Podstawowe definicje i prawa rządzące marketingiem, czyli czym tak naprawdę jest marketing?
Na początku kursu zapoznamy Cię z podstawową wiedzą z zakresu marketingu, która jest niezbędna do realizacji działań w przedsiębiorstwie. Bez zbędnych naukowych teorii i definicji, ale za to z duża ilością przykładów i zastosowań. Zastanowimy się, dlaczego kupujemy dane produkty i co na to wpływa. Omówimy „makreting mix” w kontekscie Twojej firmy i Twoich produktów, poznamy w praktyce model 4P, model 4C i nowy model 4C.
Jak dostosować marketing do potrzeb klientów i czym jest marka?
W kolejnym etapie kursu z marketingu nauczysz się jak prawidłowo rozpoznawać potrzeby klientów z zakresie oferowanych przez Twoje przedsiębiorstwo usług i produktów oraz dowiesz się jak realizować oczekiwania kupujących. Wspólnie zastanowimy się czym tak naprawdę jest MARKA, poznasz „chiński model” marki, a w dalszej części szkolenia dodatkowo omówimy marki własne produktów w Polsce i w Unii Europejskiej.
Jak marketingowo pozycjonować produkty i usługi? Jaka jest rola marketingu w małym przedsiębiorstwie?
Jak to się dzieje, że niektóre produkty i usługi sprzedają się dobrze, a niektóre gorzej? W tym module szkoleniowym nauczymy się pozycjonować swoje produkty i budować ich przewagę marketingową. Poznamy marketing jako narzędzie sprzedażowe, omówimy różne modele wymiany informacji z rynkiem, główne zadania jakie marketing ma do zrealizowania w firmie. Poznasz nowy i stary model sprzedaży, marketing wewnętrzny i marketing zewnętrzny, dowiesz się jakie firmy zewnętrzne wspierają marketing. Dodatkowo, podczas tej części szkolenia z marketingu, poznasz kilka sposobów na autoanalizę i analizę marketingową firmy / produktu.
Badania marketingowe – jak je przeprowadzać lub komu je zlecić?
Kolejna część kursu marketingu to badania marketingowe, ich podział oraz badania rynku. Dowiemy się jakie instytucje przeprowadzają badania marketingowe oraz jaki jest ich średni koszt. Dowiemy się czym są badania ilościowe i jakościowe.
Jak się promować i reklamować oraz aktualne normy prawne regulujące reklamę.
Jak dopasować najlepsze metody reklamy do Twoich produktów i usług. Ten etap szkolenia to praktyczny zestaw metod promocji i informacji jak i kiedy je stosować, połączony z praktycznymi ćwiczeniami w zakresie doboru metod komunikacji. Dodatkowo, poznasz obowiązujące i aktualne normy prawne regulujące reklamę. Dowiesz się jak samodzielnie zarejestrować w urzędzie patentowym znaki towarowe i znaki słowno-graficzne oraz jakie są związane z tym koszty. W skrócie omówimy prawo autorskie i etykę reklamy. Poznasz koszty reklamy w telewizji, radiu, kinie, prasie czy koszty reklamy outdoor. Poznasz przykłady udanych i nieudanych kampanii reklamowych.
Kiedy i jak korzystać z Public Relations i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa?
Jak i kiedy korzystać z PR i marketingu społecznie aktywnego. Kiedy takie kanały wpływają na sprzedaż oraz jak działają na marketing wewnętrzny i zewnętrzny firmy? Poznasz kilka przykładów zrealizowanych kampanii CSR (corporate social responsibility) – społecznej odpowiedzialności biznesu.
Podstawowe zagadnienia z e-marketingu i reklamy w internecie (Social media, SEO/SEM, Adwords, Remarketing, Inbound Marketing, mailing)
Ostatnie lata to niezwykle szybki rozwój e-marketingu i komunikacji marketingowej. Na tym etapie poznamy generalne zasady promocji przez media społecznościowe (facebook, instagram, linkedin), wyszukiwarki internetowe (google) i VOD/YouTube. Dowiemy się ile kosztuje skuteczny marketing w tych kanałach.
Kontent.
To słowo robi w ciągu ostatnich lat szczególną karierę w marketingu. Co to jest content marketing i jak go zastosować? W tej części szkolenia dowiemy się, co możemy powiedzieć w ten sposób o naszych firmach i jakie metody content marketingu do tego dobrać.
Jak współpracować z dostawcami usług promocyjnych? Jak współpracować z blogerami / influencerami / Trendsetterami
Ostatni panel kursu marketingu pozwoli nam poznać generalne zasady pracy z agencją reklamową, z agencją social media, domem mediowym, dostawcą materiałów promocyjnych. Jak szukać kontrahentów, jak ich ocenić i czym tak naprawdę jest brief. ABC tego jak owocnie współpracować z dostawcami w kategorii marketingu w internecie.
[kkstarratings]