Google Ads w biznesie

Dlaczego warto zareklamować firmę szkoleniową w Google Ads?

Spowolnienie gospodarcze wywołane obostrzeniami związanymi z pandemią koronowirusa coraz mocniej dotyka także branżę szkoleniową. Do niedawna znalezienie chętnych na dobrej jakości szkolenia nie stanowiło żadnego problemu, jednak sytuacja uległa zmianie i dziś większość sal szkoleniowych świeci pustkami. By dostosować się do nowych wymagań, szkolenia przenoszą się do internetu, czy nie czas zatem by również poprzez ten kanał trafiać do potencjalnych klientów?

Spis treści
google-ads

Co Ci da reklama w Google?

Zmiany zachodzące w nawykach ludzi wymuszają zmianę sposobu docierania do klientów. Wiele firm szkoleniowych do niedawna pozyskiwało klientów dzięki marketingowi szeptanemu, ulotkom, bezpośredniemu oferowaniu swoich usług, czy na zasadzie tzw. ruchu organicznego – gdy zadowoleni klienci przekonywali kolejne osoby do skorzystania ze szkolenia. Coraz bardziej jednak zmienia się dzisiaj sposób, w jaki pozyskujemy informację – zamiast pytać innych o zdanie, najczęściej otwieramy Google i wpisujemy to, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Dokładnie tak samo postępują nasi klienci – chcąc więc do nich dotrzeć, musisz być obecny w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście założenie strony internetowej i późniejsze jej wypozycjonowanie tak, by znajdowała się wśród czołowych wyników wyszukiwania, pozwala skutecznie trafiać do klientów, ale jest to proces dość kosztowny i długotrwały. Na szczęście istnieje swoista droga na skróty – Google Ads, czyli wykupienie reklamy bezpośrednio u samego wyszukiwarkowego giganta. Dzięki temu, zamiast walczyć z algorytmami, by Twoja oferta szkoleniowa pojawiała się w czołówce wyników, po prostu płacisz – w zamian jednak otrzymujesz miejsce w ścisłej czołówce, ponad wynikami „organicznymi”. Tak więc reklama w Google to:

    • widoczność w Google od samego początku,
    • opłaty wyłącznie za rzeczywiste wejścia na stronę,
    • różnorodność form reklamowych (linki sponsorowane, reklamy graficzne i wideo),
    • więcej celowych odwiedzin na stronie,
    • rosnąca konwersja, czyli więcej sprzedanych szkoleń,
    • skuteczny remarketing wykonywany przez Google, pozwalający na łatwiejsze wyrobienie marki.

Jak przebiega kampania Google Ads?

Jak każda kampania reklamowa, również ta wykonywana przy pomocy narzędzi Google, powinna być uprzednio dobrze rozplanowana i skrupulatnie realizowana. Wychodząc na rynek z nowym rodzajem szkolenia, powinieneś więc zastanowić się:

  • Dla jakiej grupy klientów szkolenie będzie atrakcyjne (grupa wiekowa, miejsce zamieszkania, dochody)?
  • Jak długo szkolenie powinno być promowane (kiedy ma się odbyć i z jakim wyprzedzeniem rozpoczniesz zapisy)?
  • Jak dużo środków chcesz przeznaczyć na kampanię (ile złotych dziennie, tygodniowo, miesięcznie)?
  • Na jakie rezultaty liczysz?

W zależności od odpowiedzi możesz dobrać nie tylko odpowiedni czas trwania kampanii, jej budżet, czy zakres osób, której ma się wyświetlić Twoja oferta, ale również dopasujesz odpowiednie spośród dostępnych rozwiązań. Korzystając z oferty firmy zajmującej się marketingiem internetowym, nie musisz martwić się o wybór właściwych rozwiązań – zazwyczaj obsługujący Cię pracownik podpowie najlepsze i najbardziej sprawdzone rozwiązania.

Niekiedy lepsze rezultaty przynosi długotrwałe reklamowanie samej firmy szkoleniowej, którą prowadzisz – tak, aby na trwałe zapisała się ona w oczach klientów, jako podmiot, u którego warto szukać szkoleń. Takie rozwiazanie sprawdzi się szczególnie w przypadku firm o statycznej ofercie – np. z branży BHP, medycznej, przeciwpożarowej czy oferującej szkolenia i kursy zawodowe. Innym razem o wiele lepiej sprawdzi się kampania produktowa – skupiona na nowym szkoleniu w ofercie, które jest wydarzeniem jednorazowym i samo w sobie może przyciągnąć zainteresowanych – sprawdzi się to w przypadku niemal każdego szkoleniowca o dynamicznej, okresowej ofercie, która dopasowuje się do wymagań rynkowych.

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju szkolenia świadczysz, do jakiej grupy klientów chcesz trafić i jaki masz staż rynkowy, reklama w Google może się okazać trampoliną, pozwalającą pozyskać jeszcze więcej klientów.

Szkolenie Marketing w małej firmie

Szkolenie "Marketing w małej firmie"

Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Trening kreatywności
    Szkolenie online
    Trening Kreatywność

    07.04-

    08.04.2025
    Zatrudniania osób niepełnosprawnych
    Szkolenie online
    Zatrudnianie osób niepełnosprawnych

    Termin wkrótce

    Szkolenie RODO
    Szkolenie online
    Szkolenie RODO

    Termin wkrótce

    Powiązane artykuły

    Media społecznościowe – buduj zaangażowanie i rozwijaj swoją markę online dzięki skutecznym strategiom obecności w social media.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Dowiedz się, dlaczego warto zareklamować firmę szkoleniową w Google Ads i jak ta platforma może przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć zasięg Twojej oferty.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Dowiedz się, jak koncepcja 7P, rozszerzając model 4P o trzy dodatkowe elementy, może odmienić Twoje strategie marketingowe
    Leszek Sergiel

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top