(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Metody rekrutacji

Metody rekrutacji – w tym artykule skupimy się na metodach, dzięki którym będziemy mogli znaleźć nowych pracowników. Poza standardowymi formami poszukiwania kandydatów istnieje wiele możliwości, aby dotrzeć do grona osób, które mogą być zainteresowane ofertą.

 

Najpopularniejsze metody i kanały rekrutacji

Metody rekrutacji.

Do najbardziej typowych z nich należą ogłoszenia o pracę. Zamieszczane są na portalach wyspecjalizowanych w tego typu usługach. Oprócz zamieszczenia naszej oferty takie strony oferują także przeglądanie ogłoszeń osób poszukujących pracy. Do portali tego typu należą np. OLX.pl, Pracuj.pl. W Internecie możemy również natrafić na strony prezentujące wirtualne CV (np. LinkedIn.com), dzięki którym to my będziemy podejmowali decyzję o zaproponowaniu oferty danej osobie. Tego typu portale pomagają w tzw. direct search, czyli procesie bezpośrednich poszukiwań pracowników. Niekiedy wiążą się one z zaproponowaniem pracy, komuś, kto niekoniecznie jej szuka, ale posiada odpowiednie dla nas kwalifikacje.

 

Potęga mediów społecznościowych

W tym miejscu warto więc wspomnieć o mediach społecznościowych, których wagi nie docenia się przy procesie rekrutacji. Jeżeli posiadamy markę cieszącą się gronem stałych użytkowników bądź obserwatorów, możemy skorzystać z szansy zaoferowania pracy komuś, kto nie tylko może być naszymi produktami zainteresowany bezpośrednio, ale też ma z nimi styczność poprzez odwiedzanie wirtualnego profilu (np. na Instagramie lub Facebooku) – wystarczy jedynie opublikować ciekawy post, w którym zamieścimy ogłoszenie. Pozostając w temacie Internetu: dobrze jest przyjrzeć się swojej stronie – której posiadanie jest obowiązkowe w XXI wieku! – czy znajduje się na niej zakładka ,,kariera’’ lub ,,praca’’? Jeśli nie, warto to nadrobić oraz zadbać, aby informacje były w niej jasno przedstawione.

 

Ciekawe metody rekrutacji, o których warto wiedzieć!

Ciekawą metodą jest viral recruiting, który polega na zainteresowaniu odbiorców treściami niezwiązanymi z rekrutacją. Dopiero zgromadzenie uwagi wystarczającej dla nas liczby osób skutkuje umieszczeniem oferty. Nieco egzotycznie brzmi scouting, który oznacza nic innego, jak poszukiwania kandydatów w miejscach, gdzie przebywają często oraz czują się ,,u siebie’’ (np. podczas uprawiania hobby lub w miejscach rozrywki, takich jak kino, hale sportowe itp.). Nietypową nazwę posiada metoda zwana grywalizacją. Polega ona na udziale w grze – na przykład online – gdzie osoby z najwyższymi wynikami przechodzą do dalszych etapów rekrutacji; gry takie mogą dotyczyć najróżniejszych stanowisk, przykładowo przed kandydatem stawia się zadanie zarządzania wirtualnym hotelem przez kilka dni, a następnie porównuje się wyniki graczy.

 

W prostocie siła

Nie zapominajmy również o istnieniu najprostszych metod, jak choćby polecenia znajomych, które mogą mieć nieocenioną wartość, kiedy szukamy kogoś zaufanego oraz poszukujemy osoby z konkretnego środowiska. Metoda ta może być wyjątkowo skuteczna w kręgu wolnych zawodów, obejmujących artystów, pisarzy lub osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.


Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.

[kkstarratings]