Aplikacja Asana

Zarządzanie zadaniami /projektami w zespołach to nie lada wyzwanie. Zdarza się, że w mniejszych i tych większych team’ach występują problemy związane z organizacją zadań, priorytetów czy dnia pracy. Z pomocą wkracza firma Asana, która widząc problemy występujące w wielu organizacjach, postanawia stworzyć aplikację do prostego, jednocześnie wielofunkcyjnego zarządzania zadaniami.

Aplikacja pod taką samą nazwą jak nazwa firmy – Asana zostaje wydana w 2008 roku przez współzałożyciela Facebooka Dustina Moskovitza i Justina Rosensteina, inżyniera oprogramowania. Zaprojektowanie aplikacji początkowo miało na celu zaspokojenie potrzeby skuteczniejszego koordynowania pracy zespołów w sieciach społecznościowych, takich jak właśnie Facebook, jednak założyciele szybko zorientowali się, że ich produkt mógłby pomóc znacznie szerszej grupie docelowej.

 

„Rozpoczęliśmy Asanę od hipotezy, że każda drużyna na świecie jest w stanie osiągnąć większe cele”

Dustin Moskovitz, Justin Rosenstein

Aplikacja ma formę przeglądarkowo-mobilną, co ma swoją niezwykłą zaletę – można ją uruchomić na każdym urządzeniu. Podstawowa wersja programu jest darmowa i dostępna dla każdego, jednak posiada pewne ograniczenia, które pozwalają na zarządzanie zadaniami w sposób podstawowy np. tworzenie, planowanie oraz dodawanie komentarzy pod zadaniami i wspiera jedynie 15 członków zespołu. Dostępne są również opcje płatne: Premium oraz Enterprise, które są bogatsze w funkcje i tworzą z Asany potężne narzędzie firmowe, znosząc ograniczenia chociażby w liczbie członków czy korzystaniu z pulpitów.

Na wyższych wersjach tworzymy zadania w celu konkretnego monitorowania przebiegu poszczególnych etapów realizacji, również większych, bardziej złożonych projektów. Zespoły mogą tworzyć zadania, przypisywać je konkretnym osobom, ustalać terminy realizacji oraz priorytety, komentować i udostępniać pliki. Dzięki Asanie dostajemy możliwość stworzenia pewnej przestrzeni, w której nasz team może w sposób jasny i skuteczny organizować swoją pracę. Wielokrotnie zdarza nam się czegoś nie dopowiedzieć, co rzutuje na wykonanie zadania – teraz taka sytuacja to nie problem, bowiem aplikacja posiada własny komunikator i system adnotacji, dzięki czemu w każdej chwili możemy wysłać współpracownikowi wiadomość lub dopisać pod konkretnym zadaniem informację, o której zapomnieliśmy. Dużą robotę wykonują też powiadomienia – mała rzecz, a cieszy! Za każdym razem, kiedy zajdą zmiany warte Twojej uwagi dostajemy powiadomienie mailem lub po zainstalowaniu aplikacji na telefon czy tablet – na ekranie urządzenia mobilnego. Kluczową funkcją Asany jest również możliwość zarządzania kalendarzem całego zespołu, wizualizuje to rozłożenie zadań z widokiem przypisanych do nich konkretnych osób i ich stan realizacji. Pomocna jest też oś czasu, na której możemy zobaczyć, czy przypadkiem zadania nie kolidują ze swoją w czasie. Dodatkowym rozwiązaniem są raporty. W prosty sposób udostępniamy leaderom lub wszystkim członkom zespołu nasze wyniki i postępy w realizacji.

Asana otwiera się również na inne platformy, aby jeszcze bardziej stworzyć przyjazną przestrzeń do zarządzania zadaniami. Integruje się z ponad stoma aplikacjami, takimi jak: dysk i kalendarz Google, przeglądarka Chrome, Microsoft Teams oraz OneDrive, DropBox, Zapier, Trello, MailChimp i wieloma innymi. Podsumowując, Asana to potężne narzędzie wspierające firmy w skuteczniejszym realizowaniu celów, zadań i projektów. Pomaga w płynnym funkcjonowaniu zespołów i śledzeniem aktywności związanej z procesem wykonawczym. Daje spore możliwości planowania i organizacji czasu oraz pracy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym minimalizm i prostotę obsługi. Aplikacja spod rąk Kalifornijskiej firmy umożliwia zespołom osiągnięcie jasności, odpowiedzialności i co najważniejsze wyników.

Oczywiście, na koniec odsyłamy bezpośrednio do Asana.com, gdzie można założyć konto i zacząć korzystać z aplikacji!


Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.