(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Zarządzanie konfliktem i współpraca w zespole czyli jak poprzez konstruktywną komunikację budować współpracę i rozwiązywać trudne konflikty w zespole?

Praktyczne szkolenie z zarządzania KONFLIKTEM i rozwiązywania konfliktów w zespole

Zarządzanie konfliktem to zestaw umiejętności a konflikt jest zupełnie naturalnym elementem życia zawodowego. W czasie warsztatu uczestnicy nauczą się jak rozpoznać źródła konfliktu, zapobiegać jego eskalacji i doprowadzić do konstruktywnego rozwiązania. Aby trudna sytuacja została konstruktywnie rozwiązana, powinny być uwzględniane interesy i potrzeby wszystkich stron. Uczestnicy poznają zasady dobrej komunikacji w zespole, dowiedzą się, jak zadbać o potrzeby i emocje swoje oraz innych ludzi oraz jak kształtować dobrą atmosferę sprzyjającą współpracy.

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi, a aktywność uczestników (ćwiczenia grupowe i indywidualne, dyskusje, gry, mini-projekty) zajmuje ponad 80% czasu szkolenia.

Niniejszy program realizujemy aktualnie wyłącznie jako szkolenie zamknięte (dedykowane).

Jeżeli szukasz szkolenia z zarządzania konfliktem...

….ponieważ w Twoim zespole zdarzają się konflikty między współpracownikami…

…ponieważ chciałbyś nauczyć się zapobiegać ewentualnym konfliktom

…ponieważ zależy Ci na komunikacji z różnymi typami osobowości w Twoim zespole

Zapraszamy na praktyczny szkolenie z zarządzania konfliktem w organizacji!

Tematy poruszane podczas szkolenia menedżerskiego

1. Wprowadzenie do tematyki konfliktu w organizacji

Czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym? Wiele osób obawia się konfliktów, ale to nie sam konflikt jest zagrożeniem, tylko nasz sposób reakcji. Zastanowimy się nad tym, co powoduje konflikty i dowiesz się, jakie są jego etapy rozwoju. Nauczysz się rozpoznawać poszczególne typy konfliktów, to ważne, bo różne rodzaje konfliktu wymagają różnych reakcji.

2. Dynamika konfliktu – trening świadomej obserwacji

Przyjrzysz się sobie i swoim reakcjom na trudne sytuacje. Zdefiniujesz swoje strategie rozwiązywania konfliktów i ocenisz ich użyteczność. Poznasz najważniejsze mechanizmy wpływające na eskalację konfliktu. Nauczysz się odróżniać obiektywne źródła konfliktu od tych subiektywnych. Doświadczysz tego, jak na relacje międzyludzkie wpływają różnice w postrzeganiu rzeczywistości, różnorodne postawy i oczekiwania.

3. Zapobieganie konfliktom – komunikacja i współpraca narzędziami do osiągania wspólnych celów

Słowa mają moc – wypracujemy zasady konstruktywnej komunikacji w zespole i organizacji. Doświadczysz tego, co daje dobra i zła komunikacja i jak wpływa na relacje międzyludzkie. Dowiesz się, jakie są przeszkody w konstruktywnej komunikacji i nauczysz się budować swoją uważność na ich powstawanie. Skupimy się przede wszystkim na błędach, które popełnia większość z nas: generalizowaniu, ocenianiu, selektywnym postrzeganiu, etykietowaniu i myśleniu „powinnościowym”. Nauczysz się je zauważać i zmieniać komunikację tak, aby usuwać przeszkody i budować zaufanie i dobrą atmosferę.

4. Otoczeni przez idiotów?

Komunikacja z ludźmi jest łatwiejsza, gdy zaakceptujemy i docenimy ich różnorodność. W tym module nauczysz się rozróżniać różne typy osobowości, doceniać ich silne strony i rozumieć ich słabości. Dowiesz się, jak różnorodnie reagujemy na źródła stresu i na konflikt, po czym rozpoznać napięcie i stres u różnych typów osobowości i jak to napięcie rozładować. Nauczysz się przyjmować perspektywę innych ludzi, pogłębisz swoją empatię.

