(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Jak rozkręcić sklep internetowy? O czym pamiętać, prowadząc e-biznes?

Spis Treści (na skróty)

Liczba polskich sklepów internetowych była w 2019 roku bliska 32 tysięcy, czyli było ich najwięcej w historii. Prawdopodobnie w 2020 roku ten wynik zostanie jeszcze poprawiony, gdyż ostatnio wiele firm, m.in. ze względu na obostrzenia związane z koronawirusem, próbowało jak najszybciej założyć sklep WWW, żeby mieć możliwość oferowania swoich produktów.

Rozkręcenie sklepu WWW – jak zacząć?

Według danych Bisnode liczba polskich sklepów WWW wynosiła na koniec czerwca 2019 roku 31,7 tys., co oznacza wzrost o ponad 2,8 tys., licząc rok do roku. Nie oznacza to jednak, że każdy, kto rozpoczął taki biznes, odniósł sukces. W tym czasie zarejestrowano ponad 5 tys. sklepów, ale wykreślono ponad 2,2 tys. takich działalności. Dlatego tak ważne jest odpowiednie podejście do tego biznesu, zaplanowanie działań marketingowych, jak i wybór dobrego oprogramowania sklepu. Najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie takiej działalności jest eSklep w modelu SaaS, np. od home.pl.

Polega to na tym, że wybierasz jeden z wariantów, biorąc pod uwagę m.in. maksymalną liczbę produktów w sklepie, liczbę obsługiwanych języków i walut, a następnie otrzymujesz gotowy sklep, w którym musisz tylko wprowadzić niezbędne dane. Nie musisz szukać hostingu, aktualizować oprogramowania – to wszystko masz zapewnione w ramach usługi, więc możesz się zająć rozwijaniem działalności. Kolejną opcją jest postawienie na oprogramowanie PrestaShop, czyli najpopularniejszy system obsługi sklepów w Polsce.

W tym przypadku również możesz łatwo stać się właścicielem sklepu. Wystarczy, że wybierzesz PrestaHosting, na którym będziesz mógł korzystać z wygodnego instalatora, dzięki czemu założysz sklep bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy. Samo zainstalowanie sklepu to jednak nie wszystko. Kolejnym ważnym krokiem jest rozpoczęcie działań marketingowych, które umożliwią wypromowanie biznesu. Oto metody, które mogą być skuteczne w przypadku działań w sieci:

  • Pozycjonowanie w Google – czyli działania, które mogą przynieść znakomite efekty, ale jest to proces długotrwały. Nie spodziewaj się, że SEO zapewni ci sprzedaż zaraz po tym, gdy agencja rozpocznie pracę. Na efekty poczekasz co najmniej kilka miesięcy, ale mogą być one bardzo dobre, o ile widoczność w Google będzie wciąż rozwijana, a strona będzie zdobywać coraz wyższe pozycje na sprzedażowe frazy. Ruch organiczny z wyszukiwarki może generować bardzo dobre wyniki dla sklepu, ale pozycjonowanie z pewnością wymaga cierpliwości.
  • Google Ads – czyli reklamy w wynikach wyszukiwania Google i na stronach, które należą do systemu Google AdSense. Płacisz za każde przekierowanie na twoją stronę, a na pierwszej pozycji w wynikach sponsorowanych możesz się znaleźć nawet w dniu rozpoczęcia działań, zatem wyniki sprzedażowe mogą w tym przypadku szybko wzrosnąć.
  • Porównywarki cen – kolejne popularne źródło ruchu dla sklepów internetowych. Jednak nie jest to na pewno metoda promocji dla każdej działalności. Użytkownicy porównywarek wybierają głównie produkty w tych sklepach, gdzie są one dostępne w najniższej cenie. Jeśli jesteś w stanie takie zaoferować właśnie taką, to wtedy mogą one być skutecznym sposobem na sprzedaż.
  • Facebook – najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy może być doskonałym źródłem pozyskiwania klientów. Można ich zdobywać, korzystając z płatnej reklamy kierowanej do określonej grupy użytkowników. Innym sposobem jest założenie fanpage, czyli strony fanów marki, na której można informować ich np. o pojawiających się promocjach.
  • E-mail marketing – choć dla wielu nie ma on już prawa bytu, to w praktyce pozostaje jedną z najskuteczniejszych metod działań marketingowych i zajmuje ważne miejsce w budżetach firm. Ważne jednak, żeby e-mail marketing był prowadzony rozsądnie. Wiadomości powinny trafiać do adresatów, którzy zgodzili się na ich otrzymywanie, a najlepiej, żeby to były osoby zainteresowane produktami, które oferujesz.

Największym plusem większości działań w sieci jest to, że ich skuteczność można przetestować bez przeznaczania na ten cel bardzo dużych kwot.


Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.