadzanych zmian. Uczestnicy stworzą indywidualne plany działań, które będą mogli wdrożyć w swoich zespołach, co pomoże w efektywnym zarządzaniu procesem zmian i konfliktów.
Dla kogo jest te szkolenie?
Menedżerowie
Liderzy zespołów
Specjaliści HR
Kierownicy projektów
Czego Cię nauczymy?
- Uczestnicy dowiedzą się, czym jest konflikt w organizacji i jakie są jego etapy rozwoju, co pozwoli na lepsze zrozumienie i zarządzanie konfliktami w zespole.
- Poznają techniki rozpoznawania i zapobiegania eskalacji konfliktów, dzięki czemu będą mogli skutecznie działać w trudnych sytuacjach i zapobiegać powstawaniu konfliktów.
- Nauczą się zasad konstruktywnej komunikacji, które pomogą budować zaufanie i dobrą atmosferę w zespole, co przyczyni się do lepszej współpracy i efektywności zespołu.
- Zrozumieją, jak różne typy osobowości reagują na stres i konflikt, co pozwoli na lepsze dostosowanie strategii komunikacyjnych i zarządzania emocjami w zespole.
- Opanują techniki asertywnej komunikacji i radzenia sobie z emocjami w konfliktach, co zwiększy ich zdolność do skutecznego rozwiązywania sporów i budowania odporności psychicznej.
Opinie naszych klientów
FAQ
Masz inne pytanie?
Skontaktuj się z nami!
690 305 858
biuro@witalni.pl
W pierwszym kroku zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego – poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. Następnie nasz specjalista przy współpracy z odpowiednim Trenerem, przygotuje dla Państwa indywidualną ofertę, która uwzględni zagadnienia / tematykę / cele na których Państwu najbardziej zależy.
Każde szkolenie w naszej ofercie, to kompletny produkt edukacyjny, który oprócz ramowego opisu na stronie internetowej i w materiałach pdf dotyczących szkolenia, ma zaplecze w postaci:
a) Trenera– osoby lub osób które przygotowały kompletny program (zdarza się że to samo szkolenie prowadzi dwóch Trenerów – informacja o tym, kto prowadzi dany termin zawsze znajduje się w naszym „Terminarzu”). Osoba prowadząca zajęcia to zazwyczaj również autor całego szkolenia – począwszy od opisu na stronie, materiałów dla uczestników, prezentacji, materiałów dodatkowych, czasami również ćwiczeń i warsztatów realizowanych podczas zajęć. Dzięki temu, mają Państwo gwarancję że Trener dokładnie wie, jakie szkolenie ma osiągać cele, jak je przeprowadzić i na co zwracać szczególną uwagę.
b) Prezentacji multimedialnej – każde szkolenie, które realizujemy w formie otwartej, ma swoją indywidualna prezentacje, która powstała we współpracy osób prowadzących z naszym specjalistą w zakresie grafiki i multimediów. Nie jest to typowy pokaz slajdów. Jest to nowoczesne narzędzie, które przede wszystkim pozwala łatwiej zapamiętać najciekawsze informacje ze szkolenia, ma bardzo estetyczną formę i jest integralną częścią szkolenia. Elementy graficzne w postaci kolorów, symboliki, czy odpowiednich czcionek, sprawią że nawet przez chwilę nie zapomną Państwo w jakim szkoleniu Państwo uczestniczą!
c) Materiałów szkoleniowych – Podczas szkolenia uczestnikom otrzymuje zawsze pełen komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają treści merytoryczne szkolenia, zeszyt ćwiczeń, arkusze do prowadzenia własnych notatek. Oczywiście, podczas szkolenia zapewniamy wszelkie materiały piśmiennicze – nie muszą Państwo niczego brać ze sobą.
Zwykle tak, ale to zależy – od tematyki, celów, rodzaju szkolenia. W takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
Istnieje możliwość pozyskania środków unijnych na nasze szkolenia. Wysokość wsparcia może pokryć nawet 80% wartości szkoleń. Więcej szczegółów można uzyskać kontaktując się z Nami.
W przypadku szkoleń 2-dniowych, zwykle harmonogram będzie podobny. Ok. godz. 9:30 rozpoczęcie szkolenia, następnie koło godz. 13/14 przerwa obiadowa, oraz koło godz. 17:00/17:30 zakończenie zajęć. Przerwy kawowe w tracie szkolenia są ustalane wraz z grupą podczas zajęć.
Nigdy nie obciążamy Klientów jakimikolwiek kosztami, jeśli poinformują nas o rezygnacji do 7 dni przed datą szkolenia. W innym przypadku (poniżej 7 dni przed datą) możemy dokonać zwrotu 80% wpłaconej kwoty – lub: zupełnie bezkosztowo przepisać uczestnika na inny termin. Dodatkową opcją, jest zawsze możliwość skierowanie innej osoby na ten dany termin.
Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% zniżki na pierwsze szkolenie!
Otrzymuj informacje o darmowych webinarach, najnowszych odcinkach podcastu oraz o najnowszych publikacjach.
Dziękujemy za zapis do Newsletter’a Witalnych!
Za chwilę otrzymasz potwierdzenie zapisu na Twój adres e-mail.