5. Reakcja na konflikt – komunikacja w rozwiązywaniu konfliktu

Kluczową umiejętnością w rozwiązywaniu konfliktów jest umiejętność oddzielenia faktów od interpretacji, ocen, wyobrażeń. Poćwiczysz tą umiejętność, nauczysz się też brać odpowiedzialność za własne emocje. Dowiesz się, jakie są efektywne zachowania w konflikcie, nauczysz się oddzielać ludzi od problemów, interes od stanowiska, język faktów od języka emocji.

6. Asertywność w relacjach zawodowych

Doświadczysz asertywnego i nieasertywnego zachowania. Poznasz znaczenie asertywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktu. Dowiesz się, co blokuje asertywność i jak zmieniać te blokujące przekonania. Nauczysz się asertywnie stawiać granice, odmawiać, prosić i reagować na agresję. Dowiesz się, jak odróżnić asertywność, bierność, agresję i manipulację.

7. Praca z emocjami w konflikcie i rola Odporności Psychicznej

Doświadczysz tego, jak trudne sytuacje wpływają na emocje, a emocje na eskalację konfliktu. Dowiesz się, co sygnalizuje złość, gniew, smutek i inne emocje oraz jaką rolę odgrywa inteligencja emocjonalna. Poznasz model ABCD – podstawowy model zarządzania emocjami. Nauczysz się też kilku strategii obniżania napięcia i poziomu stresu oraz rozwijania samokontroli. Dowiesz się, jaki wpływ na powstawanie i zapobieganie konfliktom ma Odporność Psychiczna i poznasz model Odporności Psychicznej MTQ48.

Poznaj wszystkie tematy

Co zyskasz biorąc udział w kursie menedżerskim?

Dowiesz się, dlaczego dochodzi do konfliktów i jak wykorzystać sytuację konfliktową
Pogłębisz kompetencje w zakresie asertywnej komunikacji; nauczysz się, jak asertywnie się komunikować, odmawiać, prosić i odpowiadać na agresję
Podniesiesz swoje umiejętności kształtowania dobrej współpracy w zespole
Poznasz zasady komunikacji z różnymi typami osobowości i poznasz znaczenie typu osobowości w zarządzaniu konfliktem
Nauczysz się udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, aby zapobiegać i łagodzić konflikty
Zdobędziesz podstawy wiedzy psychologiczną na temat Inteligencji Emocjonalnej (EQ) i dowiesz się, jak z niej korzystać
Zrozumiesz znaczenie emocji w zapobieganiu konfliktom i rozwiązywaniu ich, poznasz mechanizmy ich powstawania
Doświadczysz dynamiki konfliktu i zdiagnozujesz swój styl reakcji w konflikcie
Poznasz źródła konfliktów, w tym takie, które wynikają z indywidualnej postawy, różnic w postrzeganiu i błędów poznawczych

ZORGANIZUJ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE DLA SWOJEGO ZESPOŁU

Wyślij nam zapytanie o realizację szkolenia dedykowanego „szytego na miarę” realnych potrzeb rozwojowych Twojej Kadry.

 

W ramach inwestycji w szkolenie:

Konsultacje z trenerem prowadzącym ws. doprecyzowania treści szkolenia i dopasowania szczegółów realizacji do potrzeb firmy i grupy szkoleniowej.

Certyfikat ukończenia szkolenia i komplet materiałów szkoleniowych dla każdego Uczestnika.

Materiały do dalszego samokształcenia i piśmiennicze dla każdego Uczestnika.

Wsparcie merytoryczne trenera do 6 miesięcy po zakończonym szkoleniu.

Dojazd trenera do miejsca realizacji (przy szkoleniu stacjonarnym). Dostęp do platformy i wsparcie techniczne (przy szkoleniu online).

