Strona główna > Baza Wiedzy > Rozwój osobisty i psychologia > Szkolenia miękkie – 6 najczęściej wybieranych tematów

Szkolenia miękkie – 6 najczęściej wybieranych tematów
Organizowanie różnego rodzaju szkoleń, zarówno w dużych jak i niewielkich firmach to w ostatnich latach niezwykle popularny trend. Pracodawcy muszą dbać o to, by ich pracownicy na bieżąco zdobywali nową wiedzę i umiejętności. Jest to jak najbardziej naturalne, ponieważ lepiej wykwalifikowany personel, to lepiej i sprawniej działająca organizacja, a to buduję przewagę konkurencyjną. Szkolenia można podzielić na dwie główne kategorie, które dotyczą rozwoju kompetencji – miękkich i twardych. Czym różnią się jedne od drugich? Na ten temat, przygotowaliśmy nawet odrębny artykuł, do którego serdecznie odsyłamy.
Szkolenia miękkie – czym się charakteryzują?
Szkolenia miękkie nie obejmują wiedzy specjalistycznej i technicznej, ale są równie ważne, jak szkolenia tzw. twarde. Zazwyczaj tego typu kursy, np. szkolenia menedżerskie są nastawione na rozwijanie indywidualnych cech i umiejętności pracowników, czyli tzw. kompetencji miękkich. Podczas szkolenia pracuje się nad wrodzonymi cechami ludzi, by ułatwić im ich pracę i komunikacje interpersonalną. Uczestnicy uczą się między innymi skutecznej komunikacji międzyludzkiej, bezproblemowego rozwiązywania konfliktów, a także umiejętności negocjacji w konflikcie. Bardziej ukierunkowane szkolenia obejmują także np. rozwijanie umiejętności zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem, a także budowanie własnej asertywności i pewności siebie.

