Dobra szkoła językowa szybko zyskuje renomę niezależnie od regionu, w którym funkcjonuje – zwłaszcza jeśli posiada autorski, poparty wieloletnim doświadczeniem program nauczania dla dzieci i młodzieży. Jak stworzyć takie miejsce w swoim mieście? Doskonałym pomysłem na start wydaje się franczyza edukacyjna pod szyldem renomowanej marki – warto więc wiedzieć, na czym polega taka działalność i co faktycznie jako franczyzobiorca możemy zyskać.
Znajomość przynajmniej jednego języka obcego, a już zwłaszcza języka angielskiego, to w dzisiejszym świecie klucz otwierający perspektywy na rynku pracy, możliwość swobodnego podróżowania czy kontaktów międzynarodowych. Nic dziwnego, że szkoły językowe – szczególnie te z atrakcyjną ofertą dla dzieci i młodzieży – cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno w większych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Wiadomo jednak, że założenie własnego biznesu w tej branży wymaga nie tylko chęci i pasji edukacyjnej, ale przede wszystkim solidnej bazy merytorycznej, opartej na sprawdzonej metodyce nauczania. Do tego niezbędny jest wkład i plan finansowy, zaplecze administracyjne oraz predyspozycje do zarządzania własną firmą – słowem, cały szereg wyzwań, z którymi musi się zmierzyć osoba chcąca prowadzić własną szkołę językową.
Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala zminimalizować większość początkowych problemów, uniknąć kardynalnych błędów, a przy tym uzyskać realne i wielowymiarowe wsparcie merytoryczne oraz organizacyjne. To franczyza edukacyjna – idealna opcja dla osób, które chcą założyć szkołę językową, korzystając z wypracowanych przez lata sprawdzonych metod prowadzenia zajęć i samego biznesu. Stając się placówką pod szyldem znanej marki, zyskujemy realną szansę na uzyskanie satysfakcji zawodowej oraz finansowej, i to w nieodległej perspektywie od startu.
Franczyza edukacyjna to system sprzedaży usług na zasadzie stałej, popartej odpowiednią umową współpracy dwóch niezależnych firm, gdzie partner wiodący udziela swojemu franczyzobiorcy licencji na korzystanie z nazwy, logo oraz innych wypracowanych przez markę rozwiązań. Współpracę na zasadzie franczyzy mogą oferować takie firmy, które odniosły prawdziwy sukces na rynku usług edukacyjnych. Jedną z nich jest szkoła języka angielskiego z niemal trzydziestoletnim doświadczeniem, która z sukcesem realizuje autorski program nauczania dla dzieci i młodzieży na wszystkich etapach edukacji. O renomie szkoły świadczą nie tylko samodzielnie wypracowane metody i materiały edukacyjne, ale też prestiżowe nagrody m.in. za innowacyjność w nauczaniu języka obcego. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że w ciągu trzech dekad stała się marką skupiającą pół tysiąca placówek w całej Polsce, z możliwością udzielania licencji na nauczanie według swoich metod także w szkołach niepublicznych.
Decydując się na założenie placówki pod szyldem Early Stage, franczyzobiorca otrzymuje niezbędne wsparcie na wielu płaszczyznach, takich jak m.in.:
Co ważne, założyciel filii może też liczyć na wsparcie w obszarze marketingu i promocji z uwzględnieniem wymagań konkretnej lokalizacji, a także profesjonalne doradztwo zespołu HR w kwestii rekrutowania kadry oraz rozwoju kompetencji zawodowych pracowników oraz swoich własnych.
Korzyści z założenia filii szkoły językowej wydają się oczywiste, a jakie zobowiązania podejmuje w zamian franczyzobiorca? Po pierwsze, to on odpowiada za wybór lokalizacji, dlatego przed przystąpieniem do umowy warto zorientować się w potencjale lokalnego rynku, przyjrzeć się okolicznej konkurencji, ocenić realnie swoje możliwości organizacji miejsca zajęć czy opcje dojazdu do placówki. Po stronie założyciela filii leży też w dużej mierze dobór kadry, która będzie w stanie utrzymać wymagane standardy nauczania. Warto też pamiętać, że z posiadaniem franczyzy wiąże się comiesięczna opłata wynosząca od kilku do kilkunastu procent przychodu, a także zobowiązanie do przestrzegania wszystkich punktów umowy franczyzowej.
Mimo burzliwych czasów, zapotrzebowanie na dobrej jakości usługi językowe nie słabnie, a rynek szkół językowych wciąż się rozwija. Własna szkoła angielskiego pod patronatem eksperta jest więc biznesem nie tylko opłacalnym, ale i całkowicie bezpiecznym – jeśli tylko traktujemy swoją pracę z należytą pasją i pełnym zaangażowaniem.