Usługi informatyczne dla firm – oddeleguj swoje problemy 

Sprawny i szybki sprzęt komputerowy oraz płynnie działający Internet są niezbędne dla efektywnej pracy większości firm. Jednak zasoby IT bywają awaryjne – jak sobie z tym poradzić? Warto rozważyć backup, czyli mieć w zanadrzu plan awaryjny, aby nie stracić pieniędzy, zaufania klientów i wizerunku.

Pomoc na zawołanie 

Awaria komputera, atak wirusa czy brak aktualizacji systemu mogą znacznie utrudnić i opóźnić pracę w większości firm. W małych i średnich przedsiębiorstwach takie sytuacje nie są jednak codziennością, dlatego zatrudnienie informatyka czy stworzenie działu IT nie zawsze będzie opłacalne. Najlepiej, aby możliwe było skorzystanie z umiejętności i doświadczenia informatyka jedynie wtedy, gdy problem wystąpi – właśnie taką pomoc zapewni im outsourcing IT.

Zagadnienia informatyczne mają jednak bardzo duży wpływ na efektywność pracy, a konkurencja nie śpi, dlatego outsourcing zadań z branży IT to coraz popularniejsze rozwiązanie, które staje się standardem w wielu firmach. Na czym polega outsourcing. Co to jest i dlaczego warto rozważyć takie rozwiązanie?

Plan awaryjny - backup

Co to jest outsourcing informatyczny?

Zacznijmy od wyjaśnienia podstawowych pojęć. Outsourcing polega na zleceniu konkretnych obowiązków wybranym firmom zewnętrznym, dla których rodzaj otrzymanych zadań najczęściej stanowi podstawowy typ działalności. Wybierając konkretnych kontrahentów, niezależnie od branży, należy określić własne potrzeby, a następnie porównać oferty oraz gamę oferowanych przez nie usług.

Z kolei IT to skrót oznaczający technologię informacyjną. Usługi tego typu polegają na realizacji różnych zadań związanych z urządzeniami komputerowymi, bezpieczeństwem danych, systemem i innymi programami czy stronami internetowymi.

Korzyści dla firm

Profesjonalna i szybka pomoc. Jedną z popularnych i chętnie rozważanych form outsourcingu jest zlecanie usług z zakresu IT czy w ogóle opieki nad firmą zewnętrznemu podmiotowi, który specjalizuje się w tego typu działaniach. Jedną z zalet jest możliwość korzystania z fachowych porad specjalistów, komfort pracy, szybkość realizacji zleconych działań (m.in. napraw sprzętu) oraz poczucie bezpieczeństwa wynikające ze stałej opieki profesjonalistów. Nie ma też ryzyka, że w przypadku awarii firma nie otrzyma pomocy, gdyż pracownik jest na urlopie –outsourcing to stały dostęp do konsultantów.

Oszczędność. Zatrudnienie informatyka w małej firmie nie zawsze jest opłacalne. Często korzystanie ze wsparcia IT na zasadzie outsourcingu usług okazuje się tańsze. Miesięczne wynagrodzenie, składki ubezpieczeniowe, miejsce pracy oraz wyposażenie stanowiska często wymagają większych inwestycji niż współpraca z firmą IT, która w ramach stałej opłaty rozwiązuje problemy informatyczne.

Bezpieczeństwo. Brak informatyka czy współpracy z wybraną firmą informatyczną naraża też dane firmy na niebezpieczeństwo. Szukanie często przypadkowej pomocy „na już” nie zawsze przynosi korzyści. Współpraca z jedną stałą firmą oznacza większe bezpieczeństwo plików, a także stałą opiekę konkretnych i sprawdzonych fachowców, którzy często mają całą historię współpracy, znają ew. problemy i mogą szybko udzielić niezbędnego wsparcia.

Możliwość dopasowania oferty. Outsourcing usług informatycznych w ujęciu abonamentowym polega na stałej pomocy specjalistów IT w ramach miesięcznej opłaty. Wsparcie może obejmować m.in. porady telefoniczne, pomoc zdalną, a także odbiór sprzętu i jego naprawę na miejscu (oraz zapewnienie urządzenia zastępczego). Wybór jednego z trzech modeli abonamentowych znacznie ułatwi współpracę, a w razie konieczności można też go poszerzyć o dodatkowe działania.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat – zapoznaj się z artykułem: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/firma-online/outsourcing-it/.