W jaki sposób budować pewność siebie? – 6 praktycznych sposobów
Zarządzanie czasem i organizacja pracy
Umiejętne zarządzanie czasem wbrew pozorom wcale nie jest łatwe. Nagromadzenie obowiązków, wciąż zapełniająca się lista zadań do zrealizowania i związany z tym stres mogą przysporzyć naprawdę sporo kłopotów. Każdy człowiek powinien posiadać zdolność rozgraniczenia rzeczy ważnych i tych, które można odłożyć na później. Niestety, nie każdy potrafi umiejętnie zarządzać swoim czasem, co często powoduje frustrację, a w najgorszych przypadkach nawet depresję.
Szkolenia z tego zakresu z pewnością mogą zapobiec przykrym skutkom takiej sytuacji. Rozwinięcie umiejętności planowania może nie tylko przynieść korzyści na tle zawodowym. Dobrze rozplanowane zajęcia to także więcej czasu dla rodziny i przyjaciół. Szkolenie, możemy zaliczyć śmiało do kategorii szkoleń miękkich, nastoma z pewnością jest to temat, który zawiera w sobie również wiedzę specjalistyczną.
Jeżeli chcesz stać się mistrzem planowania i samoorganizacji zapraszamy na szkolenie „Zarządzanie sobą w czasie”. Po treningu z naszym Trenerem będziesz potrafił ułożyć sobie nawet najbardziej zapracowany dzień!
Kreatywne myślenie i kreatywne rozwiązywanie problemów
Kreatywność to cecha, którą można swobodnie rozwijać. Oczywiście są osoby, które od wczesnego dzieciństwa były bardzo kreatywne, a ich pomysły zawsze cieszyły się ogromnym uznaniem. Są to jednak pojedyncze przypadki. Każdy jest na swój sposób kreatywny, ale nie każdy potrafi wykorzystać tę umiejętność. W grę może wchodzić także stres związany z dzieleniem się swoją opinią i pomysłami. Szkolenia z zakresu twórczego myślenia mogą pomóc takim osobom w otworzeniu się na nowe, oryginalne rozwiązania oraz dzielenie się nimi.
Chcesz zabłysnąć w zespole swoją kreatywnością? A może Twoja praca wymaga od Ciebie coraz więcej oryginalnych pomysłów? Przyjdź na szkolenie „Trening kreatywności” i stań się najbardziej kreatywną osobą w Twoim otoczeniu.
Podejmowanie decyzji i zarządzanie zmianą w organizacji
Bardzo ważnym aspektem prowadzenia firmy jest podejmowanie właściwych decyzji. Każda ważna decyzja o kontrakcie, czy podjęciu współpracy wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem. Nie należy go jednak unikać. Bezpieczne decyzje nie zawsze są dobrym rozwiązaniem, gdyż często nie przynoszą oczekiwanych efektów i zwykle nie sprawiają, że firma wyróżni się czymś na rynku pośród konkurencji. Brak decyzji, to również decyzja. Umiejętność zarządzania ryzykiem i podejmowania optymalnych decyzji jest wręcz niezbędna, by firma odniosła sukces. Warto zainteresować się szkoleniami z tego zakresu, ponieważ mogą one pomóc w podjęciu kluczowych decyzji dotyczących funkcjonowania firmy.
Odkryj, jak przekształcić ryzyko w szansę i podejmować decyzje, które wyróżnią Twoją firmę na rynku. Zapisz się na szkolenie „Zarządzanie zmianą w organizacji” i zyskaj narzędzia, które pozwolą Ci skutecznie zarządzać zmianami i prowadzić firmę do sukcesu.
Komunikacja interpersonalna i praca w zespole
Przyjazna atmosfera i dobra komunikacja w zespole to podstawa efektywnej pracy. Brak porozumienia między pracownikami często skutkuje dużo mniejszą wydajnością i gorszą jakością ich pracy. Nie bez powodu mówi się, że „co dwie głowy, to nie jedna”. Zazwyczaj praca zespołowa przynosi firmie znacznie większe korzyści niż praca indywidualna. Pomysły jednego pracownika mogą okazać się przydatne dopiero wówczas, gdy zostaną uzupełnione o koncepcję kolegi z sąsiedniego biurka. W ten sposób często tworzą się niesamowite pomysły na rozwój biznesu. Nie każdy potrafi jednak swobodnie dzielić się pomysłami w dużej grupie lub dostosować się do reszty pracowników. Dlatego też bardzo ważne są szkolenia, które pomogą osiągnąć dobrą komunikację między członkami zespołu oraz wzmocnić komunikację interpersonalną poszczególnych osób.
Wzmocnij efektywność swojego zespołu poprzez lepszą komunikację! Dołącz do Szkolenia z komunikacji interpersonalnej i naucz się, jak tworzyć przyjazną atmosferę w pracy, która przekłada się na wyższą wydajność i innowacyjne pomysły. Zyskaj umiejętności, które pozwolą Twojemu zespołowi osiągać wspólne cele w harmonii i zrozumieniu.
Rozwiązywanie konfliktów
Pracownicy, którzy stanowią część zespołu, tworząc coś razem, nie zawsze będą się ze sobą zgadzać. Dwie różne koncepcje lub dwa różne charaktery mogą nie raz stanowić duży problem. Warto zawczasu zadbać o to, by w takich sytuacjach każdy potrafił zachować się odpowiednio. Szkolenia z rozwiązywania konfliktów pomogą nie tylko zapoznać się z dynamiką konfliktu, ale także zapoznają zainteresowanych ze strategiami radzenia sobie z niszczącymi nieporozumieniami. Poprzez różnego rodzaju symulacje konfliktu na szkoleniu można w praktyce przećwiczyć zażegnywanie tego typu sporów.
Naucz się, jak przekształcać konflikty w konstruktywne dyskusje! Weź udział w szkoleniu „Zarządzanie konfliktem w zespole” i opanuj strategie, które pozwolą Ci skutecznie radzić sobie z nieporozumieniami. Dzięki praktycznym symulacjom zyskasz pewność siebie i umiejętności, które pomogą utrzymać harmonię i produktywność w Twoim zespole.
Szkolenia na stanowisko menadżera
Znaczną część szkoleń miękkich stanowią te, które są skierowane do osób pracujących na stanowisku menadżera. Obejmują one między innymi rozwijanie umiejętności motywacyjnych oraz umiejętności związanych z budowaniem zespołów. Menadżer to osoba odpowiedzialna za większą grupę ludzi, więc powinna mieć duże zdolności zarówno w zakresie inteligencji emocjonalnej, jak i z zakresu zarządzania ludźmi. Wskazane byłoby także, by w pełni panowała nad stresem oraz nerwami, a wystąpienia publicznie nie stanowiły dla niej żadnego problemu. Taka osoba powinna być swego rodzaju mentorem, przywódcą, ale przy jednoczesnym zachowaniu szacunku i sympatii dla członków swojego zespołu.
Chcesz stać się inspirującym liderem, który potrafi motywować zespół i budować silne relacje? Dołącz do szkolenia „Kompetencje Menadżerskie” i zyskaj umiejętności, które pomogą Ci zarządzać ludźmi z empatią i pewnością siebie. Naucz się panować nad stresem, doskonal swoje zdolności motywacyjne i stań się mentorem, który przewodzi z szacunkiem i autorytetem.
Szkolenia skierowane do handlowców
Osoby, które na co dzień pracują w sprzedaży, również powinny posiadać szczególne umiejętności. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to one mają największy kontakt z klientem i w ten sposób reprezentują swoją firmę. Każdy handlowiec powinien bardzo dobrze znać wszystkie metody i techniki sprzedaży oraz mieć umiejętność przeprowadzania negocjacji biznesowych. Najważniejsza jest jednak obsługa i budowanie relacji z klientem. Osoba, która chce nawiązać współpracę z firmą lub kupić jej produkt, powinna w pełni ufać przedstawicielowi handlowemu. O tym, jak sprawić, by klient zawsze czuł się dobrze, a jednocześnie jak przekonać go do danego produktu, można dowiedzieć się na specjalnych szkoleniach sprzedażowych.
Zostań mistrzem sprzedaży i zdobądź zaufanie klientów! Weź udział w „Szkoleniach Sprzedażowych” i poznaj najskuteczniejsze techniki sprzedaży oraz negocjacji. Naucz się, jak budować trwałe relacje z klientami i sprawić, by zawsze czuli się wyjątkowo. Dzięki naszym szkoleniom zyskasz umiejętności, które pozwolą Ci reprezentować swoją firmę na najwyższym poziomie.
Szkolenia miękkie – przykłady szkoleń z naszej oferty
Poniżej prezentujemy wybrane przykłady szkoleń i poszczególne kategorie usług rozowjowych, które realizujemy w ramach rozwoju kompetencji miękkich.
sprzedażowe

