Zarządzanie strategiczne
Jednym z kluczowych elementów decydujących o przetrwaniu i funkcjonowaniu przedsiębiorstwa wewnątrz i na zewnątrz (otoczenie) jest zarządzanie strategiczne. Na zarządzanie strategiczne składają się trzy etapy: analiza strategiczna, planowanie i tworzenie strategii oraz jej realizacja. W tej kategorii słowniczka pojęć Witalnych poznasz wszelkie informacje dotyczące zarządzania strategicznego i jego składowych.
Lista pojęć na stronie:
-
Analiza KCS
Analiza KCS - kluczowych czynników sukcesu – metoda KCS opiera się na analizie Pareto, która zakłada, że 20% czynników ma wpływ (...)
Analiza Pareto
Analiza Pareto – jest to popularna metoda stosowana w firmach do oceny wpływu różnych czynników na określone skutki. Inaczej znana jako metoda 20-80. Według teorii Pareto 20% czynników w organizacjach odpowiada (...)
Analiza BCG
Analiza BCG – pod tą mało zrozumiałą nazwą kryje się dobrze znana analiza portfelowa, która powstała pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Analiza BCG równoznaczna jest z macierzą BCG, która przedstawia (...)
Pięć sił Portera
Pięć sił Portera – obok analizy SWOT czy (...)
Analiza Portera
Analiza Portera – jest to typ analizy, który skupia się na najbliższym otoczeniu firmy. Poleca się go stosować na etapie tworzenia biznesplanu, ponieważ pozwala zobaczyć ogólny obraz konkurencji istniejącej na rynku, (...)
Analiza ASTRA
Analiza ASTRA – jest to typ analizy, która służy do zmiany dotychczas przyjętej strategii. Proces ten przeprowadzany jest najczęściej przez kierownictwo.
4 etapy analizy ASTRA
Czytaj więcejAnaliza SWOT
Analiza SWOT – jest to podstawowe działanie, które każdy początkujący przedsiębiorca powinien podjąć, chcąc założyć firmę. Polega ona na analizie czterech czynników: mocnych i słabych stron, a także (...)
Zobacz inne kategorie Słowniczka
Szukasz inspiracji? Skorzystaj z naszych artykułów!
kilkadziesiąt artykulów, dzięki którym dowiesz się nowych rzeczy, uzupełnisz wiedzę i poznasz naszych specjalistów