Spis Treści (na skróty)
Spowolnienie gospodarcze wywołane obostrzeniami związanymi z pandemią koronowirusa coraz mocniej dotyka także branżę szkoleniową. Do niedawna znalezienie chętnych na dobrej jakości szkolenia nie stanowiło żadnego problemu, jednak sytuacja uległa zmianie i dziś większość sal szkoleniowych świeci pustkami. By dostosować się do nowych wymagań, szkolenia przenoszą się do internetu, czy nie czas zatem by również poprzez ten kanał trafiać do potencjalnych klientów?
Zmiany zachodzące w nawykach ludzi wymuszają zmianę sposobu docierania do klientów. Wiele firm szkoleniowych do niedawna pozyskiwało klientów dzięki marketingowi szeptanemu, ulotkom, bezpośredniemu oferowaniu swoich usług, czy na zasadzie tzw. ruchu organicznego – gdy zadowoleni klienci przekonywali kolejne osoby do skorzystania ze szkolenia. Coraz bardziej jednak zmienia się dzisiaj sposób, w jaki pozyskujemy informację – zamiast pytać innych o zdanie, najczęściej otwieramy Google i wpisujemy to, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Dokładnie tak samo postępują nasi klienci – chcąc więc do nich dotrzeć, musisz być obecny w wynikach wyszukiwania.
Oczywiście założenie strony internetowej i późniejsze jej wypozycjonowanie tak, by znajdowała się wśród czołowych wyników wyszukiwania, pozwala skutecznie trafiać do klientów, ale jest to proces dość kosztowny i długotrwały. Na szczęście istnieje swoista droga na skróty – Google Ads, czyli wykupienie reklamy bezpośrednio u samego wyszukiwarkowego giganta. Dzięki temu, zamiast walczyć z algorytmami, by Twoja oferta szkoleniowa pojawiała się w czołówce wyników, po prostu płacisz – w zamian jednak otrzymujesz miejsce w ścisłej czołówce, ponad wynikami „organicznymi”. Tak więc reklama w Google to:
Wejdź na www.mediaclick.pl i zamów kampanię testową w wyszukiwarce Google. Tylko do końca września 2020 otrzymasz dodatkowy kupon 375 PLN.
Jak każda kampania reklamowa, również ta wykonywana przy pomocy narzędzi Google, powinna być uprzednio dobrze rozplanowana i skrupulatnie realizowana. Wychodząc na rynek z nowym rodzajem szkolenia, powinieneś więc zastanowić się:
W zależności od odpowiedzi możesz dobrać nie tylko odpowiedni czas trwania kampanii, jej budżet, czy zakres osób, której ma się wyświetlić Twoja oferta, ale również dopasujesz odpowiednie spośród dostępnych rozwiązań. Korzystając z oferty firmy zajmującej się marketingiem internetowym, nie musisz martwić się o wybór właściwych rozwiązań – zazwyczaj obsługujący Cię pracownik podpowie najlepsze i najbardziej sprawdzone rozwiązania.
Niekiedy lepsze rezultaty przynosi długotrwałe reklamowanie samej firmy szkoleniowej, którą prowadzisz – tak, aby na trwałe zapisała się ona w oczach klientów, jako podmiot, u którego warto szukać szkoleń. Takie rozwiazanie sprawdzi się szczególnie w przypadku firm o statycznej ofercie – np. z branży BHP, medycznej, przeciwpożarowej czy oferującej szkolenia i kursy zawodowe. Innym razem o wiele lepiej sprawdzi się kampania produktowa – skupiona na nowym szkoleniu w ofercie, które jest wydarzeniem jednorazowym i samo w sobie może przyciągnąć zainteresowanych – sprawdzi się to w przypadku niemal każdego szkoleniowca o dynamicznej, okresowej ofercie, która dopasowuje się do wymagań rynkowych.
Niezależnie od tego, jakiego rodzaju szkolenia świadczysz, do jakiej grupy klientów chcesz trafić i jaki masz staż rynkowy, reklama w Google może się okazać trampoliną, pozwalającą pozyskać jeszcze więcej klientów.
Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.