Optymalizacja kosztów

Na czym można oszczędzać, prowadząc przedsiębiorstwo?

Prowadzenie własnej firmy to duże przedsięwzięcie, które wiąże się z wieloma wydatkami. Przedsiębiorcy mogą jednak poczynić pewne oszczędności. Optymalizacja kosztów jest możliwa m.in. dzięki zakupom na firmę, outsourcingowi czy coworkingowi. Na czym polegają takie oszczędności?

Spis treści
oszczędzanie w przedsiębiorstwie

Robienie zakupów na firmę

Tzw. koszty firmowe to chyba najbardziej znany sposób na uzyskanie oszczędności. Im są one wyższe, tym niższa staje się bowiem podstawa opodatkowania działalności podatkiem dochodowym. Dodatkowo wydatki, które są traktowane jako koszt uzyskania przychodu, pozwalają na odliczenie VAT-u.

Warto więc wrzucać zakupy w koszty prowadzenia działalności. Należy przy tym pamiętać, że taki zabieg może dotyczyć wyłącznie nabywania towarów, które są bezpośrednio związane z funkcjonowaniem danego przedsiębiorstwa. Chcąc z kolei określić konkretną kwotę oszczędności, na jakie można liczyć, warto skorzystać ze specjalnego narzędzia. Jest nim kalkulator zakupów na firmę.

Outsourcing usług

Ciekawym sposobem, który pozwala zaoszczędzić na prowadzeniu firmy, jest outsourcing. To coraz częściej stosowane rozwiązanie. Polega ono na zlecaniu wykonywania określonych usług lub zadań innym, zewnętrznym przedsiębiorstwom. Może to dotyczyć wielu obszarów działalności. Najczęściej firmy outsourcingowe zajmują się prowadzeniem księgowości, marketingiem, twardym i miękkim HR-em (w tym rekrutacjami i obsługą kadrowo-płacową), zagadnieniami z zakresu IT czy sprzątaniem.

Współpraca na zasadzie outsourcingu pozwala na niezłą optymalizację kosztów. Jest ona bowiem o wiele tańsza od zatrudniania własnych pracowników oraz tworzenia w swojej firmie całych działów zajmujących się konkretnymi zagadnieniami, które nie są związane z główną działalnością przedsiębiorstwa. Zlecenie zajmowania się tego typu sprawami zewnętrznemu podmiotowi pozwala również zaoszczędzić wiele czasu. Oprócz tego umożliwia współpracę z wysoko wykwalifikowanymi pracownikami, którzy specjalizują się w danym zakresie i mają ku temu odpowiednie wykształcenie oraz doświadczenie. Stanowią oni dobre wsparcie i usprawniają działanie przedsiębiorstwa.

Korzystanie z przestrzeni coworkingowej

Kolejnym sposobem na oszczędności jest skorzystanie z możliwości, jakie daje coworking. To dobra propozycja dla osób, które prowadzą jakieś biuro. Sprawdzi się zwłaszcza w przypadku małych firm, startupów oraz freelancerów, a także przedsiębiorców nastawionych na mobilny lub hybrydowy tryb pracy.

Coworking polega bowiem na dzieleniu przestrzeni biurowej z innymi przedsiębiorcami. Firma może w takim miejscu wynająć pokój do pracy, stanowisko z komputerem lub całą salę konferencyjną. Oprócz tego ma możliwość zarejestrować własną działalność pod adresem biura coworkingowego oraz zlecić jego pracownikom zajmowanie się obsługą mailową i telefoniczną firmy.

Koszt takiego rozwiązania jest o wiele niższy niż wynajmowanie własnego biura. Przedsiębiorcy mogą też zaoszczędzić na rachunkach za media, a także na kosztach wyposażenia miejsca pracy.

Autor
Leszek Sergiel

Leszek Sergiel

Trener Witalni
Spis treści

    O autorze

    Leszek Sergiel
    Trener Witalni
    Leszek Sergiel, licencjonowany trener biznesu i sprzedaży. Specjalizuje się w szkoleniach dla kadry handlowej i zarządzającej, prowadząc ponad 20 000 godzin warsztatów. Z sukcesem zarządza zespołami handlowymi oraz doradza firmom w zakresie organizacji, zarządzania i rekrutacji. Prowadził zajęcia na Wyższej Szkole Bankowej, w tym na poziomie MBA. Jego szkolenia są oparte na autentycznych przykładach rynkowych, dostosowanych do potrzeb uczestników, co zapewnia realne efekty.
    Leszek Sergiel

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Prezentacje biznesowe
    Szkolenie online
    Prezentacje biznesowe

    14.04-

    15.04.2025
    Szkolenie Telefoniczna obsługa klienta
    Szkolenie online
    Telefoniczna Obsługa Klienta
    27.03.2025
    Szkolenie Trening kreatywności
    Szkolenie online
    Trening Kreatywność

    07.04-

    08.04.2025

    Powiązane artykuły

    Współpraca w zespole to klucz do sukcesu każdej organizacji. Dowiedz się, jak efektywna współpraca wpływa na jakość pracy, rozwiązywanie konfliktów i realizację celów. Poznaj sposoby na budowanie silnych zespołów i osiąganie lepszych wyników.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Styl nakazowy – odkryj, kiedy jego zastosowanie w zarządzaniu przynosi najlepsze efekty i jak może wpłynąć na Twoją organizację.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Współczesny rynek wymaga od kierowników sprzedaży nie tylko doskonałych umiejętności zarządzania, lecz także szerokiego wachlarza kompetencji, które umożliwiają skuteczne prowadzenie zespołów oraz osiąganie ambitnych celów sprzedażowych.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top