Spis Treści (na skróty)
Organizowanie różnego rodzaju szkoleń, zarówno w dużych jak i niewielkich firmach to w ostatnich latach niezwykle popularny trend. Pracodawcy muszą dbać o to, by ich pracownicy na bieżąco zdobywali nową wiedzę i umiejętności. Jest to jak najbardziej naturalne, ponieważ lepiej wykwalifikowany personel, to lepiej i sprawniej działająca organizacja, a to buduję przewagę konkurencyjną. Szkolenia można podzielić na dwie główne kategorie, które dotyczą rozwoju kompetencji – miękkich i twardych. Czym różnią się jedne od drugich? Na ten temat, przygotowaliśmy nawet odrębny artykuł, do którego serdecznie odsyłamy.
Szkolenia miękkie nie obejmują wiedzy specjalistycznej i technicznej, ale są równie ważne, jak szkolenia tzw. twarde. Zazwyczaj tego typu kursy, np. szkolenia menedżerskie są nastawione na rozwijanie indywidualnych cech i umiejętności pracowników, czyli tzw. kompetencji miękkich. Podczas szkolenia pracuje się nad wrodzonymi cechami ludzi, by ułatwić im ich pracę i komunikacje interpersonalną. Uczestnicy uczą się między innymi skutecznej komunikacji międzyludzkiej, bezproblemowego rozwiązywania konfliktów, a także umiejętności negocjacji w konflikcie. Bardziej ukierunkowane szkolenia obejmują także np. rozwijanie umiejętności zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem, a także budowanie własnej asertywności i pewności siebie.
Umiejętne zarządzanie czasem wbrew pozorom wcale nie jest łatwe. Nagromadzenie obowiązków, wciąż zapełniająca się lista zadań do zrealizowania i związany z tym stres mogą przysporzyć naprawdę sporo kłopotów. Każdy człowiek powinien posiadać zdolność rozgraniczenia rzeczy ważnych i tych, które można odłożyć na później. Niestety, nie każdy potrafi umiejętnie zarządzać swoim czasem, co często powoduje frustrację, a w najgorszych przypadkach nawet depresję. Szkolenia z tego zakresu z pewnością mogą zapobiec przykrym skutkom takiej sytuacji. Rozwinięcie umiejętności planowania może przynieść korzyści nie tylko na tle zawodowym. Dobrze rozplanowane zajęcia to także więcej czasu dla rodziny i przyjaciół. Szkolenie, możemy zaliczyć śmiało do kategorii szkoleń miękkich, nastoma z pewnością jest to temat, który zawiera w sobie również wiedzę specjalistyczną.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Kreatywność to cecha, którą można swobodnie rozwijać. Oczywiście są osoby, które od wczesnego dzieciństwa były bardzo kreatywne, a ich pomysły zawsze cieszyły się ogromnym uznaniem. Są to jednak pojedyncze przypadki. Każdy jest na swój sposób kreatywny, ale nie każdy potrafi wykorzystać tę umiejętność. W grę może wchodzić także stres związany z dzieleniem się swoją opinią i pomysłami. Szkolenia z zakresu twórczego myślenia mogą pomóc takim osobom w otworzeniu się na nowe, oryginalne rozwiązania oraz dzielenie się nimi.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Bardzo ważnym aspektem prowadzenia firmy jest podejmowanie właściwych decyzji. Każda ważna decyzja o kontrakcie, czy podjęciu współpracy wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem. Nie należy go jednak unikać. Bezpieczne decyzje nie zawsze są dobrym rozwiązaniem, gdyż często nie przynoszą oczekiwanych efektów i zwykle nie sprawiają, że firma wyróżni się czymś na rynku pośród konkurencji. Brak decyzji, to również decyja. Umiejętność zarządzania ryzykiem i podejmowania optymalnych decyzji jest wręcz niezbędna, by firma odniosła sukces. Warto zainteresować się szkoleniami z tego zakresu, ponieważ mogą one pomóc w podjęciu kluczowych decyzji dotyczących funkcjonowania firmy.