Opinie Google o firmie WITALNI
Ewa Skowron
Ewa Skowron
25/07/2022
Uczestniczyłam w szkoleniu "Jak Komunikować Podwyżkę Cen Klientom?" Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób i bardzo merytoryczny, poparty ćwiczeniami i przykładami. Wykładowca- Leszek Sergiel- zadbał o dobrą atmosferę, odpowiadał na bieżąco na pytana lub uwagi. Wszystko na 5 gwiazdek! Polecam
Małgorzata Banaszek
Małgorzata Banaszek
25/07/2022
Witam, Jestem po szkoleniu "Jak komunikować podwyżkę cen klientom". Szkolenie zgodne z tematyką oraz co to jest cena. Informacje przekazywane były bardzo przejrzyste i zawsze oparte na przykładach. Pan prowadzący sympatyczny i potrafiący zaangażować uczestników do dyskusji. W przyszłym miesiącu czeka mnie kolejne szkolenie z platformy Witalni.pl... Gorąco polecam skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia.
Jarosław Żywicki
Jarosław Żywicki
25/07/2022
Uczestniczyłem w szkoleniu "Jak Komunikować Podwyżkę Cen Klientom?" Szkolenie przeprowadzone w profesjonalny sposób. Zakres tematyczny szkolenia zrealizowany. Przystępny sposób przekazywana wiedza przez komunikatywnego wykładowcę- Leszek Sergiel- z dużą wiedzą i umiejętnością, przy czym od razu weryfikującego wątpliwości w trybie rzeczywistym i udzielającym odpowiedzi. Wszystko na 5 gwiazdek!” Polecam JZY
Roman Chochorowski
Roman Chochorowski
12/03/2022
Dziękuję bardzo za możliwość uczestnictwa w szkoleniu , treningu prowadzonym przez Pana Leszka Sergiel z firmy Witalni "Trudny Klient". Szkolenie, trening prowadzony on-line w grupie przedstawicieli kilku firm, teoretycznie o odmiennych profilach, ale z podobnymi zagadnieniami, problemami. Prowadzący angażując wszystkich uczestników praktycznie, potrafił dopasować się do indywidualnych wymagań uczestników związanych z specyfiką każdej z firm i każdego uczestnika. Duży , szeroki zakres tematyki, przekazywanej w bardzo przystępny sposób, z uwzględnieniem praktycznej specyfiki różnych klientów. Sześć godzin, naprawdę trudnej tematyki podanej w niesamowicie przystępny sposób, zrealizowane zostało dosłownie w moment. Bardzo duża wiedza praktyczna i teoretyczna trenera, i sposób podania praktycznie przyjazny dla każdego. Dziękuję za to pierwsze spotkanie. Dziękuję prowadzącemu, ale pracownikom firmy organizujący spotkanie. Dziękuję i pozdrawiam bardzo Serdecznie. Romek Chochorowski
Karolina Kozłowska
Karolina Kozłowska
21/08/2021
Bardzo dziękuję za szkolenie. Pan Leszek- świetny człowiek. Jeśli ktoś waha się czy takie szkolenie może mu się przydać- proszę się nie zastanawiać tylko brać w ciemno. Bardzo dużo informacji- bardzo przydatnych!
Błażej Kwiatkowski
Błażej Kwiatkowski
13/03/2021
Polecam! Bardzo ciekawa oferta 😊
Rafał Kamiński
Rafał Kamiński
13/05/2020
Kilka tygodni temu uczestniczyłem w wirtualnym szkoleniu dla Menadżerów. Szkolenie prowadzone przez profesjonalnego trenera, było bardzo pomocne i odpowiedziało na wiele zagadnień, które chciałem poruszyć. Wiedza wyniesiona ze szkolenia została wprowadzona w życie od momentu jego zakończenia. Już widzę efekty. Bardzo POLECAM!
Ocena Jakości firmy WITALNI

CO OTRZYMASZ INWESTUJĄC W KURS MENEDŻERSKI?

