Google Ads w biznesie

Dlaczego warto zareklamować firmę szkoleniową w Google Ads?

Spowolnienie gospodarcze wywołane obostrzeniami związanymi z pandemią koronowirusa coraz mocniej dotyka także branżę szkoleniową. Do niedawna znalezienie chętnych na dobrej jakości szkolenia nie stanowiło żadnego problemu, jednak sytuacja uległa zmianie i dziś większość sal szkoleniowych świeci pustkami. By dostosować się do nowych wymagań, szkolenia przenoszą się do internetu, czy nie czas zatem by również poprzez ten kanał trafiać do potencjalnych klientów?

Spis treści
google-ads

Co Ci da reklama w Google?

Zmiany zachodzące w nawykach ludzi wymuszają zmianę sposobu docierania do klientów. Wiele firm szkoleniowych do niedawna pozyskiwało klientów dzięki marketingowi szeptanemu, ulotkom, bezpośredniemu oferowaniu swoich usług, czy na zasadzie tzw. ruchu organicznego – gdy zadowoleni klienci przekonywali kolejne osoby do skorzystania ze szkolenia. Coraz bardziej jednak zmienia się dzisiaj sposób, w jaki pozyskujemy informację – zamiast pytać innych o zdanie, najczęściej otwieramy Google i wpisujemy to, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Dokładnie tak samo postępują nasi klienci – chcąc więc do nich dotrzeć, musisz być obecny w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście założenie strony internetowej i późniejsze jej wypozycjonowanie tak, by znajdowała się wśród czołowych wyników wyszukiwania, pozwala skutecznie trafiać do klientów, ale jest to proces dość kosztowny i długotrwały. Na szczęście istnieje swoista droga na skróty – Google Ads, czyli wykupienie reklamy bezpośrednio u samego wyszukiwarkowego giganta. Dzięki temu, zamiast walczyć z algorytmami, by Twoja oferta szkoleniowa pojawiała się w czołówce wyników, po prostu płacisz – w zamian jednak otrzymujesz miejsce w ścisłej czołówce, ponad wynikami „organicznymi”. Tak więc reklama w Google to:

    • widoczność w Google od samego początku,
    • opłaty wyłącznie za rzeczywiste wejścia na stronę,
    • różnorodność form reklamowych (linki sponsorowane, reklamy graficzne i wideo),
    • więcej celowych odwiedzin na stronie,
    • rosnąca konwersja, czyli więcej sprzedanych szkoleń,
    • skuteczny remarketing wykonywany przez Google, pozwalający na łatwiejsze wyrobienie marki.

Jak przebiega kampania Google Ads?

Jak każda kampania reklamowa, również ta wykonywana przy pomocy narzędzi Google, powinna być uprzednio dobrze rozplanowana i skrupulatnie realizowana. Wychodząc na rynek z nowym rodzajem szkolenia, powinieneś więc zastanowić się:

  • Dla jakiej grupy klientów szkolenie będzie atrakcyjne (grupa wiekowa, miejsce zamieszkania, dochody)?
  • Jak długo szkolenie powinno być promowane (kiedy ma się odbyć i z jakim wyprzedzeniem rozpoczniesz zapisy)?
  • Jak dużo środków chcesz przeznaczyć na kampanię (ile złotych dziennie, tygodniowo, miesięcznie)?
  • Na jakie rezultaty liczysz?

W zależności od odpowiedzi możesz dobrać nie tylko odpowiedni czas trwania kampanii, jej budżet, czy zakres osób, której ma się wyświetlić Twoja oferta, ale również dopasujesz odpowiednie spośród dostępnych rozwiązań. Korzystając z oferty firmy zajmującej się marketingiem internetowym, nie musisz martwić się o wybór właściwych rozwiązań – zazwyczaj obsługujący Cię pracownik podpowie najlepsze i najbardziej sprawdzone rozwiązania.

Niekiedy lepsze rezultaty przynosi długotrwałe reklamowanie samej firmy szkoleniowej, którą prowadzisz – tak, aby na trwałe zapisała się ona w oczach klientów, jako podmiot, u którego warto szukać szkoleń. Takie rozwiazanie sprawdzi się szczególnie w przypadku firm o statycznej ofercie – np. z branży BHP, medycznej, przeciwpożarowej czy oferującej szkolenia i kursy zawodowe. Innym razem o wiele lepiej sprawdzi się kampania produktowa – skupiona na nowym szkoleniu w ofercie, które jest wydarzeniem jednorazowym i samo w sobie może przyciągnąć zainteresowanych – sprawdzi się to w przypadku niemal każdego szkoleniowca o dynamicznej, okresowej ofercie, która dopasowuje się do wymagań rynkowych.

Niezależnie od tego, jakiego rodzaju szkolenia świadczysz, do jakiej grupy klientów chcesz trafić i jaki masz staż rynkowy, reklama w Google może się okazać trampoliną, pozwalającą pozyskać jeszcze więcej klientów.

Szkolenie Marketing w małej firmie

Szkolenie "Marketing w małej firmie"

Podstawy marketingu dla MŚP, planowanie, komunikacja, e-marketing, badania i reklama.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Trening kreatywności
    Szkolenie online
    Trening Kreatywności

    15.09-

    16.09.2025
    Szkolenie Zarządzanie energią osobistą
    Szkolenie online
    Zarządzanie energią osobistą
    13.06.2025
    Szkolenie Trening kreatywności
    Szkolenie online
    Trening Kreatywności

    17.06-

    18.06.2025

    Powiązane artykuły

    W świecie pełnym konkurencji, skuteczna promocja osobista staje się niezbędnym narzędziem do budowania własnej marki oraz osiągania sukcesów zawodowych. Dowiedz się, czym dokładnie jest promocja osobista, dlaczego jest tak istotna oraz jakie strategie warto zastosować, aby wyróżnić się na rynku pracy i zyskać zaufanie w różnych branżach.

    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Do czego służy marketing masowy? Dlaczego w niektórych firmach marketing masowy przynosi wyraźne efekty a w innych nie? Sprawdź pojęcie marketingu masowego w naszym Słowniczku pojęć.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Zmiana postrzegania marki jest kluczowym celem komunikacji marketingowej, który pozwala firmom skutecznie odbudować zaufanie klientów w obliczu sytuacji kryzysowych.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top