Franczyza edukacyjna – pomysł na bezpieczny i opłacalny biznes

Na czym polega franczyza edukacyjna? Jakie zastosowanie ma w przypadku szkoły językowej? Dowiesz się tego w tym artykule.
Spis treści

Dobra szkoła językowa szybko zyskuje renomę niezależnie od regionu, w którym funkcjonuje – zwłaszcza jeśli posiada autorski, poparty wieloletnim doświadczeniem program nauczania dla dzieci i młodzieży. Jak stworzyć takie miejsce w swoim mieście? Doskonałym pomysłem na start wydaje się franczyza edukacyjna pod szyldem renomowanej marki – warto więc wiedzieć, na czym polega taka działalność i co faktycznie jako franczyzobiorca możemy zyskać.
Znajomość przynajmniej jednego języka obcego, a już zwłaszcza języka angielskiego, to w dzisiejszym świecie klucz otwierający perspektywy na rynku pracy, możliwość swobodnego podróżowania czy kontaktów międzynarodowych. Nic dziwnego, że szkoły językowe – szczególnie te z atrakcyjną ofertą dla dzieci i młodzieży – cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno w większych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Wiadomo jednak, że założenie własnego biznesu w tej branży wymaga nie tylko chęci i pasji edukacyjnej, ale przede wszystkim solidnej bazy merytorycznej, opartej na sprawdzonej metodyce nauczania. Do tego niezbędny jest wkład i plan finansowy, zaplecze administracyjne oraz predyspozycje do zarządzania własną firmą – słowem, cały szereg wyzwań, z którymi musi się zmierzyć osoba chcąca prowadzić własną szkołę językową.
Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala zminimalizować większość początkowych problemów, uniknąć kardynalnych błędów, a przy tym uzyskać realne i wielowymiarowe wsparcie merytoryczne oraz organizacyjne. To franczyza edukacyjna – idealna opcja dla osób, które chcą założyć szkołę językową, korzystając z wypracowanych przez lata sprawdzonych metod prowadzenia zajęć i samego biznesu. Stając się placówką pod szyldem znanej marki, zyskujemy realną szansę na uzyskanie satysfakcji zawodowej oraz finansowej, i to w nieodległej perspektywie od startu.

Na czym polega franczyza edukacyjna?
Franczyza edukacyjna to system sprzedaży usług na zasadzie stałej, popartej odpowiednią umową współpracy dwóch niezależnych firm, gdzie partner wiodący udziela swojemu franczyzobiorcy licencji na korzystanie z nazwy, logo oraz innych wypracowanych przez markę rozwiązań. Współpracę na zasadzie franczyzy mogą oferować takie firmy, które odniosły prawdziwy sukces na rynku usług edukacyjnych. Jedną z nich jest szkoła języka angielskiego z niemal trzydziestoletnim doświadczeniem, która z sukcesem realizuje autorski program nauczania dla dzieci i młodzieży na wszystkich etapach edukacji. O renomie szkoły świadczą nie tylko samodzielnie wypracowane metody i materiały edukacyjne, ale też prestiżowe nagrody m.in. za innowacyjność w nauczaniu języka obcego. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że w ciągu trzech dekad stała się marką skupiającą pół tysiąca placówek w całej Polsce, z możliwością udzielania licencji na nauczanie według swoich metod także w szkołach niepublicznych.
Decydując się na założenie placówki pod szyldem Early Stage, franczyzobiorca otrzymuje niezbędne wsparcie na wielu płaszczyznach, takich jak m.in.:

program nauczania opracowany przez założycielkę szkoły, na wszystkie etapy nauczania dzieci i młodzieży, w formule stacjonarnej oraz on-line;
dostęp do autorskich materiałów dydaktycznych;
możliwość korzystania z wypracowanych narzędzi online, wspierających funkcjonowanie szkoły (aplikacje, platformy, e-dziennik);
zaplecze techniczne i merytoryczne do zarządzania finansowego i administracyjnego;
inspirujące szkolenia i propozycje udziału w projektach rozwojowych.

Co ważne, założyciel filii może też liczyć na wsparcie w obszarze marketingu i promocji z uwzględnieniem wymagań konkretnej lokalizacji, a także profesjonalne doradztwo zespołu HR w kwestii rekrutowania kadry oraz rozwoju kompetencji zawodowych pracowników oraz swoich własnych.
Korzyści z założenia filii szkoły językowej wydają się oczywiste, a jakie zobowiązania podejmuje w zamian franczyzobiorca? Po pierwsze, to on odpowiada za wybór lokalizacji, dlatego przed przystąpieniem do umowy warto zorientować się w potencjale lokalnego rynku, przyjrzeć się okolicznej konkurencji, ocenić realnie swoje możliwości organizacji miejsca zajęć czy opcje dojazdu do placówki. Po stronie założyciela filii leży też w dużej mierze dobór kadry, która będzie w stanie utrzymać wymagane standardy nauczania. Warto też pamiętać, że z posiadaniem franczyzy wiąże się comiesięczna opłata wynosząca od kilku do kilkunastu procent przychodu, a także zobowiązanie do przestrzegania wszystkich punktów umowy franczyzowej.
Bezpieczny biznes w czterech krokach.
Mimo burzliwych czasów, zapotrzebowanie na dobrej jakości usługi językowe nie słabnie, a rynek szkół językowych wciąż się rozwija. Własna szkoła angielskiego pod patronatem eksperta jest więc biznesem nie tylko opłacalnym, ale i całkowicie bezpiecznym – jeśli tylko traktujemy swoją pracę z należytą pasją i pełnym zaangażowaniem.

Autor
  • Brak danych o obrazku.
  • Franczyza edukacyjna – pomysł na bezpieczny i opłacalny biznes

    Brak danych o stanowisku.
    Spis treści

      O autorze

      Franczyza edukacyjna – pomysł na bezpieczny i opłacalny biznes
      Brak danych o stanowisku.
      Brak danych o opisie.
    • Brak danych o obrazku.
    • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

      Szkolenie Trening kreatywności
      Szkolenie online
      Trening Kreatywność

      07.04-

      08.04.2025
      Zatrudniania osób niepełnosprawnych
      Szkolenie online
      Zatrudnianie osób niepełnosprawnych

      Termin wkrótce

      Szkolenie RODO
      Szkolenie online
      Szkolenie RODO

      Termin wkrótce

      Powiązane artykuły

      Mobbing w miejscu pracy to poważny problem, który może negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne pracowników. W naszym artykule dowiesz się, jak rozpoznać sygnały nękania oraz jak skutecznie dokumentować przypadki mobbingu, aby móc chronić swoje prawa zgodnie z Kodeksem pracy.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Indywidualne podejście do klienta staje się kluczowym elementem w sektorze bankowym, odpowiadając na rosnące oczekiwania dotyczące spersonalizowanej obsługi. W artykule przyjrzymy się, jak Bank Pekao S.A. wdraża nowoczesne strategie personalizacji, wykorzystując zaawansowane technologie oraz dedykowane doradztwo, aby budować silniejsze relacje z klientami i zwiększać ich lojalność.

      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Wprowadzenie do hierarchii stanowisk kierownika i managera W dzisiejszych dynamicznie zmieniających się środowiskach biznesowych, zrozumienie roli kierowników i menedżerów jest kluczowe dla efektywnego zarządzania zespołami oraz osiągania strategicznych celów przedsiębiorstw takich jak Grupa Żywiec czy Grupa Allegro.
      Szymon Zając

      Ekspert witalni.pl

      Scroll to Top