Metoda ABC
METODA ABC (zarządzanie czasem i planowanie zadań) – jest to metoda hierarchizowania zadań do wykonania, wywodząca się z zasady Pareto. Polega na przypisaniu każdemu zadaniu w listy jedną z trzech rang ważności, które mamy do dyspozycji – A, B lub C.
Jak klasyfikować poszczególne zadania?
Zadania można sklasyfikować, umieszczając przy nich daną literę lub wpisując je do odpowiedniej kolumny prostej tabeli.
KLASA A – najważniejsze zadania, które muszą zostać wykonane w pierwszej kolejności, nie należy ich też zlecać do wykonania innym osobom. Jest to grupa 20% wszystkich zadań, ale ich wykonanie stanowi 80% realizacji celów.
KLASA B – zadania ważne, ale nie bardzo pilne. Najlepiej wykonać je samemu, jednak w ostateczności możne je oddelegować komuś innemu.
KLASA C – zadania mało ważne, które mogą zostać zrealizowane później albo powierzone innej osobie.
Więcej takich narzędzi jak „Metoda ABC” poznasz w trakcie naszego szkolenia – Zarządzanie czasem to szkolenie, które pozwoli Ci realizować więcej zadań przy mniejszym wysiłku.
Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.
[kkstarratings]