(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Sprzedaż osobista

Sprzedaż osobista – nazywana jest również „promocją osobistą”; jest to jedna z najstarszych form sprzedaży, która cechuje się osobistym polecaniem i oferowaniem swoich usług i towarów. Należy do składowych kompozycji marketingowej. Może być zarówno detaliczna, dedykowana indywidualnym klientom, jak i akwizycyjna, skierowana do odbiorców przemysłowych. Osobisty kontakt z klientem, na żywo (bezpośrednio) lub telefonicznie (pośrednio) budzi najbardziej pozytywne emocje ze wszystkich form sprzedaży, przez co zwiększa szanse na finalizację transakcji. Prowadzenie rozmowy z klientem jest najbardziej efektywną formą promocji, ponieważ na bieżąco możemy kontrolować przekazywane treści i je dopasowywać do oczekiwań klienta. Tego typu sprzedaż w obecnych czasach generuje jednak wysokie koszty, wobec czego jest stosowana głównie na rynku dóbr inwestycyjnych.

 

Sprzedaż osobista może być prowadzona przez osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, pracowników w sklepach detalicznych, konsultantów oferujących katalogi firmy, którą reprezentują oraz przedstawicieli handlowych.

 

Sprzedaż osobista – cele

Sprzedaż osobista.

  • Określenie odbiorcy, jego oczekiwań; analizę potrzeb klienta;
  • Prezentację produktu, sprzedaż korzyści, przedstawienie warunków nabycia;
  • Budowanie relacji z klientami;
  • Kreowanie dobrego wizerunku firmy, marki, produktu;
  • Skłonienie klientów do zakupu.

 

Działania sprzedaży osobistej

  • Pozyskiwanie klientów;
  • Analiza potrzeb klienta, zdobycie o nim istotnych informacji;
  • Rozmowy z nabywcą;
  • Przedstawienie oferty;
  • Argumentacja korzyści płynących z oferty, reakcja na zastrzeżenia;
  • Finalizacja;
  • Kroki po sprzedażowe.

Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.

[kkstarratings]