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA Z ZARZĄDZANIA KONFLIKTAMI?

  • Możliwość wchodzenia w interakcję z trenerem prowadzącym i swobodnego zadawania pytań!
  • Komplet opracowanych materiałów szkoleniowych
  • Program szkoleniowy opracowany zgodnie ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)
  • Dwudaniowy posiłek z deserem oraz napojami oraz nieograniczony poczęstunek i serwis kawowy.

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwiedzający udział w szkoleniu, który wręczy Ci Trener prowadzący zajęcia
  • Bezpłatne wsparcie doradcze trenera do 6 miesięcy po szkoleniu
  • Po ukończonym kursie menedżerskim trener prześle drogą mailową m.in. bibliografie i dodatkowe edukacyjne
  • Specjalne okazje promocyjne – dostępne jedynie dla Klientów Witalnych

  • Szkolenie wpisane do Bazy Usług Rozwojowych z możliwością dofinansowania

  • Szkolenie zgodne ze Standardem Usług Szkoleniowych 2.0 (SUS 2.0)

  • Trener prowadzący z potwierdzonymi kompetencjami

JAK REALIZUJEMY INTERAKTYWNE SZKOLENIA ONLINE?

.

  • Spotkanie na żywo w wirtualnej sali szkoleniowej.
  • Mała grupa Uczestników (do 15 osób), aby zagwarantować komfort wypowiedzi.
  • Szkolenie realizowane jest na sprawdzonej i łatwej w obsłudze platformie bez zakłóceń (Zoom).
  • Przed spotkaniem każdy Uczestnik otrzyma zaproszenie i instrukcję obsługi platformy Zoom.
  • Przez cały okres realizacji szkolenia zapewniamy wsparcie techniczne.
  • Aby zachować interaktywność szkolenia wykorzystujemy narzędzia, takie jak m.in.:
    • Interaktywna tablica (Whiteboard),
    • Dedykowane pokoje do podziału Uczestników na grupy zadaniowe.
    • Dyskusje moderowane i burze mózgów.
    • Multimedialna prezentacja obrazująca omawiane zagadnienia.
    • Ćwiczenia i projekty na żywo pod okiem trenera.

  • 2-dniowe szkolenie online realizowane w godz. 09:00-15:00.

  • W ramach powyższych godzin przewidziane są 10-15 minutowe przerwy.

  • Interaktywna platforma Zoom.

Klienci Witalnych

Poznaj naszych Klientów, przewijając logotypy w prawo lub lewo

Zorganizuj te szkolenie w swojej firmie.

Przygotujemy dla Ciebie ofertę dedykowaną

Dodatkowe materiały

„SKUTECZNOŚĆ W ORGANIZACJI „ – CO CZYNI ORGANIZACJĘ EFEKTYWNĄ I ODPORNĄ NA TRUDNOŚCI? Przeczytaj nasz artykuł o efektywności w organizacji

przeczytaj artykuł

UZYSKAJ NA TO SZKOLENIE DOFINANSOWANIE W WYSOKOŚCI NAWET DO 80%. Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie na to szkolenie ze środków UE.

Dofinansowanie szkoleń

Znasz kogoś kto mógłby dowiedzieć się nowych rzeczy na szkoleniu?

Podziel się!

Zobacz jak wyglądają organizowane przez nas szkolenia, odwiedź galerię wszystkich zdjęć z wybranych edycji szkoleń.

Galeria zdjęć ze szkoleń

CHCIAŁBYŚ ZORGANIZOWAĆ SZKOLENIE O TEJ LUB INNEJ TEMATYCE?
WYPEŁNIJ FORMULARZ ORGANIZACJI SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO.

Kontakt w sprawie szkolenia

Masz pytania związane z tym szkoleniem? Z chęcią na nie odpowiemy!

71 757 52 19

Zadzwoń do nas

Możesz również zadać dowolne pytanie wysyłając do nas wiadomość e-mail

ZADAJ PYTANIE

Katarzyna Sergiel
Opiekun szkolenia