Social Media

Social media w rekrutacji

SOCIAL MEDIA W REKRUTACJI
97% rekruterów wykorzystuje social media w poszukiwaniu pracowników. 75% wskazuje na wzrost liczby kandydatów a 72% na skrócenie czasu rekrutacji*. Czy Państwo również stosują już social recruiting?

Spis treści

Dobrze się przygotuj

Social media są coraz częściej obecne w naszej rzeczywistości. Zapewniają kontakt ze znajomymi, przekazują myśli naszych idoli i coraz częściej pomagają w poszukiwaniu pracy. Są też miejscem, gdzie chwalimy się osiągnięciami, poglądami, nagrodami. Dlatego są one tak cennym narzędziem nawiązania znajomości z tymi, którzy mogą się stać liderami Państwa firmy. Na początku warto jednak pamiętać o przygotowaniu naszej firmy do procesu rekrutacji. Po podjęciu decyzji, która powinna być wpisana w strategię firmy, powinniśmy przygotować opis stanowiska i profil idealnego kandydata. Musimy odpowiedzieć sobie na szereg ważnych pytań. Jakie powinien posiadać wykształcenie? Jakie cechy charakteru? Jakie będzie jego miejsce w organizacji? Czy będzie kierował pracą innych ludzi? Odpowiedzi na te kwestie pozwolą uniknąć przynajmniej niektórych pułapek w prowadzeniu rekrutacji.

Golden Line i Linked In

LinkedIn i Golden Line to obecnie najczęściej używane serwisy społecznościowe używane do poszukiwania pracy w Polsce. Oba koncentrują się na życiu zawodowym, zawierają opis doświadczeń zarejestrowanych użytkowników i rekomendacje wystawione przez współpracowników. Dzięki temu już na etapie wstępnego przeglądu możecie Państwo zorientować się jakich kandydatów jest najwięcej, kto najczęściej szuka pracy i jakim doświadczeniem zawodowym mogą się pochwalić.

Nieco inaczej można przeprowadzić rekrutację na Facebook’u. Tu najlepiej dołączyć do jednej z grup związanych z poszukiwaniem pracy i tam zachęcić do odwiedzenia strony lub profilu naszej firmy w serwisie społecznościowym.

Uwodzenie kandydatów

Popularność serwisów społecznościowych wiąże się z jeszcze jednym zjawiskiem – ogromnymi ilościami treści, które się na nich pojawiają. Dlatego warto popracować nad naszym komunikatem, aby nie zginął w masie innych. Powinien być intrygujący, zawierać ogólny opis oferty oraz listę korzyści, które możemy obiecać tym, którym uda się przecisnąć przez rekrutacyjne sito. Warto zastanowić się nad opowiedzeniem historii dotyczącej naszej organizacji, pokazanie świata, do którego Państwo zapraszacie. Pozyskanie tych najlepszych nie jest bowiem łatwe…

Employer branding

Prowadzenie działań PR i świadome działania marketingowe wydają się już dzisiaj być oczywistością. Jeśli jednak chcecie Państwo zrekrutować najlepszych specjalistów, potrzeba czegoś więcej. Konieczne jest profesjonalne budowanie wizerunku Państwa firmy jako organizacji z którą warto się utożsamiać. Działania takie powinny być związane z wnętrzem organizacji – realizacją szkoleń i rozwoju pracowników, rozwijaniem kompetencji menedżerskich kadry zarządczej czy jasnymi kryteriami awansu i ścieżki kariery. Ważne jest również odpowiednie budowanie wizerunku na zewnątrz, np. poprzez stworzenie i prowadzenie profilu firmy we wspomnianych profilach społecznościowych, pamiętanie o działaniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) czy opisaniem systemu zarządzania talentami w organizacji.

social media
Szkolenie Rekrutacja i selekcja

Szkolenie "Rekrutacja i selekcja"

Efektywnie planuj i przeprowadzaj procesy rekrutacyjne, aby zatrudniać najlepszych pracowników.

Autor

Szymon Zając

Ekspert witalni.pl

Spis treści

    O autorze

    Szymon Zając
    Redaktor naczelny witalni.pl
    Szymon Zając, redaktor naczelny witalni.pl, to wszechstronny ekspert SEO z ponad 2-letnim doświadczeniem, zdobytym w firmach takich jak All Windows Group oraz Oferteo.pl. Jako specjalista SEO, Szymon pracował nad optymalizacją stron internetowych oraz zaawansowanymi analizami danych. Jego kompetencje techniczne obejmują nie tylko SEO, ale także automatyzację procesów. Jako redaktor naczelny witalni.pl nadzoruje tworzenie treści oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dodatkowo prowadzi projekty związane z implementacją nowoczesnych rozwiązań AI w strategiach marketingowych i innych obszarach biznesu.
    Szymon Zając

    Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!

    Szkolenie Trening kreatywności
    Szkolenie online
    Trening Kreatywność

    07.04-

    08.04.2025
    Zatrudniania osób niepełnosprawnych
    Szkolenie online
    Zatrudnianie osób niepełnosprawnych

    Termin wkrótce

    Szkolenie RODO
    Szkolenie online
    Szkolenie RODO

    Termin wkrótce

    Powiązane artykuły

    Rekrutacja wewnętrzna to proces wyłaniania pracownika na nowe stanowisko spośród już zatrudnionych osób, co często wiąże się z awansem. Metoda ta przyspiesza rekrutację, ogranicza koszty i oszczędza czas, a także pozwala na wykorzystanie już istniejących zasobów firmy. Poznaj zalety i wady rekrutacji wewnętrznej oraz jej zastosowanie w kontekście poszukiwania pracowników o wąskiej specjalizacji.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Czym jest model STAR w rekrutacjach? Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko kierownicze? W jaki sposób zaprezentować swoje kompetencje i umiejętności podczas rozmowy z rekruterem? Przeczytaj artykuł na temat modelu star w rekrutacji.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Narzędzia rekrutacyjne stanowią kluczowy element efektywnego procesu zatrudniania, umożliwiając lepsze dopasowanie kandydatów i oszczędność czasu.
    Szymon Zając

    Ekspert witalni.pl

    Scroll to Top