Zasady rekrutacji

Zasady rekrutacji – każda organizacja tak naprawdę posiada własny szereg zasad, jakie trzeba spełnić, aby móc się do niej zarekrutować. Będą one obejmowały między innymi termin złożenia stosownych dokumentów; spis dokumentów wymaganych; kompetencje, które trzeba posiadać, by móc konkurować z innymi kandydatami; umiejętności konieczne i dodatkowe. Rekrutacje są przeprowadzane nie tylko przez zakłady pracy, ale też przez uniwersytety, szkoły czy chociażby placówki realizujące szkolenia. Skupmy się jednak na zasadach rekrutacji, które powinny przyświecać każdemu miejscu oferującemu pracę.

 

Zasady rekrutacji – na co warto zwrócić uwagę?

Zasady rekrutacji.

Podstawową rzeczą jest posiadanie zakładki ,,praca’’ lub ,,kariera’’ na swojej stronie internetowej. To pierwsze miejsce, gdzie zainteresowani mogą uzyskać informacje na temat ewentualnych poszukiwań. Jest to swego rodzaju wizytówka dla kandydatów, ponieważ łatwy dostęp do ofert przyczynia się do większego napływu potencjalnych pracowników. Taka zakładka jest cennym miejscem, ponieważ to właśnie z jej ramienia mogą do nas przyjść osoby zainteresowane konkretnie naszą firmą. Jest to potencjalnie bardziej wartościowy kandydat niż ktoś, kto przystępuje do rekrutacji całkowicie przypadkowo, wyłącznie ze względów finansowych. Opisanie w zakładce ,,kariera’’ potencjalnych scenariuszy rozmów, zamieszczenie pytań, jakie mogą się pojawić pomoże kandydatowi lepiej się przygotować do przyszłego spotkania i sprawi, że będzie on wiedział, czego się spodziewać po drugiej stronie. Świetnym pomysłem jest udostępnienie wszystkim zainteresowanym formularza zgłoszeniowego, w którym można załączyć swoje CV, napisać kilka słów i przedstawić swój profil pracowniczy.

 

Wyróżniaj się!

Dobrym pomysłem będą też nietuzinkowe rozwiązania, na przykład skonstruowanie krótkiej ankiety, w której osoby zainteresowane posadą udzielają odpowiedzi na pytanie ,,jak trafiłeś na tą stronę? – z polecenia znajomego/sam znalazłem/trafiłem przypadkiem/poprzez przekierowanie z innej strony/wiedziałem wcześniej o firmie i podejrzewałem, że ma stronę internetową/mam kolegów pracujących w tej firmie/trafiłem z facebooka itd.’’ Takie rozwiązanie da nam wiedzę, skąd przychodzą potencjalni kandydaci, a tym samym pozwoli to usprawnić kanały informacji, które funkcjonują nie do końca optymalnie, np. może się okazać, że z jakiegoś powodu nasza strona internetowa ma bardzo niskie pozycjonowanie w wyszukiwarkach, co odbija się na małej liczbie kandydatów, którzy trafili do nas przez Internet.

 

To tylko kilka propozycji zasad, jakie możemy wdrożyć do naszego procesu rekrutacyjnego. Wszystko zależy od niszy, w której działamy. Jeśli funkcjonujemy w ramach branży kreatywnej często liczy się pomysł, który przykuję uwagę odpowiednich odbiorców. Najważniejsze, to dobrze przemyśleć, do kogo chcemy trafić z komunikatem oraz w jaki sposób to zrobimy.

 

Szukasz profesjonalisty, który przeprowadziłby proces rekrutacji w Twojej firmie?

SPRAWDŹ OFERTĘ USŁUG REKRUTACYJNYCH WITALNI


Słowniczek Witalni.pl – artykuł chroniony prawem autorskim © wszelkie prawa zastrzeżone.