Co to jest strona internetowa
Strona internetowa www (ang. World Wide Web) to pewien rodzaj serwisu informacyjnego, którego nośnikiem jest Internet. Obecnie stronę/serwis internetowy, w wielu branżach uważa się za oś komunikacji marketingowej firmy, za jej pomocą przeprowadza się wiele działań promocyjnych, kształtuje wizerunek organizacji, nawiązuję nowe kontakty.
Strona internetowa – jak mierzyć jej efektywność?
W literaturze fachowej (Śliwińska K., Pacut M., „Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku”) możemy wyróżnić 7 czynników wpływających na efektywność stron internetowych (tzw. 7C), których pierwotnym celem jest zachęcanie do ponownych odwiedzin (co w rezultacie przekłada się często na więcej kontaktów (tzw. leadów) i transakcji e-commerse).
7C efektywnych stron internetowych.
- Context (kontekst) – oznacza układ i projekt graficzny serwisu pod kątem UX
- Content (zawartość) – oznacza zawartość strony i jej atrakcyjność, tekst i grafikę.
- Community (społeczność) – oznacza możliwość porozumiewania się z innymi użytkownikami, komentowania treści, możliwość dyskusji
- Customization (indywidualizacja) – dostosowanie strony do poszczególnych użytkowników, np. możliwość zmiany czcionki przez użytkownika.
- Communication (komunikacja) – komunikacja pomiędzy stroną a odbiorcą.
- Connectron (połączenia) – połączenie witryny z innymi stronami za pomocą linków i wygoda poruszania się pomiędzy zakładkami.
- Commerce (handel) – możliwość przeprowadzania transakcji handlowych, transakcji e-commerse bezpośrednio w serwisie.
Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.
[kkstarratings]