
Ocena pracownika
Ocena pracownika to sposób zbadania, w jakim stopniu efektywności i wydajności pracownik wykonuje swoje zadania. Forma, jaką przyjmuję ocena pracownika to zaplanowany, cykliczny i usytuowany w czasie proces, którego produktem końcowym jest bogaty w wartościowe informacje feedback.
Zachęcamy do zainteresowania się poniższymi pojęciami w kategorii ocena pracownika.
-
Ocena kompetencji
Ocena kompetencji - ocena taka szczególnie ważna jest w momencie poszukiwania kandydata na wolne stanowiska oraz w przypadku, kiedy są one obsadzone, a my chcemy sprawdzić, czy pracownicy je piastujący spełniają wymagania (...)
Ocena pracy
Ocena pracy - obejmuje techniki jakościowe i ilościowe oceny pracy pracownika. Jest to ważna informacja zwrotna dla zatrudnionego, a także możliwość dla pracodawcy do weryfikacji umiejętności swoich podwładnych. <(...)
Ocena efektywności
Ocena efektywności - aby móc mówić o efektywności, należy zastanowić się, czym ona właściwie jest? Według Słownika Języka Polskiego pod redakcją W. Doroszewskiego efektywność to wydajność, (...)
Ocena okresowa pracownika
Ocena okresowa pracownika - dokonywana raz na dany okres ze względu na zasady firmy lub w związku z awansowaniem, przeniesieniem pracownika, udzieleniem premii, ukaraniem za błędy bądź rozwiązaniem stosunku pracy. Odbywa się raz na kwartał, (...)
Ocena roczna pracownika
Ocena roczna pracownika - jest środkiem do poprawienia funkcjonowania firmy, dzięki zwiększeniu motywacji oraz poczucia przynależności pracowników. Metoda bardzo często wykorzystywana w korporacjach. Niekiedy stanowi pomoc w uzyskaniu <(...)
Ocena pracownika opisowa
Ocena pracownika opisowa - jedna z najprostszych metod oceny, polegająca na pisemnej ewaluacji pracownika pod kątem mocnych i słabych stron, efektywności, zadań podejmowanych na stanowisku, potencjału (...)
Ocena 180 stopni
Ocena 180 stopni - składa się na nią samoocena pracownika oraz ocena przełożonego. Najczęściej stosowana jest w ocenie okresowej. Przeprowadza się ją za pomocą tego samego formularza dla obu stron – pracownika (...)
Ocena 360 stopni
Ocena 360 stopni - jest to wielowymiarowa ocena pracownika przez niego samego oraz inne osoby. Zazwyczaj pozwala sprawdzić zdolności ,,miękkie” obejmujące kontakty interpersonalne, komunikatywność, radzenie sobie ze stresem (...)
Ocena pracowników generuje 4 główne korzyści:
- zaspokaja ciekawość pracowników o jakości wykonywanej przez nich pracy,
- sprzyja wyższym wynikom i pozytywnemu zachowaniu pracowników,
- może być wykorzystana jako:
- sposób rozwoju pracownika,
- podstawa do przyznania awansu, podwyżki czy też do podjęcia środków dyscyplinujących i korygujących zachowanie pracownika.
Zobacz inne kategorie Słowniczka
Szukasz inspiracji? Skorzystaj z naszych artykułów!
kilkadziesiąt artykulów, dzięki którym dowiesz się nowych rzeczy, uzupełnisz wiedzę i poznasz naszych specjalistów