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Przyjazna atmosfera i dobra komunikacja w zespole to podstawa efektywnej pracy. Brak porozumienia między pracownikami często skutkuje dużo mniejszą wydajnością i gorszą jakością ich pracy. Nie bez powodu mówi się, że „co dwie głowy, to nie jedna”. Zazwyczaj praca zespołowa przynosi firmie znacznie większe korzyści niż praca indywidualna. Pomysły jednego pracownika mogą okazać się przydatne dopiero wówczas, gdy zostaną uzupełnione o koncepcję kolegi z sąsiedniego biurka. W ten sposób często tworzą się niesamowite pomysły na rozwój biznesu. Nie każdy potrafi jednak swobodnie dzielić się pomysłami w dużej grupie lub dostosować się do reszty pracowników. Dlatego też bardzo ważne są szkolenia, które pomogą osiągnąć dobrą komunikację między członkami zespołu oraz wzmocnić komunikację interpersonalną poszczególnych osób.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Pracownicy, którzy stanowią część zespołu, tworząc coś razem, nie zawsze będą się ze sobą zgadzać. Dwie różne koncepcje lub dwa różne charaktery mogą nie raz stanowić duży problem. Warto zawczasu zadbać o to, by w takich sytuacjach każdy potrafił zachować się odpowiednio. Szkolenia z rozwiązywania konfliktów pomogą nie tylko zapoznać się z dynamiką konfliktu, ale także zapoznają zainteresowanych ze strategiami radzenia sobie z niszczącymi nieporozumieniami. Poprzez różnego rodzaju symulacje konfliktu na szkoleniu można w praktyce przećwiczyć zażegnywanie tego typu sporów.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Znaczną część szkoleń miękkich stanowią te, które są skierowane do osób pracujących na stanowisku menadżera. Obejmują one między innymi rozwijanie umiejętności motywacyjnych oraz umiejętności związanych z budowaniem zespołów. Menadżer to osoba odpowiedzialna za większą grupę ludzi, więc powinna mieć duże zdolności zarówno w zakresie inteligencji emocjonalnej, jak i z zakresu zarządzania ludźmi. Wskazane byłoby także, by w pełni panowała nad stresem oraz nerwami, a wystąpienia publicznie nie stanowiły dla niej żadnego problemu. Taka osoba powinna być swego rodzaju mentorem, przywódcą, ale przy jednoczesnym zachowaniu szacunku i sympatii dla członków swojego zespołu.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Osoby, które na co dzień pracują w sprzedaży, również powinny posiadać szczególne umiejętności. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to one mają największy kontakt z klientem i w ten sposób reprezentują swoją firmę. Każdy handlowiec powinien bardzo dobrze znać wszystkie metody i techniki sprzedaży oraz mieć umiejętność przeprowadzania negocjacji biznesowych. Najważniejsza jest jednak obsługa i budowanie relacji z klientem. Osoba, która chce nawiązać współpracę z firmą lub kupić jej produkt, powinna w pełni ufać przedstawicielowi handlowemu. O tym, jak sprawić, by klient zawsze czuł się dobrze, a jednocześnie jak przekonać go do danego produktu, można dowiedzieć się na specjalnych szkoleniach sprzedażowych.
Sprawdź nasze szkolenie w tej tematyce:
Poniżej prezentujemy wybrane przykłady szkoleń i poszczególne kategorie usług rozowjowych, które realizujemy w ramach rozwoju kompetencji miękkich.
Każdy człowiek posiada różne, mniej lub bardziej rozwinięte, kompetencje miękkie. W zależności od charakteru, temperamentu i zdobytego doświadczenia mogą być one na różnym poziomie. Niektórzy czują się podczas negocjacji biznesowych jak ryby w wodzie, a wystąpienia publiczne to dla nich codzienność. Dla innych problem może stanowić nawet zwykła rozmowa z klientem, a praca w zespole to dla nich prawdziwy koszmar. Szkolenia miękkie z odpowiedniego zakresu mogą pomóc każdemu uczestnikowi w rozwijaniu wybranych umiejętności, które naprawdę przydadzą się zarówno w pracy i w życiu.
Właściciele małych firm z pewnością nie raz zastanawiali się, czy warto organizować szkolenia miękkie dla swoich pracowników. Niezależnie od rodzaju działalności, tego typu kursy mogą okazać się naprawdę przydatne i przynieść długotrwałe korzyści. Pracownik posiadający wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, z pewnością znacznie szybciej przekona klienta do siebie, a przede wszystkim do produktu oferowanego przez firmę.
Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.