interpersonalne

rozwój osobisty

Menedżerskie

z obsługi klienta

Czy warto inwestować w szkolenia miękkie i rozwój kompetencji miękkich?
Każdy człowiek posiada różne, mniej lub bardziej rozwinięte, kompetencje miękkie. W zależności od charakteru, temperamentu i zdobytego doświadczenia mogą być one na różnym poziomie. Niektórzy czują się podczas negocjacji biznesowych jak ryby w wodzie, a wystąpienia publiczne to dla nich codzienność. Dla innych problem może stanowić nawet zwykła rozmowa z klientem, a praca w zespole to dla nich prawdziwy koszmar. Szkolenia miękkie z odpowiedniego zakresu mogą pomóc każdemu uczestnikowi w rozwijaniu wybranych umiejętności, które naprawdę przydadzą się zarówno w pracy i w życiu.
Właściciele małych firm z pewnością nie raz zastanawiali się, czy warto organizować szkolenia miękkie dla swoich pracowników. Niezależnie od rodzaju działalności, tego typu kursy mogą okazać się naprawdę przydatne i przynieść długotrwałe korzyści.
Pracownik posiadający wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, z pewnością znacznie szybciej przekona klienta do siebie, a przede wszystkim do produktu oferowanego przez firmę.
- Kompetencje miękkie i twarde – przeczytaj artykuł
- Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu – przeczytaj artykuł
- Komunikacja interpersonalna – rodzaje, funkcje i formy komunikacji
O autorze

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapisz się na szkolenie!
Powiązane artykuły
Ekspert witalni.pl
Ekspert witalni.pl
Ekspert witalni.pl