Hell Week

HELL WEEK (ang. piekielny tydzień) – metoda treningu mentalnego, będąca odpowiednikiem treningu fizycznego, wykorzystywanego w wojskowych siłach specjalnych. Technika ta została opisana przez norweskiego żołnierza i trenera mentalnego Erika Bertranda Larssena w książce „Hell Week. Siedem dni, które odmienią twoje życie.” (pierwsze wydanie 2016r).

 

Jak korzystać z techniki „Hell Week”?

Wojskowy „hell week” jest sprawdzianem wytrzymałości fizycznej i psychicznej w trudnych warunkach, mogących symulować wojnę. Przed żołnierzami postawione zostają wycieńczające treningi fizyczne oraz stresujące zadania do wykonania. Na sen są tylko 3 godziny dziennie. Celem takiego tygodnia jest pokonanie słabości. Piekielny tydzień w ujęciu cywilnym może przebyć każda osoba, chcąca wzmocnić swoją siłę ducha, wyrobić nowe nawyki, poprawić motywację. Polega na rozpisaniu szczegółowego planu na cały dzień i realizowaniu go bez ociągania i zawahania, z pełnym zaangażowaniem. Trzymając się działania w ten sposób, szybko zdamy sobie sprawę, że stać nas na dużo więcej, niż wcześniej podpowiadał nam umysł.

Piekielny tydzień jest dosyć brutalną metodą, skokiem na głęboką wodę (w przeciwieństwie np. do techniki małych kroków). Daje nam to możliwość odkrycia swojego potencjału, doznania przypływu siły czy chęci wprowadzenia zmian i docenienia tego, co mamy oraz przyjęcia pozytywnego punktu widzenia.

Erik Bertrand Larssen zakłada, że każdy dzień w ciągu piekielnego tygodnia należy rozpocząć o godzinie 5:00 rano, a zakończyć o 22:00. W ciągu dnia wykonywać wszystkie zaplanowane czynności zachowując najwyższy poziom skupienia, zwracać uwagę na aktywność fizyczną oraz zdrowe odżywianie i dbać o relacje z innymi ludźmi.