(function() { var ams = document.createElement('script'); ams.type = 'text/javascript'; ams.async = true; ams.src = '//analytics.greensender.pl/scripts/js/am.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ams, s); var r = false; ams.onload = ams.onreadystatechange = function() { if (!r && (!this.readyState || this.readyState == 'complete')) { r = true; am.create("DMS6523BA53CAB84"); am.send('pageview'); } }; })();

Rodzaje rekrutacji

Rodzaje rekrutacji – istnieją dwa podstawowe rodzaje rekrutacji, które obejmują rekrutację zewnętrzną oraz wewnętrzną. Poza nimi pracownicy działów HR mają do wyboru mniej standardowe metody, takie jak: direct search, scouting, viral recruiting itd. Poniżej omówione zostaną w skrócie powyższe rodzaje.

 

Rekrutacja zewnętrzna

Rodzaje rekrutacji.

Najbardziej popularny typ rekrutacji i najczęściej stosowany w firmach. Wiąże się zazwyczaj z dużą liczbą kandydatów, których selekcji należy dokonać. Rekrutacja zewnętrzna obejmuje najwięcej etapów, do których należą: stworzenie opisu stanowiska i profilu kandydata; napisanie ogłoszenia; napływ CV i wstępna selekcja; nawiązanie kontaktu z wybranymi osobami – rozmowy kwalifikacyjne; sprawdzenie kompetencji i umiejętności osoby wybranej; udzielenie feedbacku pozostałym; złożenie właściwej oferty petentowi i podpisanie umowy.

 

Rekrutacja wewnętrzna

Rekrutacja wewnętrzna – polega na poszukiwaniach pracownika wśród własnej kadry. Dobrze sprawdza się w sytuacji zapotrzebowania na ekspertów, których niekoniecznie możemy znaleźć poza firmą. Rekrutacja wewnętrzna przebiega o wiele szybciej od zewnętrznej, ze względu na ograniczoną liczbę zainteresowanych oraz skraca proces szkolenia.

 

Direct search

Opiera się na oferowaniu pracy osobie, która spełnia nasze wymagania kwalifikacyjne. Pomocne w takich poszukiwaniach są strony typu LinkedIn.com, GoldenLine.pl itp., gdzie można między innymi przeglądać życiorysy kandydatów.

 

Scouting

To nic innego, jak rozglądanie się za pracownikiem w miejscu, w którym ten czuje się swobodnie i często przebywa. To swego rodzaju poszukiwania terenowe, które możemy zorganizować wedle naszych potrzeb – jeśli szukamy osoby do obsługi klienta, najlepiej wybrać się w miejsce, gdzie będziemy obsługiwani.

 

Viral recruiting

Ta metoda ma za zadanie skupić uwagę odbiorcy na jakiejś treści niezwiązanej początkowo z pracą. Po zgromadzeniu satysfakcjonującej nas liczby obserwatorów akcji wystarczy opublikować ogłoszenie.

 

Grywalizacja

Technika zdobywająca popularność, polegająca na udziale kandydatów w grze na żywo bądź online. Może być to na przykład obecność na wirtualnej giełdzie, która sprawdzić ma umiejętności petenta ubiegającego się o stanowisko o charakterze ekonomicznym lub finansowym.


Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.

[kkstarratings]